IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

0 от 500
  • #56
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Архитект Тесларев с стъкленото си кълбо пак се вживява в ролята си на визионер.
  • #55
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    Разбира се и тази теория може да не излезе вярна, ако китайците са по-бързи и успеят да наложат евтините си електромобили по-бързо на световните пазари. Тогава ценовата война при електромобилите съвсем ще се изостри. А излишната възобновяема енергия и ниските и цени ще решат и другия проблем - бързото изграждане на зарядна инфраструктура, включително със съхранение на енергия и зарядните станции ще станат в пъти повече от бензиностанциите и ще са буквално на всеки паркинг, както кафе автоматите
  • #54
    2 rate up comment 8 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    Това безспорно е така. Toyota е най-продаваната марка автомобили и тенденцията предполага, че това ще се запази и следващите две-три години до приемането на евро 7. След това няма нито един анализатор който да им предписва светло бъдеще. Тогава ще заработят повечето фабрики за батерии, които се строят в момента и всички останали марки ще предлагат електромобилите на значително по-ниски цени от автомобилите с ДВГ, да не говорим от хибридите. Тогава се очаква голямото гласуване на портфейлите!
  • #53
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това само на теория харчи толкова. На практика по статистика над 90% от шофьорите си признават че не си зареждат плъгин хибридите, а са ги купили само да се възползват от субсидиите. Останалите 10% и те не ги зареждат, но просто не си признават. Тоест дори градско харчат колкото обикновен бензинов автомобил, а в най-добрия случай колкото чист хибрид.
  • #52
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Тенденцията е че Тойота е най-продаваната марка в света и това едва ли е случайно. Форумните льохмани много им е мъчно и заливат с тенденциозни мнения маскирани като факти, но хората гласуващи с портфейлите са необорими. Тойота е номер едно и засега няма изгледи това да се промени. Крайно време е да приемете реалността. Фенчетата на турбо-дизела вече я приеха - бавно, но необратимо.
  • #51
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Не си се качвал никога в хибрид,тесльо.Пак си гледал ютуб и Уикипедия Сингапурски архитектае.
  • #50
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никой ли не забеляза цената? Това недоразумение струва с 5 хил. евро повече от Модел 3 SR+, а с допълнителните екстри ще стъпи на 10 хил. отгоре. Тойотка от изостанали се превърнаха в скарани с реалността наглеци. Прогнозирам такива бомбастични продажби, че до 2 г. ще спрат продажбите и ще ходят да пият по едно студено саке.
  • #49
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Забелязвам една неоспорима тенденция - коментарите под статиите за хибриди и Тойота съдържат най-безсмислените, ***, необразовани и необосновани твърдения. Смятай какви хора избират да ги карат.
  • #48
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    `Начи горе пише "между 11,4 и 12,6 кВтч на 100 км", а долу - "13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км", което е точно 16 кВтч на 100 км. Долу са си признали колко е реалният.
  • #47
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 46 ( преди 1 година )
    Проблемът не е колко харчи автомобилът, а колко емисии отделя на 100 км. Но това е пряко свързано с разхода на гориво. Не сте ли си задавали въпроса защо плъгин хибридите обикновено имат под 100 км пробег само на ток? Ами защото ако е над 100 км, ще трябва да обясняват, че гори 0 на 100. Въобще няма да се учудя скоро за хибридите да въведат понятие литри на 1 000 км, да ги видим тогава. Тогава и вредните емисии ще им се изравнят с тези на нехибридните модели.