fallback

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.

Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.

Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Колата със съответните
  • #35
    До 23 ( преди 1 година )
    Ако искаш да го тъниш толкова много ще ти кажа. На магистрала дизела харчи с около литър по малко. Отиване и връщане по цялата магистрала до Бургас икономията му е 7 л. Три пъти на море прави 21 л. Преднина за Авенсис-а. Сега сметни -2л икономия на 100 км градски за 10000 км. Мисля, че прави 200 л.
  • #34
    Гост ( преди 1 година )
    До 25.Ти си този празно главец,който убеждава всички да си купят Тесла,а ти самия не щеш да си купиш.Турбо си кара баничарката и новия Хюндай.Ти си мечтай за Тесла и се вози на дизелов дръгел втора употреба.
  • #33
    v-1 ( преди 1 година )
    Чета коментарите и много се забавлявам. Да сравняваме ябълки с ябълки вика единия - ами я кажи колко е мощността на Приуса и колко е на Модел 3.Най-мощното приусче е 144-146 кв, а Теслата модел 3 стандартно започва от 211 кв.Много сте ми смешни феновете на различните марки :))) В момента ТЕслата е най-добрата ел. кола на пазара и това е факт, колкотои да не ви се вярва.
  • #32
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 20: "каране по магистрала със 130 км в час. Много ясно че ще се включи и двигателя дори батерията да е заредена.." И кое му е ясното? Това че ти си си го измислил ли? Сегашния Приус поддържа ЕВ режим до 135 км/ч, тоя новия най-вероятно е и повече. Нормално е да са ти изкривени представите за света, след като за базирани на грешни изходни данни.
  • #31
    Гост ( преди 1 година )
    Хибридна баничарка?Турбо ще се зарадва.
  • #30
    Гост ( преди 1 година )
    До 20.Архитекта,къде кара хибрид в Сингапур ли?
  • #29
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 21: Ха-ха, ти си патологичен случай! "Я кажи колко ще изхарчи тази тесличка за 85 км.." Тесличка -> 12.24кВтч, докато Приус ще изхарчи 9.69кВтч за същото. И това са числа, не цифри, има известна разлика, представи си.
  • #28
    До26 ( преди 1 година )
    Да умрял е дизела вече има електрически и хибридни баничарки а отдавна има камиони на природен газ и автобуси.
  • #27
    До 25 ( преди 1 година )
    До долния не аз казвам че дизела не става.А приказките ми са далеч от празни.Как при един и същ разход на 100км и при цена 2.58лв/1л бензин на какъвто е хибрида и 2.80лв/1л дизел ще е по изгодно да караш дизел.5/100км по 2.58 повече ли е или по-малко от 5/100 по 2.80.
fallback
Последни