IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Умряла е главата ти. Ако от утре по някаква причина дизела изчезне от бензиностанциите ще умреш от глад, защото няма с какво да ти произведат и доставят хляба. Аз може да харесвам електрическите автомобили, но съм реалист и знам, че следващите поне 30 години ДВГ няма алтернатива, включително дизела. Колко бензинови микробуса си виждал? Аз съм виждал повече метанови отколкото бензинови, да не говорим пък за хибриди.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    "Че няма да стигнат няма.Но не може да се разбере друго защо си толкова тапче защитаваш дизела" разбира се че няма да стигнеш до никъде с два литра и в такъв случай всичко което сте написали са празни приказки. Толкова ли не можете да разберете че няма добър или лош автомобил? Има подходящ и неподходящ автомобил за точно определена задача. Тук един турбо антиелектрик се опитва да убеди целия свят че най-доброто нещо на света е дизелова баничарка, а в краен случай hyundai i10 и нищо друго!
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Жалко ли ти е бе дизелар.Дизелът е тъпичка технология свиквай.Всеки производител дава смесено а там нещата са ясни дизел 5/100 хибрид 4/100.Още във вторият коментар попнах темата дизелът умре отдавна
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Какъв е този дизел който градско, извънградско и на магистрала харчи все шест на 100 и нито литър повече или по-малко? Не се ли усещате колко смешни ставате със свободните съчинения, които правите? Напълно съм съгласен, че един хибрид харчи много малко градско. Също така съм съгласен, че бензиновия двигател е много по-подходящ за кратки шофирания каквото по същество е градското шофиране, но да тръгнеш да ми говориш за икономия на хибрид извънградско и магистрално.... там вече е силата на дизела.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Какво да смятам бе дизела умре само на тъпатсите не им е ясно
  • #21
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Научи се най-накрая да смяташ! "Най-ефективната Тесличка е 14.4кВтч/100км, т.е. в ел режим Приус е 20% по-ефективен от Модел 3."Я кажи колко ще изхарчи тази тесличка за 85 км, за да сравняваме ябълки с ябълки. Не разбрахте ли че всеки път когато споменете цифри ставате за смях?
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Виждаш ли колко си неграмотен? Какво мислиш, че е този WLTP цикъл? 30 км каране с 90 км в час? Разбира се че в тези 30 км са включили както каране с 90 км в час, така и градско шофиране с много рязки ускорения, включително и работа на място за да симулират светофари, както и каране по магистрала със 130 км в час. Много ясно че ще се включи и двигателя дори батерията да е заредена. Не случайно има разход както на гориво така и на ток.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам C-HR хибрид, съседът от долния етаж има Авенсис дизел. Мойта кола харчи 3,5-4,0/100градско, на съседа харчи 6/100 градско. Ходили сме заедно и на море и на разходи, разхода извън градско ни е еднакъв 6/100. Вие смятайте. Апропо от 15000 км годишно, 10000 са ми градско.
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Не познаваш работата на хибрида.За тестов цикъл от 30 км,ДВГ няма да се включи изобщо до изразходване на заряда на батерията.Двг ще се включи само при висока скорост на магистрала или при рязко ускорение.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    мани го даже някой и два плуса му дал на тос тъпък .Бългърия държавата на дибилите