fallback

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.

Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.

Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

fallback
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    До 10.Архитект теслю,хибрида не работи по този начин, спейшълисте.
  • #15
    Милен ( преди 1 година )
    За какви магистрали пишат някой тук.Хибридите се купуват най вече за таксита.При Тойота-здрави,евтени за поддръжка и по евтини от Мерцедес,БМВ....Тези коли са за предимно градско каране не,че по магистралите не са ефективни. За една смяна на таксиметров шофьор са повече от перфектни. А и да отидеш на работа и да се върнеш си е почти безплатно. Е,стига да не се плащат зони за паркиране.
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тесларчо, какво градско, каква магистрала? Приусът харчи 11.4кВтч/100км смесено по WLTP в електрически режим, т.е. първите до 85 км, след това включва ДВГ и средно става 0.5л+11.4кВтч/100км до еди-колко-си км според формулаата на WLTP. Най-ефективната Тесличка е 14.4кВтч/100км, т.е. в ел режим Приус е 20% по-ефективен от Модел 3. Сега влезе ли нещо в кухата кратунка?
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Че няма да стигнат няма.Но не може да се разбере друго защо си толкова тапче защитаваш дизела
  • #12
    От 2 до 7 ( преди 1 година )
    Все още не си ми отговорил на въпроса дали двата литра ще стигнат на този принос за изминаване на разстоянието от софия до бургас? Хайде да не те тормозя само за 360 км магистрала с каквато си пожелаеш ти постоянна скорост, за да ти избегнем глупавите въпроси за стил на шофиране и шофиране в градски условия. Даже може да тръгнеш със заредена батерия. Докъде ще стигнеш със заредената батерия плюс два литра гориво?
  • #11
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Така и не разбра разликата между градско шофиране и магистрално. Така и не разбра че в града електромобилите харчат много по-малко ток отколкото на магистрала. Къде точно е по-икономичен приуса на ток, след като на градско харчи повече, отколкото тесла на магистралата? Не се ли усещаш че харчи повече и от тесла модел s със 700 коня и два двигателя?
  • #10
    До турбоантиелектрик ( преди 1 година )
    Тръгваш с грешни данни. Целият тестов цикъл е около 30 км и средния разход е от 0,5-0,7 л /100 км ПЛЮС 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км. Двете заедно, а не поотделно. Тоест по време на цикъла от време на време се включва и ДВГ и харчи гориво. Така и не успя да направиш разлика между моментен разход и среден разход за 100 км и че не е задължително автомобилът да е изминал 100 км за да ги измериш. А ще минеш 85 км по магистралата ама ако караш два пъти по-бавно отколкото със сегашните ти 90 км/ч.
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 7: Е как, предимството на дизела е че трака повече и има стотици пъти по-високи канцерогенни емисии.
  • #8
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Няма изненади, новия Приус е 20% по-ефективен на ток от най-ефективната Тесла Модел 3.
  • #7
    До 2 ( преди 1 година )
    Естествено зависи от средната скорост на движение разхода.Но е факт че дизел е около 5л на сто километра нормално каране е извинявай ама трябва да си бая залупен да го купиш като се има предвид че има хибриди харчещи около 4 на сто като сметнем че и цената на бензина е по ниска дай някакво предимство на дизела ами няма такова.
fallback
Последни