IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Синтетичните горива обезсмислят електромобилите

Те могат да се използват веднага, но все още са твърде скъпи

Много държави работят върху т.нар. алтернативни горива, но към момента ЕС предпочита да разчита само на електрически превозни средства. Защитата на климата със сиснеттични горива обаче също е вариант и би била възможна за всички двигатели с вътрешно горене, без каквато и да е преработка на колите с ДВГ. Основният проблем е високата цена.


синтетично гориво


Емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени. Това е кредото на германската и европейската климатична политика. Но докато политиците все още залагат на електрически автомобили и по този начин на промяна на системата, която ще отнеме десетилетия, има по-бързо решение с неутрални по отношение на климата горива, с които поне част от съществуващия автопарк може да работи практически неутрално по отношение на CO2. 

На пресконференция в Берлин компанията за гориво P1 обяви, че ще отвори пункт за зареждане със синтетично гориво преди края на тази година. Така Федералното правителство може незабавно да постигне неутрално отношение към климата, зареждайки основно камионите, които се движат в Германия.

Точното местоположение предстои да бъде определено, тъй като компанията иска да предложи на федералното правителство да намери пункт за гориво, който е особено удобно разположен за трафика от камиони. След това тежкотоварният и високопроизводителен автомобилен парк на държавните органи може да се зарежда оттам по неутрален за климата начин, вместо да се захранва с изкопаеми горива.

Обширните тестове показват, че практически всички съществуващи превозни средства с бензинови двигатели могат да работят със синтетичното гориво, наречено P1 Eco 100 Pro, без никаква подготовка или модификации. Теоретично е възможно и да се произведе синтетично гориво за дизелови двигатели.

„Елиминирайте изкопаемите горива“

„Не става въпрос да направим изкопаемите горива по-екологични, а да ги елиминираме“, казва Бенджамин Куйт, отговарящ за продажбите и партньорствата в P1. Милиони литри синтетично гориво вече са на разположение и сегашната цена от 5 до 6 евро на литър трябва да падне много бързо. За това могат да помогнат и правителствата, като намалят съответният данък върху неизкопаемите горива в сравнение с изкопаемите и така чената му може да достигне  до около 3.50 евро на литър.

Развитието на мрежата от бензиностанции се осъществява с партньора Sprint Tank. Доставка на наистина пазарни цени би била възможна, разбира се, само ако световните петролни гиганти навлязат в бизнеса с климатични горива в голям мащаб и започнат да произвеждат необходимите количества. Само Германия се нуждае всяка година от 15 милиона тона бензин за автомобили и още 30 милиона тона дизел за автомобили и особено за камиони.

Експертът по двигатели професор Томас Кох от KIT Karlsruhe, който от години изследва синтетичните горива и призовава за широкото им използване, вижда значителен потенциал за новото гориво. До 2035 г. ще бъде възможно да се покрият нуждите на Германия от синтетични горива, но при условие че политиците насърчават технологията в дългосрочен план.

Опитът, натрупан в Берлин, може да се използва на европейско ниво през 2026 г. Защото тогава, както е предвидено, синтетичните горива трябва да бъдат преоценени. Това също ще бъде интересно за Германия по-специално, тъй като енергийната политика за постепенното спиране на ядрената енергия ще означава, че повече въглища ще трябва отново да се преобразуват в електричество през следващите години - със съответните отрицателни ефекти върху истинският баланс на емисиите.


0 от 500
  • #79
    6 rate up comment 9 rate down comment
    До 66 ( преди 1 година )
    "Пропускаш момента, че когато има излишаци от ток, които излишъци ще са основно от солари, повечето коли са по пътищата!" Какво разбираш, че са по пътищата? 90% от хората палят автомобила и отиват до работа, работят 8 часа и се връщат в къщи. Тоест докато си на работа, автомобилът може да стои под фотоволтаика на паркинга и да се зарежда, а като се прибереш в къщи, да го включиш пред блока за да връща тока обратно и да помага в пиковите часове срещу заплащане. В 95% от времето е паркиран някъде
  • #78
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Андрей ( преди 1 година )
    Прекръстете сайта на ДВГ медия най-накрая, тролчета.
  • #77
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Пълни клоуни сте ( преди 1 година )
    А бе смешници синтетични горива идва от синтез и какви изходни вещества ще ползваш при тоя синтез ми пак въглеводороди.Хахаха
  • #76
    11 rate up comment 9 rate down comment
    До 64 ( преди 1 година )
    Личи се, че си невеж профан. Кога и дали ще се сменят лагерите, зависи от лагерите. Почти същите лагери ги имаш и в ДВГ, но наред и с още няколко вида! Освен това имаш агренаж, ***, смазване, помпа за маслото и още 100 неща. Дали ще е капсулован или не двигателят, зависи от това какво са решили производител и проектант. Като се има предвид колко рядко се случва да има проблем в ел. двигател, разбира се че може да е капсулован и да не подлежи на ремонт, защото практически не се случва проблем.
  • #75
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Анализът установява, че високите разходи за синтетично гориво означават, че употребата на автомобил, задвижван по този начин, в продължение на пет години ще струва на водача с 10 хил. евро повече от употребата на изцяло електрически автомобил.Кой и защо ще ги кара, ако електромобилите са по-евтини и за първоначална покупка?
  • #74
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Прчетох ( преди 1 година )
    И съм в шок, как въобще е позволено да се говори и мисли за синтетично гориво:Изследването сравнява екологично гориво с бензин Е10, стандартна смес в ЕС, която включва 10% етанол и 90% безоловно петролно гориво. Тестовете показват, че синтетичните горива отделят сходни нива на азотни оксиди, почти три пъти повече въглероден оксид и до два пъти по-голямо количество амоняк в сравнение с Е10.
  • #73
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До 70 ( преди 1 година )
    Няма нужда да чета! Това, че взема материали от отходния канал и ги пръскаш по улиците и тротоарите, прави ли ги по-чисти, защото ба практика това не са нови замърсявания, а са вече съществуващи и на практика не увеличаваш тяхното количество? Синтетичните горива са по-зле, защото не увеличават само въглеродния диоксид, защото преди това е събран от канала, но увеличават истинските замърсявания вредни за здравето - въглероден окис, азотни окиси и ФПЧ, които никой не събира и се трупат в градовете
  • #72
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ogog ( преди 1 година )
    абе мъка ....
  • #71
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    само да кажа че живота е на въглеродна основа
  • #70
    2 rate up comment 7 rate down comment
    До 69 ( преди 1 година )
    Ами чети бе многознайник, няма да си губя времето с безплатни уроци тук!Не можеш да напишеш в Гугъл "Вредни емисии при изгарянето на бензин" ли?? За да ти стане ясно 90% от какво! А Въглеродния диоксид е голям ЗАМЪРСИТЕЛ многознайко!Не е замърсител ако има равновесие между отделение въглерод и растителност която да абсорбира нужната част от него за да няма парников ефект!Последните 100 години такова равновесия няма!Затова всичко се измерва във въглероден отпечатък !!! Боже какви неуки индивиди!