IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е спасението за дизеловия двигател?

Доставчик на BMW приспособява V6 и V8 към водородно гориво - лесно и относително евтино

Европейският съюз се подготвя да въведе новия екологичен стандарт Euro 7, който на практика ще сложи точка на двигателя с вътрешно горене. И особено на дизеловия, който бездруго е в немилост в последните 6 години. Дори и сега на много места в Европа правителства и местни власти се опитват да забранят старите дизелови коли и всячески насърчават хората да не си купуват нови дизели.
 
  
протест, дизел, германия
Протест в защита на дизеловите двигатели в Германия. При товарните превози в ЕС делът на дизела надхвърля 90%
 
  
Има обаче един малък проблем: цялата икономика на ЕС в момента се крепи върху дизеловия двигател. По пътищата на общността се движат общо около 400 милиона автомобила (данни от 2019). От пътническите автомобили 42% са с дизелов двигател. При лекотоварните делът на дизела е 89%, при автобусите - 94.5%, а при товарните автомобили - цели 97.8%.

Раздялата с дизела означава, че поне 200 милиона превозни средства в ЕС ще трябва да бъдат подменени с нещо друго. Електрическото задвижване е алтернатива, макар и по-скъпа, при леките коли. Но за момента е много далеч от решаване на проблема при тежките.
 
 
Гидо Дюмаре, Punch Group
Гидо Дюмаре, основател и главен изпълнителен директор на Punch
 
  
Какъв е тогава изходът? Един белгийски предприемач смята, че разполага с готово решение. Името му е Гидо Дюмаре, собственик на белгийската Punch Group. Името на компанията вероятно не говори много на широката публика, но в автомобилната индустрия тя е позната и уважавана като доставчик на компоненти за BMW, ZF и още няколко реномирани имена. Освен това Дюмаре е специалист в съживяването на затъващи бизнеси. Навремето той откупи губещия завод на General Motors за трансмисии в Страсбург, и го превърна в основен доставчик на компоненти за 6- и 8-степенните трансмисии на ZF. А през 2020 Дюмаре сложи ръка и върху развойния център на GM в Торино с неговите над 700 инженери, създали в миналото някои от най-успешните дизелови агрегати на Opel и Fiat.
 
 
Punch, Торино, развоен център, GM
Бившият инженерен и развоен център на GM в Торино, Италия, който днес е собственост на Punch
   
    
Именно в развойния център в Торино Punch работи по най-важния си проект: адаптирането на съществуващи дизелови двигатели да работят с водород. Ако Дюмаре успее, това е начин не само дизелите да продължат да съществуват, вече при нулеви емисии, но и спасение за товарните превози в Европа. Белгийският предприемач хвърли повече светлина върху начинанието в разговор с Лука Чифери от AN Europe.
  
   
10 въпроса за бъдещето на дизела към Гидо Дюмаре (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    инж ( преди 2 години )
    много интересна статия написана на много високо ниво на издържаност на техническата терминологиянай-сетне някой е наясно че дизел е двигателя а не горивото, както говорят търгашите
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 2 години )
    Защо ще забраните дизела?!? За да съберете пари за да ни събирате *** и да го изгаряте, а после ни продавате тока на вече космически цени?!?
  • #43
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Стефан ( преди 2 години )
    Тия тоалетни, дизелите няма нужда да се спасяват.СГУР
  • #42
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Надин е спасението за гнусната нафта
  • #41
    14 rate up comment 3 rate down comment
    smirn0ff ( преди 2 години )
    продължавайте да натискате за електрически автомобили... накрая нито ще можете да си платите тока вкъщи, нито пък ще имате кола... ще се върнете в каменната ера, в пещери
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Мирослав ( преди 2 години )
    То и аз имам идея за вероятно безплатно (или почти) задвижване на ток, но нямам възможност да проверя идеята ми на практика.Ако имах пари, време и място където да тествам, можех да направя така, че да се променят и транспортните средства и замърсяването на въздуха с вредни емисии да спре.
  • #39
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Германеца ( преди 2 години )
    Абе те цялата икономика се движи с дизел те ще забраняват луди ли са ненормални ли са? Или трябва да се направи нещо за да си вземат едни пари да си ги разделят. Защото и в Европа те не са по-малки *** от нашите.
  • #38
    14 rate up comment 9 rate down comment
    До 45 ( преди 2 години )
    Всяка човешка дейност води до някакво замърсяване, но минното дело води до локално замърсяване, далече от местата на които живеят много хора, а не замърсява като ауспуха на автомобила точно там където живеят най-много хора и им нанася най-много директни вреди. Освен това, няма или почти няма въглеродни емисии, които неминуемо се отделят от ауспуха на всеки автомобил. За разлика от нефта, материалите за батериите, фотоволтаиците и перките могат да се рециклират многократно чрез ВЕИ енерги ...
  • #37
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Джони ( преди 2 години )
    Има такъв мотор,и то измислен от Българин преди доста години.
  • #36
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    има замърсяване в минното дело, сондирането и преработката на рудата и винаги ще има, естествено опорките им са смешни