IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.


синтетично гориво


Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.


0 от 500
  • #29
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 24 и 25 ( преди 1 година )
    Пернишки, стига писа от няколко ника. Само това си знаете, коне и това е. Нормалния човек не го интересува, колко коня му е колата, а да и работят спирачките, да не го засилва по стълбове, хора и други коли. Да има накладки колата, да не дава себестойноста на автомобила за ремонт, на батерия или електромотор. Личи си, че не си карал нормална кола щом в главата ти са само тракане, пушеци, масла, изпушили съединители, гарнитури и сегменти. Издаваш се какъв си *** tsla, plaid.
  • #28
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Винаги съм смятал, че екология означава преди всичко ефективност. Не го разбирам това да имаш готова енергия и да я използваш да правиш водород или "еко" гориво. Ако имам енергия Х - за да направя гориво от CO2 губя 60% и после го горя и губя още 60%. Не съм "зелен", но смятам, че поне за големите градове има смисъл да се забрани движение на ДВГ, дори и това да е преместване на емисии - все пак всички го дишаме
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Статията не е за коли за над 100 000 евро които ускоряват като Чирон и Страдале. И ако не знаеш в градовете повечето хора нямат покрив нито определено паркомясто иначе и за мен синтетичните горива не са вариант но ти си дал доста неуместни аргументи слез малко на земята не давай храна на Тинтири :D
  • #26
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Вече няколко години говоря, че истината е в синтетичното гориво! А дори няма смисъл да бъде 100% дори микс 70/30 (а може са се добави и био и да стане 60/30/10 примерно) и вече имаш по-чист превоз от електрическия... но то трябва и акъл!
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Честита ви Китайска нова година, бай дъ уей. Добре че са Setec Power да имам домашна бензиностанция с те такъв "маркуч".
  • #24
    7 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Течовете на масло, синия и черния пушек от ГНП, издухали семеринги и гарнитура глава, изпушилия съединител и тракащи клапани обезсмислиха синтетичните горива. 1100 коня, 4х4, 2 багажника, 100-200 за 4 секунди, 2 лв/100 км, необслужваеми мотори с 20 хил. оборота/мин. обезсмислиха синтетичните горива. Домашното производство на ток и съхраняването в 100 кВтч мобилна батерия обезсмислиха синтетичните горива. 0% грижи, 100% кеф!
  • #23
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    По безсмислена опорна точка не можа ли да измислиш? В фабриката на тесла в берлин не само, че няма квалифициран персонал, но и неквалифициран не успяват да намерят и текучеството е огромно. А при положение, че елементарен документ като разрешително за строеж германците забавиха цели две години, дали говори за подкрепа на Тесла? А Илон Мъск никога не е свирил на екологичната струна за да тръгне да плаща на зелени. Винаги е наблягал на мощност скорост и ускорение, което е точно обратното на еколог
  • #22
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Агроволтаиците не само, че не пречат на развитието на растенията, а точно обратното - увеличават добивите. И това на фона на много по-ниските разходи за напояване, защото земята се предпазва от прегряване и трябва да се полива по-рядко, а и самото поливане може да става с енергията генерирана върху растенията. Така от декар освен добив на плодове и зеленчуци имаш и добив на ток. Това става все по-полезен ход за борба със все по-честите суши заради изменението на климата.
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Пак ли минахме на "епа такова живoтно нема" потърси по ключова дума "агроволтаици":Според данни на Института за слънчеви енергийни системи Fraunhofer ISE, повече от 14 GW мощности са инсталирани в световен мащаб още през 2020 г. Водещо място сред тях заема Китай. Агроволтаиците обаче набират все по-голяма популярност и на Стария континент.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Пак ли минахме на "епа такова животно нема" потърси по ключова дума "агроволтаици":