В средата на февруари Европейският съюз одобри закон, който трябваше ефективно да забрани продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г. По това време нещата изглеждаха решени, но се оказва, че готвената забрана може и да не влезе в сила, като частична вина за това имат два от водещите производители на спортни автомобили в Европа.
Благодарение на своя огромен инженерен опит, натрупан през годините, Porsche и Ferrari решиха да инвестират сериозно в бъдещето на синтетичните горива (eFuels). Неговите привърженици твърдят, че тази технология може да бъде спасението на двигателите с вътрешно горене. Когато се произвеждат с помощта на зелено електричество, синтетичните гориво замърсяват много по-малко от изкопаемите и те вече се използват в състезателни серии по целия свят като средство за намаляване на въздействието им върху околната среда.
Тази технология може да помогне на производителите на суперколи да осигурят бъдещето на своите двигатели с вътрешно горене. От Ferrari вече обявиха, че ще инвестират именно в технологии за намаляване на емисиите, които предвиждат продължаване на използването на конвенционално задвижване. В същото време Porsche продължава да разширява производството на синтетично гориво в завода си в Чили.
Двата производителя имат сериозно лоби сред полиците в Италия и Германия, които заедно с Полша са категорично срещу пълната забрана на използване на ДВГ в нови автомобили в Европа след 2035 г. Решението за нейното влизане в сила трябваше да бъде гласувано в Съвета на ЕС днес (7 март), но беше отложено във времето.
В самите държави, които настояват за включване на електронните горива в законодателството на ЕС, също текат спорове и съответно се стига до скандали. Оказва се, че лидерът на FDP (едва от трите партии в коалиционното правителство на Германия) – Кристиан Линднер, е изпращал съобщения до изпълнителния директор на Porsche – Оливер Блуме, като това е станало именно по време на официалните преговори с правителството.
От партията обаче твърдят, че производителите на автомобили трябва да могат да изследват всички технологии, които намаляват емисиите. И затова ще продължат активно да подкрепят това становище и пред Съвета на ЕС.