IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще участва в създаването на новото BMW X5

Големият SUV на баварците ще получи версия с водородно задвижване

Инженерите на BMW и Toyota работят заедно върху новото поколение на големия SUV на баварците – X5, чиято премиера е насрочена за 2025 г. А причината за това сътрудничество е, че моделът ще получи версия с електромотор и водородни хибридни клетки.


BMW X5 водород


В интервю за Asia Nikkei ръководителят на продажбите в BMW - Питър Нота, посочи, че пускането на водородния автомобил ще подчертае ангажимента на германския производител за създаване на екологични превозни средства на фона на по-строгите разпоредби в Европа. 

Според топ-мениджъра, водородната технология е особено актуална за големите кросоувъри. И това е причината, поради която новото BMW iX5 ще получи водородни горивни клетки, произведени от Toyota.


BMW X5 водород


Всъщност, прототип на такъв модел беше показан за първи път през есента на 2019 г. на автомобилното изложение във Франкфурт. През миналата година баварците представиха и предсериен вариант на водородния всъдеход. Тя получи модифициран агрегат от електрическия кросоувър iX, чиято мощност беше увеличена от 300 на 374 к.с.

В случая водородните горивни клетки заменят традиционните батерии. Електричеството се генерира чрез реакция с кислород. Известно е, че новото BMW iX5 ще бъде оборудвано с два 6,0-литрови резервоара за гориво. Пълното зареждане с гориво отнема само 3 до 4 минути, а водородните автомобили имат по-дълъг пробег от електрическите автомобили.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. То ако ставаше нещо от тази технология, Toyota щяха да направят свой успешен водороден автомобил, ама нещо не им се получава вече десетина години. Но пък те са бетер сектанти. Вярват, верват, вярват и само вярата ги крепи. Вярват в светлото бъдеще на водорода и това че електромобилите с батерии били без перспективна технология и нямали бъдеще. Само където за електромобилите има опашки до 2023 година, а никой не иска водородни автомобили.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Без Тойота са за никъде германските аматъори.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не са 6 литрови резервоарите, а 6 килограмови!