fallback

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.

Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.

Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

fallback
  • #56
    Гост ( преди 1 година )
    Архитект Тесларев с стъкленото си кълбо пак се вживява в ролята си на визионер.
  • #55
    До 52 ( преди 1 година )
    Разбира се и тази теория може да не излезе вярна, ако китайците са по-бързи и успеят да наложат евтините си електромобили по-бързо на световните пазари. Тогава ценовата война при електромобилите съвсем ще се изостри. А излишната възобновяема енергия и ниските и цени ще решат и другия проблем - бързото изграждане на зарядна инфраструктура, включително със съхранение на енергия и зарядните станции ще станат в пъти повече от бензиностанциите и ще са буквално на всеки паркинг, както кафе автоматите
  • #54
    До 52 ( преди 1 година )
    Това безспорно е така. Toyota е най-продаваната марка автомобили и тенденцията предполага, че това ще се запази и следващите две-три години до приемането на евро 7. След това няма нито един анализатор който да им предписва светло бъдеще. Тогава ще заработят повечето фабрики за батерии, които се строят в момента и всички останали марки ще предлагат електромобилите на значително по-ниски цени от автомобилите с ДВГ, да не говорим от хибридите. Тогава се очаква голямото гласуване на портфейлите!
  • #53
    анонимен ( преди 1 година )
    Това само на теория харчи толкова. На практика по статистика над 90% от шофьорите си признават че не си зареждат плъгин хибридите, а са ги купили само да се възползват от субсидиите. Останалите 10% и те не ги зареждат, но просто не си признават. Тоест дори градско харчат колкото обикновен бензинов автомобил, а в най-добрия случай колкото чист хибрид.
  • #52
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Тенденцията е че Тойота е най-продаваната марка в света и това едва ли е случайно. Форумните льохмани много им е мъчно и заливат с тенденциозни мнения маскирани като факти, но хората гласуващи с портфейлите са необорими. Тойота е номер едно и засега няма изгледи това да се промени. Крайно време е да приемете реалността. Фенчетата на турбо-дизела вече я приеха - бавно, но необратимо.
  • #51
    Турбо ( преди 1 година )
    Не си се качвал никога в хибрид,тесльо.Пак си гледал ютуб и Уикипедия Сингапурски архитектае.
  • #50
    анонимен ( преди 1 година )
    Никой ли не забеляза цената? Това недоразумение струва с 5 хил. евро повече от Модел 3 SR+, а с допълнителните екстри ще стъпи на 10 хил. отгоре. Тойотка от изостанали се превърнаха в скарани с реалността наглеци. Прогнозирам такива бомбастични продажби, че до 2 г. ще спрат продажбите и ще ходят да пият по едно студено саке.
  • #49
    анонимен ( преди 1 година )
    Забелязвам една неоспорима тенденция - коментарите под статиите за хибриди и Тойота съдържат най-безсмислените, ***, необразовани и необосновани твърдения. Смятай какви хора избират да ги карат.
  • #48
    анонимен ( преди 1 година )
    `Начи горе пише "между 11,4 и 12,6 кВтч на 100 км", а долу - "13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км", което е точно 16 кВтч на 100 км. Долу са си признали колко е реалният.
  • #47
    До 46 ( преди 1 година )
    Проблемът не е колко харчи автомобилът, а колко емисии отделя на 100 км. Но това е пряко свързано с разхода на гориво. Не сте ли си задавали въпроса защо плъгин хибридите обикновено имат под 100 км пробег само на ток? Ами защото ако е над 100 км, ще трябва да обясняват, че гори 0 на 100. Въобще няма да се учудя скоро за хибридите да въведат понятие литри на 1 000 км, да ги видим тогава. Тогава и вредните емисии ще им се изравнят с тези на нехибридните модели.
fallback
Последни