IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

0 от 500
  • #66
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Крис ( преди 1 година )
    Въпреки тези показатели Тойота ще намали пазарния си дял. Проблемът е, че поддръжката на моята Тесла У е несръвнено по-ниска от тази на Приус Хайбрид, а също и производствената и цена. Електрическите коли бият по всички показатели всяка бензинова кола. Тойота ако не произведе електрически коли просто ще банкрутира както Кодак.
  • #65
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко на хартия звучи добре, но тези 20000-30000лв, които ги плащаш в повече за Плъг-ин модел вместо чист хибрид, ще ти трябва над 200х км, за да ги избиеш. Само казвам , иначе бих карал с голямо удоволствие плъг-ин вчесто само хибрид
  • #64
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 59 ( преди 1 година )
    Прогресът драги ми смехурко, никога не се е случвал чрез забрани и субсидии!С комунистическите стратегии с които се насаждат електричките сега! Това не е прогрес, а регрес който скоро ще се срине като кула от карти!Прогреса се ражда в търсенето на алтернативи и конглокенция, а не в налагането на една единствена технология!
  • #63
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Нека им се смеят ( преди 1 година )
    Джапанките, пак избиха рибата!
  • #62
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тойота приус плъг ин ( преди 1 година )
    3600 км с 35 литра бензин. Това ми е разхода. И то само защото съм карал и извън града. На ток-1,10 на 50 км, колкото е пробега,нощна тарифа.
  • #61
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Архитект е поредната ти въображаема професия,която трябва да ни убеди в твоята компетентност.Архитекта пише напълно в твой тесларски стил, неговата самоличност не буди никакво съмнение,това си ти многониковия.По твои твърдения не ти се налагало да работиш и се издържаш от пасивни вложения(ТЕЛК).
  • #60
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Къде съм твърдял подобно нещо?Турбо ти направи изчисления за 400 км с хибрид, около 80 км на ток,320 км на бензин.Средният разход на бензин за 400 км ти идва около 4,7 л/100 км.Ще ти трябват около двайсетина литра бензин.
  • #59
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 година )
    А замислял ли си се, защо един архитект който е работил в Сингапур разсъждава точно като мен и даже ни бъркаш, а в отбора на антиелектриците не познавате даже елементарни физични закони и не можете да смятате? Прогресът ще се случи с или без вашето одобрение, не се притеснявай. През това време вярвай че можеш да стигнеш от софия до бургас с два литра бензин ако си купиш хибрид и вярвай че водорода е бъдещето, а синтетичните горива някога ще имат дори теоретични шансове за леки автомобили.
  • #58
    2 rate up comment 3 rate down comment
    11111 ( преди 1 година )
    Едно към едно със Шевролет волт, който е измислен още преди 10 години. Тук японците направо са открили Америка.
  • #57
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците, че са по-бързи от японците, това не е просто вярно - дори не може да се прави сравнение. Японците са една от най-мудните и трудноподвижни нации. Но все пак мокрите ви мечти, че оттам ще дойдат евтини електромобили със съвременни параметри - това няма да се случи.