IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.


синтетично гориво


Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.


0 от 500
  • #59
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Бъркате екологията с необоснованите си мечти за евтини електрички, с нулева подръжка и ускорение от 0 до 100 за 2 сек., момченца!Хабер си нямате колко замърсява и ще продължи да замърсява мечтата ви,а че повечето от вас няма никога да притежават такива коли е вън от съмнение!Молете се синтетичните горива да пробият, та поне да си карате Гоуф 4ките, БеЕнВетата и Аудита до пенсия!
  • #58
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И винаги опираме до цената. Ако тока е безплатен за зареждане, синтетичните горива НИКОГА не могат да постигнат тази цена. А ако и цената на НОВ електромобил е по-ниска от ДВГ, няма да има кой да купува последните. Така че бензиностанции ще са необходими докато на вече произведените ДВГ им изтече жизнения цикъл. А дотогава излишъци не се предвиждат, защото ще се зареждат в електромобилите и старите батерии от електромобили, оставени за стационарни.
  • #57
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 52 - абе ***,нали за екология се борите бре!Каква екология 10 години вече изгубени в натрапване на електрички и още 20 - 30 изгубени в налагането им!Вместо да се насърчава разработването и внедряването на синтетични горива, за които се знае от 60 години и проблема със замърсяването от автомобили(който е 15% от всички замърсители) да се реши за една година?!?Айде обясни ми "умник"!Какъв е екологичния смисъл да се хвърлят стотици млрд. за нови заводи, платформи за електрички и инфраструктора
  • #56
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато има излишъци в мрежа, цената за съответния час става отрицателна. Това се знае едно денонощие предварително, защото така се купува тока на едро. Я ми кажете кога е имало отрицателни цени напоследък за да е имало излишъци? А дори и да има 1 милион електрички, само в батериите им може да са съхрани над 50 гигаватчаса енергия, което се равнява на 50 часа работа на атомен реактор и съхраняват енергия с над 80% КПД, Вместо с 20% при синтетиката. Могаи и да я върнат в мрежата за балансиране
  • #55
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 53 ( преди 1 година )
    Разкажи ни, моля, кое в съвременния ел. двигател се износва, освен лагерите, които ги има и в ДВГ! Моля! Нужно ли е да направя списък с хроничните проблеми и елементите, които се износват в средностатистическия ДВГ или ще е нелепо да пиша нещо, което всички знаем?
  • #54
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Инженер ( преди 1 година )
    Ел. системата не я мислете с невежите си мозъци. Това е все едно навремето да са се тюхкали, че бензинът се изпарява! С времето ще се появят предприятия, които ще акумулират излишната енергия, например с производство на водород. И сега има ВЕЦ-ове, които го правят, но ще стане много по-масово. И разни араби и Путин ще духат супата.
  • #53
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До инженера ( преди 1 година )
    Дано всички инженери в България да не са като теб. С това което написа, че електродвигателя не се износва става ясно колко си инженер. Вашите да ходят да си искат агнетата, защото е нямало файда от тях.
  • #52
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До Муахаха ( преди 1 година )
    Умник, не знам някой да е спрял от движение автомобил, защото е с ДВГ! Ограниченията ще са за нови автомобили! На старите доколко ще им удължаваш живота? След 20-30 години те и без това ще са пренебрежимо малко и няма да са проблем, още повече, че почти никой няма да я иска тази допотопна технология. Кого баламосваш???
  • #51
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Инженер ( преди 1 година )
    Ха-ха-ха, обезсмисляли :D Умници, електродвигателят винаги е бил много над ДВГ! Висок въртящ момент в ниските обороти, много по-слабо отделяне на топлина, широк оборотен диапазон, липса на шум, липса на вибрации, не се нуждае от загряване, не се износва, не се нуждае от допълнителна система, както ДВГ се нуждае и от ел. система, не се нуждае от поддръжка и още много! Колкото и да ви баламосват някои, бъдещето е в електричеството и въпросите са единствено как да го произвеждаме и съхраняваме!
  • #50
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мале-мале ( преди 1 година )
    До #49. Наистина е неравномерно натоварването на ел.системата. То ако беше евтино и лесно съхранението на ел.енергията - ехееее, ама не! А сегашните методи колко ще напакостят на Природата с увеличаване на капацитета им? Та синтетичните/течните горива са си вид съхранение - произвеждаш когато можеш, и ползваш когато ти потрябва. По-добър вариант да виждате?