IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Yamaha построи водороден V8 за ...Toyota

Двигателят е базиран на атмосферния мотор на Lexus RC F

Yamaha Motor Company разработи по поръчка на Toyota V8 двигател, задвижван с водород. За реализиране на проекта се е наложила смяна на инжектори, нова глава на цилиндрите, всмукателен колектор и много други промени, но японците изглежда са доволни от резултата.


Yamaha V8


Всъщност, водородният двигател с вътрешно горене е базиран на 5,0-литровия V8 от спортното купе Lexus. Бензиновият „атмосферен” мотор развива 477 к.с. 535 Нм въртящ момент, а водородният му вариант – 455 к.с. и 540 Нм, които са налични при 3600 об/мин.

Новият вид гориво изисква сериозни промени по мотора, но в Yamaha са категорични, че усилията са си заслужавали напълно, тъй като са успели да запазят характерното звучене на бензиновия агрегат. Според Такеши Ямада, инженер по разработка на автомобили в Центъра за технически изследвания на Yamaha, водородните двигатели имат „интересни технически характеристики“.

„Може би те са дори по-естествени и по-разбираеми от бензиновите мотора, така че не могат да се считат за прост заместител на традиционните двигатели. Не забравяйте за почти пълната липса на вредни емисии, като същевременно поддържате ключовите качества на класическия двигател с вътрешно горене – като вибрации и звук, например“, обяснява Ямада.


Yamaha V8


Все още не е известно какво ще бъдеще ще имат водородните агрегати, но Toyota още преди 3 години се върна към идеята за използване на втечнен газ в буталните двигатели и дори тества технологията в състезания. За целта хечбекът Corolla Sport беше оборудван с такъв двигател с вътрешно горене, а по-късно компанията построи прототип GR Yaris H₂ и то с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е турбодвигателят G16E-GTS с обем 1,6 литра от конвенционален хечбек, като единствената разлика е, че резервоарите и процесът на зареждане са унифицирани тук със седана Mirai, а горивната система е в състояние да усвоява водород вместо бензин.

Снимки: Yamaha

0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    и на мен ми писна бензинопитеците да тролите с малоумия навсякъде, но на, толкова ви е акъла ; льольовци, емеби и кухи ***
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    скоро и това ще стане като падне мораториума върху цените на енергийните ресурси ще гледате през панелките празните улици все пак да не забравяме че има сблъсък и конфликт на доставчиците и потребителите на енергоресурсите който за радост е само ценови
  • #3
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Писна ми ( преди 2 години )
    Много сте отворени собствениците на тротинетки, но я да ви изкарат на Свободния пазар на ток и да плащате Реалната цена от по 700лв, така както плаща бизнесът. Тогава много бързо ще запеете друга песен. Писна ми с данъците ми някакви льольвци да си купуват по-евтино тротинетки и след това да им субсидирам и тока.
  • #2
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Бензинчо, на мама ( преди 2 години )
    Точно защото са много по-прости и лесни за производство и поддръжка, а също така са безпроблемни при ползване и имат много по-добри характеристики от ДВГ, електродвигателите вече заемат мястото им.
  • #1
    10 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната шитня от оризовите дребни човечета ! Така и не разбраха , че смяната на масла , ремъци, ролки , и пр остава в историята ! Там при парният двигател