IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Може ли синтетичното гориво да замени изкопаемото в глобален мащаб?

Промяната е възможна само за една нощ, но има едно сериозно препятствие

Човешката природа и финансовите съображения са може би двете неща, които движат обществото напред. Това е особено вярно при решаването на световните проблеми, като глобалното затопляне. Електрификацията на автомобилите отговаря и на двете неща, но повдига въпроса дали ранното решение за изоставяне на двигателите с вътрешно горене не е прибързано.


биогориво


В случая най-големите производители на петрол в света потенциално ще загубят най-много. Те имат нужния опит и ресурси за сондиране и производство на петролни продукти, но не и за други енергийни източници. И все пак, тези производители са в добра позиция да инвестират повече в въглеродно-неутрални синтетични горива, които могат да бъдат предлагани във вече съществуващи бензиностанции, без да е необходимо да се създава изцяло нова инфраструктура.

Експерти от години твърдят, че най-бързият начин за намаляване на вредните емисии (CO2) от транспорта е преминаването към устойчиво, въглеродно неутрално, синтетично течно гориво, с което могат да се движат съществуващите вече превозни средства. Ако всички превозни средства в света заредят с гориво, синтезирано от органични материали още утре, целият CO2, получен от транспортното гориво, почти ще изчезне само за една нощ.

Volkswagen Group е един от производителите, които се занимават с разработването на синтетични горива от няколко десетилетия. Особено активна в това отношение е компанията Porsche, която смята да използва такова гориво в състезателен проект. Към подобно нещо проявява интерес и Mazda, която от миналата година е част от eFuel Alliance – сдружение, стремящо се към разработката именно на синтетични горива.


биогориво Mazda


Подобно на Porsche, японската компания също ще използва състезателната писта, за да помогне за разработването и насърчаването на използването на синтетично гориво. В случая на Mazda, в състезанията ще се използва 1,5-литров двигател Skyactiv-D (дизелов, а не бензинов). Той се поставя на Mazda2, която работи със Susteo - синтетично гориво, доставено от партньора Euglena. Суровините, необходими за производството му, са използвано олио за готвене (90%) с масло и мазнини, извлечени от микроводораслите, наречени еуглена.

Използването на растително масло не означава, че превозните средства се движат наоколо и миришат на магазин за риба и чипс. Това е просто източник на устойчив, отпадъчен биоматериал, който може да се преобразува в синтетичен бензин или дизел. Той е неутрален по отношение на CO2, тъй като растенията, използвани за производството му, се насищат с CO2 от атмосферата, докато растат.

Целта обаче е да се премине изцяло към водораслите като източник. Продуктът може да се отглежда на земя, неподходяща за земеделие, за са не се конкурира с производството на храни. Ще са нужни обаче огромни количества, за да се замени световното потребление на петролни продукти. Всеки ден пътният транспорт изразходва около 1,3 милиарда галона бензин и дизел на ден в световен мащаб, но при растителното масло цифрата ще достигне 140 милиарда галона. И постигането на подобен обем може да се окаже проблем.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    QWERTY до 9 ( преди 1 година )
    А НЕДОСТИГЪТ на елементи за милиарди електромобилни батерии в световен мащаб, сметна ли го, Дънинг-Крюгере?
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 9 ( преди 1 година )
    от тебе няма смисъл!Има огромни площи на тази планета със силно и постоянно слънце през деня,викат им пустини!Там енергия колкото искаш и няма значение дали е два, три, 5 пъти повече от нужната за зареждането на един автомобил!ЗАЩОТО Е БЕЗПАЛТНА!И ако едноклетъчните водорасли (твои роднини) можеш да ги занесеш там за преработка, то всички ел автомобили не можеш да ги занесеш там да се заредят!Схващаш ли разликат?!? А парите да се изгради устойчива мрежа на масово зареждане в градовете сметна ли?
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Няма смисъл ( преди 1 година )
    Енергията необходима за производството на синтетично гориво за изминаване на 100 км е два пъти повече отколкото енергията необходимо на един електромобил за да измине тези 100 км. И ако само енергията за производство струва два пъти повече отколкото цялото зареждане на електромобила, като се добави и инвестицията в производствени мощности за синтетично гориво, амортизацията им, заплати и печалби, на производители а след това и на търговци, разликата за 100 километра става в пъти повече.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Питали радиото: - Може ли да се оправи колежка в работно време? | - А в кое друго време?!?
  • #7
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Проблем, не проблем .... основния проблем е, че фусилните горива не са неизчерпаеми (както твърдят разну русофили, за руските "необятни" залежи) Отделно, че с изпомпването на съдържанието в земните недра все по-често ще има земетръсни катаклизми!! Така, че ще ви се не ще, това е пътя! Синтетични горива, водород, ток! Които за щастия вървят ръка за ръка с края на изнудванията от разни диктатори и талибани!!!
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До #5 ( преди 1 година )
    А средното КПД на ВЕИ знаеш ли колко е?
  • #5
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какъв е смисъла да продължаваме да зареждаме гориво в двигател който в реални условия постига 25% КПД. Това е все едно да отопляваме жилище с отворен прозорец.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    и кое е синтетичното на олиото не разбрах
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, ами те и за производство на батериите не пишат, колко енергоемък е процеса.В момента има 2 тенденции, но и 2-те не са евтини - едната е ДВГ да работи на водорд, а другата е синтетични горива. Може би докато са още на фаза екпериемтни е скъпо, но при масовизация може да паднат цените (но няма да е под сегашните).
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Био дизел всеки може да си произведе и в домашни условия от растителна мазнина или отпадъчни продукти като отработено олио. Не е сложно. Прави се елементарна реакция с метанол, и после се утаява през филтърна система. Процеса отнема около 2 дена. Полученото Дизеловото гориво е по високо качество от това което се продава на бензиностанциите но като цена излиза по скъпо (към 4-5 лева литъра) и затова няма сметка да се прави.