IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Yamaha построи водороден V8 за ...Toyota

Двигателят е базиран на атмосферния мотор на Lexus RC F

Yamaha Motor Company разработи по поръчка на Toyota V8 двигател, задвижван с водород. За реализиране на проекта се е наложила смяна на инжектори, нова глава на цилиндрите, всмукателен колектор и много други промени, но японците изглежда са доволни от резултата.


Yamaha V8


Всъщност, водородният двигател с вътрешно горене е базиран на 5,0-литровия V8 от спортното купе Lexus. Бензиновият „атмосферен” мотор развива 477 к.с. 535 Нм въртящ момент, а водородният му вариант – 455 к.с. и 540 Нм, които са налични при 3600 об/мин.

Новият вид гориво изисква сериозни промени по мотора, но в Yamaha са категорични, че усилията са си заслужавали напълно, тъй като са успели да запазят характерното звучене на бензиновия агрегат. Според Такеши Ямада, инженер по разработка на автомобили в Центъра за технически изследвания на Yamaha, водородните двигатели имат „интересни технически характеристики“.

„Може би те са дори по-естествени и по-разбираеми от бензиновите мотора, така че не могат да се считат за прост заместител на традиционните двигатели. Не забравяйте за почти пълната липса на вредни емисии, като същевременно поддържате ключовите качества на класическия двигател с вътрешно горене – като вибрации и звук, например“, обяснява Ямада.


Yamaha V8


Все още не е известно какво ще бъдеще ще имат водородните агрегати, но Toyota още преди 3 години се върна към идеята за използване на втечнен газ в буталните двигатели и дори тества технологията в състезания. За целта хечбекът Corolla Sport беше оборудван с такъв двигател с вътрешно горене, а по-късно компанията построи прототип GR Yaris H₂ и то с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е турбодвигателят G16E-GTS с обем 1,6 литра от конвенционален хечбек, като единствената разлика е, че резервоарите и процесът на зареждане са унифицирани тук със седана Mirai, а горивната система е в състояние да усвоява водород вместо бензин.

Снимки: Yamaha

0 от 500
  • #45
    6 rate up comment 1 rate down comment
    smirn0ff ( преди 9 месеца )
    преди да е имало двигател с вътрешно горене е имало електрически автомобили.електрическите автомобили са доказани, че са неефективни
  • #44
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Водородът ( преди 9 месеца )
    Водородът: 4 плюса и 4 фатални засега минусаhttps://automedia.investor.bg/a/2-novini/48427-vodorodat-4-plyusa-i-4-fatalni-zasega-minusa?cp=2#comments-box Водорода е алтернатива, но трудно достъпна - поне заега, батериите остаряла технолгия, на която Тесла вдъхна нов животЕнергийна криза - реалност
  • #43
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това, че мога, не означава, че трябва да го правя. Май спазваш промените на БАН за българския език от 2012 година, но самите промени са израз на безпомощност и невежество. Сменяш си колата през месец, но си бил богат? Леле! ЕС спонсорира зелените мощности, термопомпите и електричките. Сам си противоречиш, защото едното върви ръка за ръка с другото. Ако ще спориш за парниковия ефект и замърсяването, заповядай. Тук имаше един, който спори, че било имало машини с КПД над 100%.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс ( преди 9 месеца )
    Ясно е че пишеш нарочно така, ако можеше да пишеш правилно, щеше да го направиш. Що се отнася до елктричките разбира се, че не ги мразя, мразя начина по-който ЕС иска да накара хората да ползват автобуси след 2035 г. Елките трябва да се наложат от самосебеси, а не чрез субсидии, безплатно паркиране, липса на данъци и т.н. Живея в къща, иска ми се да си купя ***, но е адски непрактично към момента. И последно въобще не трябва да си богат или милионер, за да си сменяш колата през няколко месеца.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    То да имаше зарядни станции за водород. Ама и това в България е една ... утопия.
  • #40
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Водорода поредната утопия трудно съхраняване скъпо енергоемко производство често което не е изобщо зелено
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    хаха, нарочно пиша така, но повечето от вас определено са неграмотни; естествено, че всички вие имате по 50 коли с обща стойност от няколко милиона, не се съмнявам; какво точно означава лична кола? купуваш си по 20 коли и ги държиш в гаражи ли? не се бъзикам с това кой колко пари и коли има, бъзикам се с мисленето ви; защо толкова много "хейтите" електричките, тесла и зелените мощности, ако наистина сте толкова богати?
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дифорс ( преди 9 месеца )
    Приятелю, някои може и да е беден, друг може да допусне техническа грешка в изписването на дадена дума, ама ти явно в желанието си да бъдеш богат, си пропускал редовно уроците по български. Опити за производство на електрички е имало и преди Хенри Форд, като и тогава КПД-то на техните двигатели е по-високо, но както виждаш това не е достатъчно. И много бъркаш, ако смяташ че да имаш електромиксер те прави голяма работа. Колкото и да си богат, със сигурност не си имал повече лични коли от мен.
  • #37
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    когато хенри форд въвежда модел Т в ню йорк им отнема само 13 години за пълен преход от каруци с коне до коли, а сега ще стане по-бързо; от всичките опорки само тази, че сте бедни има смисъл; нормално е да сте бедни, нямате никакво образование; като почнем от това как се пише милиард и стигнем до какво значи КПД
  • #36
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс ( преди 9 месеца )
    Добре че се планира ЗАБРАНА на двигатели с вътрешно горене, че производителите да се насочат към електричките. Ако трябва пазарният принцип да промени производството, електрофеновете ще чакат още 100 години. Трябва да си кон с капаци, за да вярваш че електрическата мобилност е решение за всички в близко бъдеще. Първо трябва да се измисли от къде ще се вземе достатъчно електричество за зареждане на близо милярд автомобили в света, а след това да забраняват ДВГ-тата.