IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.


синтетично гориво


Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.


0 от 500
  • #69
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 62 ( преди 1 година )
    Я пак? 90% по малко какво? Въглеродният диоксид НЕ Е замърсител. А останалите гадости си остават, независимо дали горивото е синтетично.
  • #68
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До 64 ( преди 1 година )
    Какво се мъчиш да им обясняваш, единствения ел.мотор който са виждали на живо е на помпата на село с която поливат доматито!И са чували, че дядо го носи на бай Дичо Фазата да му сменя намотките в една барака до свинарника си и си мислят, че и на ел. колите ремонта ще е същия! То заблодено стадо, дето разтяга лукуми по картинки ....
  • #67
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ХХХ ( преди 1 година )
    Ако подкарате ДВГ със синтетика, той двиг. с външно горене ли ще стане. Климатичните промени са свързани с ПРОЦЕСА горене, а не с цената на горивата.
  • #66
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 56 ( преди 1 година )
    Пропускаш момента, че когато има излишаци от ток, които излишъци ще са основно от солари, повечето коли са по пътищата!Да си правиш сметка, че излишния ток ще се съхранва в коли, е като да си правиш сметка, че 365 дни в годината ще има слънцесветене 19 часа на ден!Една кола ако се ползва, не можеш да я включиш в семетката за буфер за съхранение, една кола ако не се ползва, можеш да я смяташ за ползване за буфер, веднъж месечно! Схвана ли логиката?!
  • #65
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Елзомбита, един от вас вече си призна!Нервите не му издържаха!Каже ти го - пуснало ни е от ремонти на щайгите на по 500 000км с които сме се набутали,писнало ни е кварталните майстори да ни лъжат,да ни брулят, скъпи са ни горивата и затова се надявам някак електричките да са по 10 000 евро, с 15 години лизиг, да не им се чупи нищо,нощната тарифа да без пари и да си зареждам наволя, та да си ходя еФтику на село!Каже те си,ще е по-достойно от всички глупости които си чоплите от носа и ушите!!!
  • #64
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До псевдо инженерчет ( преди 1 година )
    А като си такъв инженер я кажи как се сменят тези лагери, дали е рядкост едва да изкарват 100к. и че смяната им изисква буквално смяна на електромотора, защото всичко се разкапсолова и нужна пълна рециклация. За това когато има проблем направо се сменя целия електромотор. Много обичате да се правите на всезнайковци, но винаги пропускате основата на нещата. Ремонта на електромотор на електромобил е в пъти по-скъп от този на всеки двг, заедно със скоростната кутия.
  • #63
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 61 - аааа,дойде ли на моя!Клиента обаче и сега не му пука за електричките!Просото му ги налагат и бълват субсидии, взете от джоба на всички!Някой да е забранявал коня, каретата и каруцата за да наложи автомобила - НЕ!! Защо сега върви тази репресия гарнирана с еко украса! Тръгнал си по правия път на разсъждение с признанието си "НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАТ" - хайде сега си завърши мисълта и кажи защо е цялата врява!Благодаря ти за коментара, обезмисли всичко написано от теб и зомбиколегите си до тук!
  • #62
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До 52 - я вземи излез от ваше село и виж в колко градове в Европа не можеш да влезеш в централни зони с кола в перфектно състояние но с Евро 4 или дори Евро 5. Да ти напомня, че това са коли за които като си я купите 'Нов внос", вдигате купони като сватба и 6 месеца ходите наперени, все едно карате Бугати!Та на много места, много коли с ДВГ са забранени!Ако са на синтетични горива и бълват 90% по малко вредни емисии, няма да са!Капиш?!
  • #61
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До мухаха ( преди 1 година )
    Кой ти говори за екология? Клиентите НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАТ от това. Те си гласуваха с джоба и ще продължават. Иначе скъпите водородни автомобили с още по-скъпо гориво щяга вече да са масови, но НИКОЙ не може дд ги принуждава. Електричките в Китай започнаха да се продават масово чак последните две години, защото ВЕЧЕ са по-евтини.
  • #60
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 55 ( преди 1 година )
    Абе, че много неща в ДВГто се износват е факт, но това нито го прави безполезен, нито е причина да бъде забраняван! Със сигурност ти си доста по безполезен за човечеството от всеки ДВГ, ама не сме тръгнали да ти режим главата, нали!!