IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Yamaha построи водороден V8 за ...Toyota

Двигателят е базиран на атмосферния мотор на Lexus RC F

Yamaha Motor Company разработи по поръчка на Toyota V8 двигател, задвижван с водород. За реализиране на проекта се е наложила смяна на инжектори, нова глава на цилиндрите, всмукателен колектор и много други промени, но японците изглежда са доволни от резултата.


Yamaha V8


Всъщност, водородният двигател с вътрешно горене е базиран на 5,0-литровия V8 от спортното купе Lexus. Бензиновият „атмосферен” мотор развива 477 к.с. 535 Нм въртящ момент, а водородният му вариант – 455 к.с. и 540 Нм, които са налични при 3600 об/мин.

Новият вид гориво изисква сериозни промени по мотора, но в Yamaha са категорични, че усилията са си заслужавали напълно, тъй като са успели да запазят характерното звучене на бензиновия агрегат. Според Такеши Ямада, инженер по разработка на автомобили в Центъра за технически изследвания на Yamaha, водородните двигатели имат „интересни технически характеристики“.

„Може би те са дори по-естествени и по-разбираеми от бензиновите мотора, така че не могат да се считат за прост заместител на традиционните двигатели. Не забравяйте за почти пълната липса на вредни емисии, като същевременно поддържате ключовите качества на класическия двигател с вътрешно горене – като вибрации и звук, например“, обяснява Ямада.


Yamaha V8


Все още не е известно какво ще бъдеще ще имат водородните агрегати, но Toyota още преди 3 години се върна към идеята за използване на втечнен газ в буталните двигатели и дори тества технологията в състезания. За целта хечбекът Corolla Sport беше оборудван с такъв двигател с вътрешно горене, а по-късно компанията построи прототип GR Yaris H₂ и то с абсолютно същия агрегат.

Конструктивно това е турбодвигателят G16E-GTS с обем 1,6 литра от конвенционален хечбек, като единствената разлика е, че резервоарите и процесът на зареждане са унифицирани тук със седана Mirai, а горивната система е в състояние да усвоява водород вместо бензин.

Снимки: Yamaha

0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    знам, че не можете да четете, спете спокойно
  • #24
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Не му се сърдете ( преди 2 години )
    В този форум има фанатичен маниак, който се възбужда като чете проповеди за електрическата мобилност.Нека не го корим и да подходим с разбиране към специфичният му проблем.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Седемте корпоративни членове на консорциума e5 фокусират вниманието си върху изпълнението на потенциала на електрическите съдове за решаване на тези неотложни проблеми. Консорциумът има за цел да създаде платформа, която предлага иновативни услуги за инфраструктура за океанско корабоплаване, базирани на електрически плавателни съдове, носещи силата, технологичното ноу-хау, мрежите и други предимства на всяка компания-членка. " С други думи - японците ще правят дори електрически танкери.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ето 7-те участващи компании: Asahi Tanker Co. Idemitsu Kosan Co. Exeno Yamamizu Corporation Mitsui O.S.K. линии Tokio Marine & Nichido Fire Insurance Co. Токийска електрическа компания Корпорация Мицубиши
  • #21
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Група от големи японски компании се събраха, за да стартират консорциум, който ще изгради инфраструктурата за разработване и пускане на големи електрически плавателни съдове, като петролни танкери.Ето защо 7 важни японски компании стартираха Консорциум e5, който има за цел да създаде нови услуги за океанско корабоплаване чрез различни инициативи за разработване, реализиране и комерсиализация на електрически плавателни съдове с нулеви емисии.
  • #20
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Компании като Caterpillar, Bobcat, Doosan, Hyundai CE и JCB също представиха електрически багери през последните години и тенденцията вероятно ще продължи, тъй като търсенето на изцяло електрически тежки машини се увеличава." С други думи всички ще произвеждат 100% електрически коли и тежки машини. Щото, драги ми смехурковци, никой няма да остави конглокенцията да прави повече пари. Но най-вероятно изброените компании нищи не значат за вас.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    все повече и повече се затвърждава впечатлението, че дори не можете да четете
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Yara Birkeland, първият в света автономен контейнерен кораб с нулево нетно захранване, захранван от батерии, беше доставен на норвежката компания за торове Yara Norge AS през ноември 2020 г. В момента се намира в норвежкото пристанище Хортен, където се подготвя по-нататъшно за автономна работа и стартиране в края на 2021 г.Капацитет 7 MWh (това е еквивалентно на около 100 Tesla Model 3s) "
  • #17
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Ама верно друго ще з ( преди 2 години )
    Ама верно ще запеете друга песен, когато излезнете на свободният пазар за електричество, където НИКОЙ от нас няма да ви плаща измислената еко гъзария. Тогава да не стане, че ще ви е по евтино да си хванете такси? Много сте отворени, когато друг ви плаща сметката!!!
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "През 2017 г. държавният новинарски сайт Chinanews съобщи, че корабът ще пътува през Перлената река в южната провинция Гуангдонг, транспортирайки 2314 тона въглища до електроцентрала."