IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota GR Yaris на водород дебютира в ралита

Хот-хечът ще бъде каран от 4-кратен световен шампион

Японският производител Toyota е сред най-ангажираните в развитието на силовите агрегати, работещи на водород. Марката има в гамата си Mirai - електрически седан с технология за горивни клетки, а вече представи два хот-хеча - GR Corolla и GR Yaris. Последният ще направи своя дебют в ралита този уикенд на рали „Ипър“, където ще бъде управляван от четирикратният шампион в световния шампионат (WRC) Юха Канкунен (Фин).


Toyota GR Yaris H2


Toyota GR Yaris H2 по същество е идентичен с производствения модел с бензинов двигател. Единствената забележима промяна във външния вид е специалната синя „ливрея“, която подчертава присъствието на водородно задвижване. Под капака всъщност е поставен същият 1,6-литров турбомотор с 3 цилиндъра, поставян на стандартния хот-хеч, като той работи на водород.

Това е така, защото принципът на работа на Yaris H2 (както и на GR Corolla H2) е различен от този Mirai. Ако във флагмана на марката водородът се използва за производство на електричество, в двата хот-хеча той има същата функция като бензина, като предимството са почти нулеви емисии.


Toyota GR Yaris H2


Трябва да се отбележи обаче, че двигателят на GR Yaris H2 (тестван през последните месеци в състезателната серия Super Taikyu в Япония и в Fuji 24 Hours) е леко модифициран с подсилване на блока и оптимизирана система за впръскване.

От Toyota не предоставят точни данни за потенциала на водородния двигател Yaris, но подчертават, че производителността е практически идентична с тази на бензиновия двигател. Освен това зареждането отнема същото време като обикновен бензинов или дизелов автомобил.


Още снимки на водородни хот.хеч - вижте в галерията:


Факт е, че японската марка твърдо вярва в този вид гориво. През последните месеци Toyota сформира съюз с Mazda, Subaru и Yamaha за по-нататъшно развитие на двигателите с алтернативни горива, а от Япония вече дойдоха слухове за появата на Prius с водороден plug-in хибриден двигател, който трябва да бъде готов през 2025 г.

0 от 500