fallback

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.

Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.

Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

fallback
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво значение има колко харчи? Значи хората почнаха много да издребняват и да броят стотинките. За да спестят едни смешни 100-200лв на месец са готови да карат всякакви недоразумения и грозотии. Имитации на коли. Големи скъперници станаха всички.
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Абсолютно безинтересен автомобил.
  • #44
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Ще ми обясниш ли, ако toyota можеха да постигнат 20% по-голяма ефективност от тесла с toyota prius, защо при електрическия им bz4x разходът е около 200% от този на тесла и харчи над 30kWh/100км ?
  • #43
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ми се рови назад дали ти го беше написал това за спирането в пловдив, но я ми обясни как си представяш стига не само на ток с toyota prius от софия до бургас? Възможно ли е изобщо и ако е възможно колко ток ще изхарчи?
  • #42
    анонимен ( преди 1 година )
    *** съм. Обясни ми. Да не твърдиш че се или 0,5 л на 100 или 12,5 киловат часа на 100 км но не и двете заедно? Значи вярваш в дядо коледа че ще стигнеш от софия до бургас с два литра гориво или с едно спиране за зареждане на ток в Пловдив и без никакво гориво и даже ще се движиш със 130 км в час само на ток без да включи ДВГ? За да вярваш във всички тези дядо коледи и снежанки и то заедно, не трябва да си само наивен а нещо доста повече.
  • #41
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 40: Стига си писал малоумщини, вземи се ограмоти как се мери пробег по WLTP! За какво гориво ми блееш при електрически пробег на плъгин хибрид?? Пълен шамандурник..
  • #40
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Тя батерията на тесла сигурно няма буфер? Ама това не ти пречи да смяташ толкова капацитет на батерията толкова километри значи еди колко си разход на километър? Освен това къде забрави да сметнеш, че допълнителните 0,5 л гориво са още 5 киловатчаса които трябва да добавиш към онези 12,6.
  • #39
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 37: Ха-ха-ха-ха! Батерия 13.6 кВтч и пробег на ток 85 км не означава че за 85 км Приус ще харчи 13.6 кВтч. Да си чувал за буферен капацитет? Тоя Приус е проектиран за изкара 25 години с тая батерия, и тогава пак пробега да му е 85 км, това да не ти е Тесличката за еднократна употреба!
  • #38
    До 34 ( преди 1 година )
    Я ми кажи кога точно тебе съм те убеждавал да си купиш тесла? Дали пък не съм делил автомобилите на подходящи и неподходящи и винаги съм твърдял че тесла става само за хора които имат гараж и задължително минават много километри годишно за да има финансов смисъл? На турбо препоръчах ли му дизелова баничарка защото това е най-подходящия автомобил за неговия случай? Да съм отрекъл някога и някъде предимствата на хибрида за градско шофиране? Да съм против някакъв вид задвижване като вас?
  • #37
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Тесличка -> 12.24кВтч, докато Приус ще изхарчи 9.69кВтч за същото."виждаш ли колко си зле и с цифричките и с числата и с буквичките и с думичките да не говорим с изреченията и смисъла им. Ти си стигнал до нивото на цифрите и буквите, но все още не можеш да схванеш за какво се ползват. На това му се казва функционална неграмотност. Можеш да четеш, но не разбираш написаното. Например това от статията "Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP."
fallback
Последни