IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla е марката с най-много сервизни акции, Mercedes и Toyota са с най-малко

Средно един модел бива изтеглян 4 пъти за 30 години, при Model Y се очакват 62

Проучване на американското издание iSeeCars показва, че Tesla е марката с най-много сервизни акции на своите автомобили. Оказва се, че Model 3, Model Y, Model S и Model X са в първата петица по този показател, като компания им прави Porsche Panamera. В същото време марки като Lexus, Mercedes-Benz и Toyota, са на последните места в списъка.


Tesla Model 3


Експертите от iSeeCars са проучили статистиката на изтеглянията на модели в сервизите от 2014 г. до 2023 г. на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), за да съставят своята класация. Целта е да се предвиди кои от днешните автомобили се очаква да имат най-много и най-малко сервизни акции в течение на прогнозирания 30-годишен живот. 

‌„Прегледът на данните на NHTSA показва, че автомобил като Lexus NX 300h или Nissan 370Z вероятно ще има една сервизна акция за 30 години. И обратното – за четирите модела на Tesla, един на Porche и два на Volkswagen, се очаква да имат между 20 и 62 изтегляния“, коментира Карл Бауер, анализатор в iSeeCars.


Моделите, за които се очаква да имат най-много сервизни акции за 30 години:

Сервизна акция


Моделите, за които се очаква да имат най-лко сервизни акции за 30 години:

Сервизна акция


iSeeCars отбелязва, че средностатистическият автомобил има 4 изтеглания за 30 години. Общо 33 модела се очаква да имат една или по-малко сервизни акции, докато при други 25 този показател е поне 10 за същия период. Рекордьор е Tesla Model Y, за който се очаква да натрупа 62 изтегления за отстраняване на проблем..

Трябва също така да се отбележи, че Tesla има способността да актуализира системите на своите автомобили от разстояние, така че да не са налага посещение в сервиза (повечето случаи през последните няколко години са именно такива). Тези действия обаче също се считат за сервизна акция, категорични са от iSeeCars.


0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сериозно съм притеснен за сигурността си ако е така както казвате, обикновен работник да дава акъл през всички до висшия мениджмънт без да го одобрят инжинери не меко казано идиотизъм.
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Петролопитеците едно си знаят, едно си баят. Още говорят за дестски болести в Тесла, които са отстранени преди години, а в някои случаи - десетилетие. Напълно си заслужавате Тойотките с 20-годишни технологии, които сте си купили 20-годишни, т.е. карате 40-годишни технологии, но не спирате да акате опорката, че Тойотка била най-технологичната марка. Сами си ядете акото всеки път, като седнете във високотехнологичня си 40 г. жълтомобил. Да ви е сладко!
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При Тесла всеки работник може да предложи подобрение на производствения процес и да се свърже директно с големите шефове като прескочи всички началници помежду им. В голяма част от случаите, предложението се прилага още през същата седмица и работника получава бонус за оптимизация на процеса, а продукта се подобрява буквално от ден на ден, а не чака следваща моделна година за да се извършат промените. Е нормално е да има и детски болести в процеса. Но ги оправят веднага, а не следващата година.
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А при Тесла е точно обратното. Почти всяка седмица има промяна на поточната линия. Ако за една промяна в toyota и другите 100 годишни, са необходими поне шест месеца само докато мине през всички отдели за одобрение, а после още няколко месеца по веригата за доставки за да се извърши промяната и да влезе в производство, tesla успя да промени само за 14 дни проблема с теча който се получаваше, като отвориш багажника, което беше без прецедент в автомобилостроенето.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Ако знаеш колко си прав! А клиентите ще ги купуват все повече и повече точно заради детските им болести. Детски болести има при всяка нова технология. Тези които не желаят детски болести си купуват автомобили със стари и изпитани в десетилетия технологии като тези на toyota. Там детските болести са излекувани преди 10-15 години и оттогава технологиите не са мръднали от притеснения да не се случи нещо непредвидено като например да ти падне колелото, ако промениш нещо във времето.
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Детски болести са налазили Тесла,няма да има излекуване скоро.
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до #16 ( преди 1 година )
    Удари си една злобарка и не ни занимавай с мозъчната си диария! Липсата на женски ласки те е направило тотално изперкал.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А кой е най-качествения квартал в София? Аз мисля, че Студентски, заради непрестанния поток на яки п*чета.
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При Тесла нещата наистина не са така, както изглеждат, защото сервизната акция е софтуерна в повечето случаи. Какво да кажем обаче за Фолк с Ваген при които нищо не е направено като света, всичко се разваля и чупи и дори многобройните сервизни акции си остават най-големите трошляци. Двигателите и трансмисиите при тях се водят консуматив. Разхода на масло от 1 л. на 1000 км си е направо страхотен и си в нормата. Това за нова кола на тази марка е в реда на нещата. Кога ще ги оправят тези неща.
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 10-ти ( преди 1 година )
    Ама как добре си го написал!