IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla е марката с най-много сервизни акции, Mercedes и Toyota са с най-малко

Средно един модел бива изтеглян 4 пъти за 30 години, при Model Y се очакват 62

Проучване на американското издание iSeeCars показва, че Tesla е марката с най-много сервизни акции на своите автомобили. Оказва се, че Model 3, Model Y, Model S и Model X са в първата петица по този показател, като компания им прави Porsche Panamera. В същото време марки като Lexus, Mercedes-Benz и Toyota, са на последните места в списъка.


Tesla Model 3


Експертите от iSeeCars са проучили статистиката на изтеглянията на модели в сервизите от 2014 г. до 2023 г. на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), за да съставят своята класация. Целта е да се предвиди кои от днешните автомобили се очаква да имат най-много и най-малко сервизни акции в течение на прогнозирания 30-годишен живот. 

‌„Прегледът на данните на NHTSA показва, че автомобил като Lexus NX 300h или Nissan 370Z вероятно ще има една сервизна акция за 30 години. И обратното – за четирите модела на Tesla, един на Porche и два на Volkswagen, се очаква да имат между 20 и 62 изтегляния“, коментира Карл Бауер, анализатор в iSeeCars.


Моделите, за които се очаква да имат най-много сервизни акции за 30 години:

Сервизна акция


Моделите, за които се очаква да имат най-лко сервизни акции за 30 години:

Сервизна акция


iSeeCars отбелязва, че средностатистическият автомобил има 4 изтеглания за 30 години. Общо 33 модела се очаква да имат една или по-малко сервизни акции, докато при други 25 този показател е поне 10 за същия период. Рекордьор е Tesla Model Y, за който се очаква да натрупа 62 изтегления за отстраняване на проблем..

Трябва също така да се отбележи, че Tesla има способността да актуализира системите на своите автомобили от разстояние, така че да не са налага посещение в сервиза (повечето случаи през последните няколко години са именно такива). Тези действия обаче също се считат за сервизна акция, категорични са от iSeeCars.


0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 31 ( преди 1 година )
    А защо мислиш, че не е истина и че ако бяха започнали на равно с Тесла или дори просто не бяха прекратили сътрудничеството си с Тесла която им правеше електрическите автомобили, както сега им ги правят китайците, сега toyota нямаше да е преди Тесла при електромобилите? Сега е като онзи дядо, който казал на младия момък който се е инатял на една 30-годишна "действай момко, защото и аз като тебе като млад можех, ама не исках, а сега искам, ама не мога" и toyota сега искат, но не могат!
  • #31
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не плюеш по Тойота, но им разнасяш опорките, като например, че "имат най-много опит и можеше да са най-добрите при електромобилите". Аз ги плюя точно заради измамния маркетинг и политиката им да работят с опорки, вместо с действия. И какво означава качество? За мен тойотите са крайно некачествени коли, защото още на чертожната дъска им е заложено да са некадърни. Това, че не се чупят (което също е опорка и хич не е вярно) по никакъв начин не може да компенсира липсата на качества от завода.
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 28 ( преди 1 година )
    Това че харесваш тесла не означава че трябва да плюеш неоснователно по другите. Аз може много често да споменавам toyota в негативен план, но никога не съм си позволявал да казвам че правят некачествени автомобили. Единствената ми критика винаги е била, че са поели по неправилен път и не искат да поемат в правилна посока, въпреки че в началото може да не е било толкова видно, но сега е очевидно та чак очевАдно. А имат най-много опит и можеше да са най-добрите при електромобилите.
  • #29
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И нещо което съм запомнил от Илон Мъск "най-голямата загуба на време е да усъвършенстваш нещо, което по принцип би било по-добре да елиминираш въобще" нещо подобно на мисълта " добрите инженери подобряват една машина като добавят нещо. Гениалните я подобряват, като махат нещо"Toyota добавят към ДВГ допълнителни електрически и механични възли, които усложняват автомобила, а тесла премахва от процеса на производство на автомобили стотици заваръчни роботи и дори бояджийски цехове.
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    К'о викаш е Кайзен? 50-годишна идеология, създателите на която първо признаха, че не могат да настигнат Тесла поне до 2027, а след това разглобиха Модел У и казаха, че е "произведение на изкуството"? Много са добри японците да измислят думички. Сега се задава нова: Джидока. Думичките нови, а пУмията все същата...
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Кайзен е много хубава философия която и tesla използва. Но има една огромна разлика с toyota. Като сме заговорили за философия ще ти дам пример който съм запомнил от стивън кови - когато бързаш да изкачваш стълбата на успеха, много внимавай тази стълба да е подпряна на правилната стена. Toyota са искате ли най-високо стъпалата на водородните и хибридните технологии, а тесла на електромобилите. Въпросът е коя е правилната стълба от трите?
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Мале-леле ( преди 1 година )
    Мале, леле, Електрика ще скъса някоя жила от напиняне и плюене по Тойота. Тесла прескачали нива и правели промените бързо. Ти си виждал и организирал автомобилно производство, колкото котката ми е запозната със Струнната теория. И преди да биеш отново челото пред "иновативността" на Тесла, да беше се запознал с Кайзен може би?
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    И пак не си разбрал за какво става въпрос. Работника не се обръща към висшия мениджмънт, а се обръща директно към този от когото зависи одобрението на рационализацията на процеса, а след като уточнят дали е възможно технологично, информират висшия мениджмънт и счетоводителите. Тоест пропускат се всичките излишни звена по веригата. Всеки може да се обръща директно към всеки включително и директно към Илон Мъск , без да се притеснява, че е прескочил някой началник. Затова са толкова бързи!
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Поредния антиелектрик, който го е страх от неизвестното. А антиелектриците са познати с това че за тях почти всичко е неизвестно и много обичат да казват че такова животно нема, защото не са го учили в училище преди 30 год., а само там се научават нещата и след това човек не е нужно да учи, след като е взел веднъж диплом за средно или още по-зле за, за ви'ше. А нначе ВСЕИЗВЕСТЕН факт, че Тесла произвежда най-сигурните автомобили в света и не е нужно да се притесняваш точно за сигурността си
  • #23
    2 rate up comment 5 rate down comment
    реплика ( преди 1 година )
    Защо ни занимавате с това подобие на автомобил?Има толкова добри автомобили