IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.


Toyota Prius Plug-in Hybrid


Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колата със съответните
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Ако искаш да го тъниш толкова много ще ти кажа. На магистрала дизела харчи с около литър по малко. Отиване и връщане по цялата магистрала до Бургас икономията му е 7 л. Три пъти на море прави 21 л. Преднина за Авенсис-а. Сега сметни -2л икономия на 100 км градски за 10000 км. Мисля, че прави 200 л.
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 25.Ти си този празно главец,който убеждава всички да си купят Тесла,а ти самия не щеш да си купиш.Турбо си кара баничарката и новия Хюндай.Ти си мечтай за Тесла и се вози на дизелов дръгел втора употреба.
  • #33
    1 rate up comment 9 rate down comment
    v-1 ( преди 1 година )
    Чета коментарите и много се забавлявам. Да сравняваме ябълки с ябълки вика единия - ами я кажи колко е мощността на Приуса и колко е на Модел 3.Най-мощното приусче е 144-146 кв, а Теслата модел 3 стандартно започва от 211 кв.Много сте ми смешни феновете на различните марки :))) В момента ТЕслата е най-добрата ел. кола на пазара и това е факт, колкотои да не ви се вярва.
  • #32
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 20: "каране по магистрала със 130 км в час. Много ясно че ще се включи и двигателя дори батерията да е заредена.." И кое му е ясното? Това че ти си си го измислил ли? Сегашния Приус поддържа ЕВ режим до 135 км/ч, тоя новия най-вероятно е и повече. Нормално е да са ти изкривени представите за света, след като за базирани на грешни изходни данни.
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Хибридна баничарка?Турбо ще се зарадва.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 20.Архитекта,къде кара хибрид в Сингапур ли?
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 21: Ха-ха, ти си патологичен случай! "Я кажи колко ще изхарчи тази тесличка за 85 км.." Тесличка -> 12.24кВтч, докато Приус ще изхарчи 9.69кВтч за същото. И това са числа, не цифри, има известна разлика, представи си.
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До26 ( преди 1 година )
    Да умрял е дизела вече има електрически и хибридни баничарки а отдавна има камиони на природен газ и автобуси.
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    До долния не аз казвам че дизела не става.А приказките ми са далеч от празни.Как при един и същ разход на 100км и при цена 2.58лв/1л бензин на какъвто е хибрида и 2.80лв/1л дизел ще е по изгодно да караш дизел.5/100км по 2.58 повече ли е или по-малко от 5/100 по 2.80.