IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.


синтетично гориво


Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.


0 от 500
  • #87
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Петела ( преди 3 седмици )
    Докато се произведе синтетичното гориво,какво правим с емисиите от производствения процес?
  • #86
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ал ( преди 3 седмици )
    Когато света мине на електрички - коли ще карат само богатите. Най-богатите.
  • #85
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електромотора е измислен даже преди ДВГто така, че е даже още по-стара технология ;-) А в началото на 20 век е имало доста ел. коли по пътищата, но по-новата технология ДВГ с предимствата си, ги умъртвява бързо.
  • #84
    7 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    "...сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне до около 3.50 евро на литър."Чудесна цена. Ептен изтрещехте, ама ептен.
  • #83
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Котки ( преди 2 месеца )
    Четем си новините на телефона който може да прави всичко и ги коментираме с целия свят, обаче колите ни ги задвижва леко модифицирана версия на двигател измислен преди 1 век. Тва хората сме интересна работа.
  • #82
    6 rate up comment 12 rate down comment
    До 64 ( преди 2 месеца )
    Толкова не бях се смял. Напънал си се, за да излезе, че има някакъв акъл в главата, но пак не се е получило. И не е нужно да си инженер, за да се сетиш, че ако един възел е капсулован, то явно се смята за безпроблемен, както е ел. моторът. Хайде капсуловай си ДВГ-то да те видя как ще го поддържаш и ремонтираш на всеки 10 000 км :D Ел. моторът евентуално може да изгори и ли постоянните магнити да изгубят свойства от прегряване, но това е само ако го е сметнал някой профан. За лагерите писахме
  • #81
    15 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 месеца )
    Всъщност, има и теории за озонова дупка, предизвикана по естествен път от метан. Едностранно се развива теорията за СО2. като основен виновник.По-лошото е, че за това се обвинява човешката дейност. Вярно е, че има концентрирани отровни газове на определени места, но СО2 в никакъв случай не е отровен и не е най-вредния газ, особено за човека. Да, всеки концентриран газ е опасен, включително кислород, довел до летален край много хора по време на ковид истерията.
  • #80
    12 rate up comment 18 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 месеца )
    Екологичните проблеми на света могат да бъдат решени много бързо и лесно с Посейдон. Е, малко ядрена зима ще има, но след това мир и тишина :)
  • #79
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 66 ( преди 2 месеца )
    "Пропускаш момента, че когато има излишаци от ток, които излишъци ще са основно от солари, повечето коли са по пътищата!" Какво разбираш, че са по пътищата? 90% от хората палят автомобила и отиват до работа, работят 8 часа и се връщат в къщи. Тоест докато си на работа, автомобилът може да стои под фотоволтаика на паркинга и да се зарежда, а като се прибереш в къщи, да го включиш пред блока за да връща тока обратно и да помага в пиковите часове срещу заплащане. В 95% от времето е паркиран някъде
  • #78
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Андрей ( преди 2 месеца )
    Прекръстете сайта на ДВГ медия най-накрая, тролчета.