IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW не вижда смисъл във водородните коли

Те имат много недостатъци, за да може някой да иска да ги купи, категоричен е Томас Шафер

Изпълнителният директор на Volkswagen Passenger Cars – Томас Шафер, обяви водородната технология за безсмислена за леките автомобили. Докато много от най-големите производители на автомобили в света преминават към електрически превозни средства, някои компании все още вярват, че водородът има бъдеще. Сред тях са BMW, Toyota и Hyundai, но не и Volkswagen.


водород


В разговор с журналисти по време на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас шефът на Volkswagen призна, че самият той е фен на тази технология. Шафер обаче допълни, че тя не е подходяща за пътнически превозни средства. Поне не и през това десетилетие.

„Водородът не е за нас. Той е чиста физика и е скъп. Това е неконкурентоспособно, особено за автомобили, чиито резервоари заемат място в купето. Може би за товарни автомобили, но не и за леки автомобили. Така че не мисля, че това ще се случи през това десетилетие. Със сигурност не и при Volkswagen”, коментира Шафер.

Това не е първият път, когато Volkswagen подлага на съмнение идеята за използване на водородни задвижвания в леките автомобили. Преди три години техническият директор на Volkswagen Passenger Cars - Матиас Рабе, също каза, че технологията с горивни клетки не е подходяща за колите на марката.

Трябва обаче да се отчете, че германският производител не винаги е бил против идеята за леки автомобили, задвижвани с водород. През 2014 г. компанията представи прототипите Passat HyMotion и Golf Estate HyMotion, като дори планираше да ги пусне в производство. И двата автомобила бяха оборудвани с електромотор със 134 к.с., литиево-йонна батерия и специално проектирани резервоари за водород от въглеродни влакна, монтирани в пода.


0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    На шефчето, което заложи всичко на тази стратегия, вчера му духнаха под опашката. Няма за кога да чакаме, всичко е видно вече, а за технически грамотните хора беше видно още през 2012 г.
  • #6
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Реално ( преди 1 година )
    Никой не се занимава да произвежда водород с ток (вместо тоя ток да се зареди директно), да го транспортира и да строи водород-станции, понеже никой не иска кола на ток с надценка за горивни клетки и водородни резервоари на -200 градуса и 200 атмосфери и да плаща 20 евро за кило водород, само за да спести 10 минути за зареждане. Тия 10 минути посмъртно не могат да си избият парите
  • #5
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Гроздето е и кисело и скъпо, но не за volkswagen, а за крайния клиент.От toyota като са лидери в тази индустрия и ги разбират много нещата, защо за цялото съществуване на водородната програма са продали около 10 000 водородни автомобила, колкото тесла продава само за два дни?Виждаш ли колко е узряла едната и колко е узряла другата технология и коя е киселата?Водородните автомобили получават абсолютно същите стимули че и по-големи, но никой не желае да ги купува. Ток 30% пазарен дял В ...
  • #4
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Немците са технологично безпомощни по отношение на водорода и горивните клетки. Не че при батериите е по-различно, но за тях има вече достатъчно азиатски доставчици с добри цени. "Гроздето не стига че е кисело, ами е и скъпо" Томас Шафер, изпълнителен директор на Volkswagen Passenger Cars.
  • #3
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    аз бих се съграсил с джентълмена - директор. Водорода, особенно на този етап на технологично развитие на техниката, хич не е за хорска употреба. Материалите, КИП, траноспорт са пълна екзотка в смисъла на масова употреба. Човешкия фоктор в лицето на потребители и поддръжка е толкова далече от такава технология. Това е същото като с ядрената кола и подобни. Аз затова смятам че такива технологии за производство на енергия, то този етап, трява да се държат в добре контрилирана индустриална среда.
  • #2
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мястото за резервоара е най-малкият проблем. Най-големият проблем е че за производството на водород за изминаване на 100 км е необходимо 5 пъти повече енергия отколкото, ако тази енергия бъде заредена директно в електромобил, но това не означава само пет пъти по-скъпо зареждане на километър. Ако между производителя на ток и батерията на електромобила има само контакт за 10 лв или в най-лошия случай зарядна станция за няколко хиляди, то между водородния автомобил и тока има съоръжения за милиони.
  • #1
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да видим кой ще излезе прав. Дали Тойода или шефовете на volkswagen. Защото до преди няколко години се движиха по един и същи път с приблизително една и съща скорост, но стигнаха до т-образно кръстовище като в едната посока пишеше електромобили, а в другата хибриди и водородни автомобили и двете компании поеха в противоположни посоки и от ден на ден все повече се отдалечават една от друга. Само времето ще покаже коя от двете е поела по правилния път и коя ще трябва да се връща отдалече, ако може