fallback

Новата Toyota Prius може да измине 200 км с литър гориво

Според производителя плъг-ин хибридът харчи 0,5-0,7 л/100 км, а пробегът му на ток е 85 км

Новото поколение на Toyota Prius вече е на пазара в някои европейски държави, като производителят най-после обяви официалните данни за разход на гориво и вредни емисии според правилата на WLTP. И поне на хартия това е един от най-ефективните автомобили на пазара.

Трябва да се уточни, че това са са данните, публикувани за Германия, където цените на модела стартират от 45 290 евро. Те показват комбиниран разход от 0,5-0,7 л /100 км, което е еквивалентно на разстояние от 142 до 200 км с един литър бензин и CO2 емисии, равни на едва 11-16 гр/км. Посочената консумация в електрически режим варира между 11,4 и 12,6 кВт/ч на 100 км.

Тези рекордни стойности, разбира се, са възможни само благодарение в хомологационния цикъл WLTP, който включва тестове за потребление и емисии със заредена батерия 70-85% от времето за plug-in хибриди. Този метод на измерване предизвика редица спорове, като според Международния съвет за чист транспорт (ICCT) той не е надежден, тъй като се различава от реалното потребление на пътя.

Припомняме, че новият Prius Plug-in Hybrid се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател с обем 2,0 литра и 152 к.с., комбиниран с преден електромотор от 163 к.с. за обща мощност от 223 к.с. Батерията с капацитет 13,6 кВт/ч осигурява електрически пробег от 85 км по WLTP.

За да добиете представа колко ефективен е новият Prius, просто сравнете данните за хомологацията с тези на най-ефективните автомобили, които вече се продават, всички оборудвани с plug-in хибридни двигатели. Лидер в тази конкретна класация си остава Mercedes GLC

Комбинирано потребление (WLTP) CO2-емисии (WLTP):

Mercedes GLC 300 de 4Matic Plug-in hybrid 0,4 л/100 км 10-11 г/км

Mercedes GLC 300 de 4MATIC Plug-in hybrid Coupé 0,4-0,5 л/100 км 10-13 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid 0,4-0,5 л/100 км 11-12 г/км

Mercedes GLC 300 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Mercedes GLC 400 и 4Matic Plug-in hybrid 0,5 л/100 км 12 г/км

Toyota Prius Plug-in Hybrid 0,5-0,7 л/100 км 11-16 г/км

Mercedes C300 de Plug-in hybrid комби 0,5 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid 0,5-0,6 л/100 км 12-13 г/км

Mercedes C400 и Plug-in hybrid 0,6 л/100 км 13 г/км

Mercedes C300 и Plug-in hybrid комби 0,6 л/100 км 13 г/км

BMW 2 Series Active Tourer 225e xDrive 0,6-0,8 л/100 км 14-19 г/км

BMW X1 xDrive25e 0.7-1.0 л/100 км 15-22 г/км

fallback
  • #66
    Крис ( преди 1 година )
    Въпреки тези показатели Тойота ще намали пазарния си дял. Проблемът е, че поддръжката на моята Тесла У е несръвнено по-ниска от тази на Приус Хайбрид, а също и производствената и цена. Електрическите коли бият по всички показатели всяка бензинова кола. Тойота ако не произведе електрически коли просто ще банкрутира както Кодак.
  • #65
    анонимен ( преди 1 година )
    Всичко на хартия звучи добре, но тези 20000-30000лв, които ги плащаш в повече за Плъг-ин модел вместо чист хибрид, ще ти трябва над 200х км, за да ги избиеш. Само казвам , иначе бих карал с голямо удоволствие плъг-ин вчесто само хибрид
  • #64
    До 59 ( преди 1 година )
    Прогресът драги ми смехурко, никога не се е случвал чрез забрани и субсидии!С комунистическите стратегии с които се насаждат електричките сега! Това не е прогрес, а регрес който скоро ще се срине като кула от карти!Прогреса се ражда в търсенето на алтернативи и конглокенция, а не в налагането на една единствена технология!
  • #63
    Нека им се смеят ( преди 1 година )
    Джапанките, пак избиха рибата!
  • #62
    Тойота приус плъг ин ( преди 1 година )
    3600 км с 35 литра бензин. Това ми е разхода. И то само защото съм карал и извън града. На ток-1,10 на 50 км, колкото е пробега,нощна тарифа.
  • #61
    Гост ( преди 1 година )
    Архитект е поредната ти въображаема професия,която трябва да ни убеди в твоята компетентност.Архитекта пише напълно в твой тесларски стил, неговата самоличност не буди никакво съмнение,това си ти многониковия.По твои твърдения не ти се налагало да работиш и се издържаш от пасивни вложения(ТЕЛК).
  • #60
    Гост ( преди 1 година )
    Къде съм твърдял подобно нещо?Турбо ти направи изчисления за 400 км с хибрид, около 80 км на ток,320 км на бензин.Средният разход на бензин за 400 км ти идва около 4,7 л/100 км.Ще ти трябват около двайсетина литра бензин.
  • #59
    Гостенино ( преди 1 година )
    А замислял ли си се, защо един архитект който е работил в Сингапур разсъждава точно като мен и даже ни бъркаш, а в отбора на антиелектриците не познавате даже елементарни физични закони и не можете да смятате? Прогресът ще се случи с или без вашето одобрение, не се притеснявай. През това време вярвай че можеш да стигнеш от софия до бургас с два литра бензин ако си купиш хибрид и вярвай че водорода е бъдещето, а синтетичните горива някога ще имат дори теоретични шансове за леки автомобили.
  • #58
    11111 ( преди 1 година )
    Едно към едно със Шевролет волт, който е измислен още преди 10 години. Тук японците направо са открили Америка.
  • #57
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците, че са по-бързи от японците, това не е просто вярно - дори не може да се прави сравнение. Японците са една от най-мудните и трудноподвижни нации. Но все пак мокрите ви мечти, че оттам ще дойдат евтини електромобили със съвременни параметри - това няма да се случи.
fallback
Последни