IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla е марката с най-много сервизни акции, Mercedes и Toyota са с най-малко

Средно един модел бива изтеглян 4 пъти за 30 години, при Model Y се очакват 62

Проучване на американското издание iSeeCars показва, че Tesla е марката с най-много сервизни акции на своите автомобили. Оказва се, че Model 3, Model Y, Model S и Model X са в първата петица по този показател, като компания им прави Porsche Panamera. В същото време марки като Lexus, Mercedes-Benz и Toyota, са на последните места в списъка.


Tesla Model 3


Експертите от iSeeCars са проучили статистиката на изтеглянията на модели в сервизите от 2014 г. до 2023 г. на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), за да съставят своята класация. Целта е да се предвиди кои от днешните автомобили се очаква да имат най-много и най-малко сервизни акции в течение на прогнозирания 30-годишен живот. 

‌„Прегледът на данните на NHTSA показва, че автомобил като Lexus NX 300h или Nissan 370Z вероятно ще има една сервизна акция за 30 години. И обратното – за четирите модела на Tesla, един на Porche и два на Volkswagen, се очаква да имат между 20 и 62 изтегляния“, коментира Карл Бауер, анализатор в iSeeCars.


Моделите, за които се очаква да имат най-много сервизни акции за 30 години:

Сервизна акция


Моделите, за които се очаква да имат най-лко сервизни акции за 30 години:

Сервизна акция


iSeeCars отбелязва, че средностатистическият автомобил има 4 изтеглания за 30 години. Общо 33 модела се очаква да имат една или по-малко сервизни акции, докато при други 25 този показател е поне 10 за същия период. Рекордьор е Tesla Model Y, за който се очаква да натрупа 62 изтегления за отстраняване на проблем..

Трябва също така да се отбележи, че Tesla има способността да актуализира системите на своите автомобили от разстояние, така че да не са налага посещение в сервиза (повечето случаи през последните няколко години са именно такива). Тези действия обаче също се считат за сервизна акция, категорични са от iSeeCars.


0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 1 година )
    Основната причина за сервизни акции на стари коли в САЩ е че там се съдят за какви ли не глупости. На кабела не пишело, че не трябва да го режеш с ножица, човека го срязал и съди производителя, защо не му работи нещото вече или защо го ударил ток. На производителите им е по-евтино да обявят сервизна акция и без това едва и всички ще дойдат да я минат отколкото да платят на 100 човека по 100к долара за "дефект" който ще се отстрани за 100-200 долара
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Ъпдейтър ( преди 1 година )
    Като си млад и неумен се радваш на софтуерните ъпдейти и чинно ги следваш. Като понатрупаш опит спираш да им се радваш и ги избягваш максимално. На теория ъпдейта е хубаво нещо, което оправя проблеми и "пропуски в сигурността". На практика, не точно. Не вярвам софтуеристите на Тесла да са някакви извънземни гении и техните ъпдейти да са някакво изключение от ъпдейтите на безбройните останали (индийски) програмисти. Ако бяха толкова гениални, намаше изобщо да има нужда от ъпдейти изначало.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната *** американска класация. Да питам хората тук, колко пъти сте чули за сервизна акция на 20 или 30 годишен автомобил? Освен ако в САЩ не го правят, но в останалата част на света никой не прави такова нещо за толкова стари коли, защото просто не е предвиден такъв жизнен цикъл на автомобил.
  • #9
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота има 10 модела, като всеки от тях има поне по 2 различни животозастрашаващи дефекта, които очевидно са се появили заради некадърно инженерство или опит да се спести за сметка на клиента. Тесла има 4 модела, които всъщност са 2 с по 2 разновидности, като дори тези два модела са максимално унифицирани. Когато се появи "дефект", се появява във всичките им модели. Освен това Тойота като проектира една система, не я пипа следващите 20 г. На Тесла колите са все едно нов модел всяка година.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност най-важният показател е дали сервизната акция е животозастршаваща. При Тесла не се сещам да е имало и една такава. Една от последните беше, че NHITSA ги накара да си сменят поведението на FSD, която дори не е пусната официално, а е в бета, защото на знак СТОП карала твърде много като човек, т.е. не спирала съвсем до 0. От друга страна на Тойота и падат колелата в движение и и се откачат полуоските (и двете са реални сервизни акции, могат да се видят на сайта на NHITSA).
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Нема проблем баце! За сектантите и 600 да са е без значение! Той сабаалям като стане ако не си удари челото у пода пред позацапания плакат на Илон деня му не върви - вие със сервизни акции ше го плашите :D :D :D Я виж как хубаво се хвърлят на амбразурата да защитават - браво :D
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    1 до 3 ( преди 1 година )
    Те ако смятат всеки важен ъпдейт за сервизна акция то съвсем стана смешно. То по тази логика телефона в джоба има малка сервизна акция почти всеки месец и 1-2 пъти в годината основна акция по смяна на андроид версията.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На, четете:The Tesla model that is the most reliable and ranks the highest in its vehicle category is the Tesla Model S, which ranks 1 out of 25 Most Reliable Electric VehiclesсиречНай-качественият модел на Тесла е модел S, който е класиран 1-ви сред 25-те най-качествени електрически автомобила.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Модел S си е по-качествения. За мен и много по-красив, Y изглежда по-старомодно, хем го пуснаха доста по-късно. И е бъкан с проблеми, докато S не съм чул да самоускорява. Единствената причина Y да продава повече е в цената.
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    В това няма нищо лошо. Могат да се направят такива статистики. Въпреки че си прав че първите години има детски болести, които се изчистват, но изкривяват статистиката. В случая обаче, се опитват да изкарат недостатък най-голямото предимство на Тесла. Тесла почти всеки месец изпраща интернет ъпдейт, който подобрява автомобила, дори да не е имало никакви проблеми и старите модели получават същите нови функции, като чисто новите автомобили излизащи току-що от завода и няма смисъл да ги сменяш.