IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е спасението за дизеловия двигател?

Доставчик на BMW приспособява V6 и V8 към водородно гориво - лесно и относително евтино

Европейският съюз се подготвя да въведе новия екологичен стандарт Euro 7, който на практика ще сложи точка на двигателя с вътрешно горене. И особено на дизеловия, който бездруго е в немилост в последните 6 години. Дори и сега на много места в Европа правителства и местни власти се опитват да забранят старите дизелови коли и всячески насърчават хората да не си купуват нови дизели.
 
  
протест, дизел, германия
Протест в защита на дизеловите двигатели в Германия. При товарните превози в ЕС делът на дизела надхвърля 90%
 
  
Има обаче един малък проблем: цялата икономика на ЕС в момента се крепи върху дизеловия двигател. По пътищата на общността се движат общо около 400 милиона автомобила (данни от 2019). От пътническите автомобили 42% са с дизелов двигател. При лекотоварните делът на дизела е 89%, при автобусите - 94.5%, а при товарните автомобили - цели 97.8%.

Раздялата с дизела означава, че поне 200 милиона превозни средства в ЕС ще трябва да бъдат подменени с нещо друго. Електрическото задвижване е алтернатива, макар и по-скъпа, при леките коли. Но за момента е много далеч от решаване на проблема при тежките.
 
 
Гидо Дюмаре, Punch Group
Гидо Дюмаре, основател и главен изпълнителен директор на Punch
 
  
Какъв е тогава изходът? Един белгийски предприемач смята, че разполага с готово решение. Името му е Гидо Дюмаре, собственик на белгийската Punch Group. Името на компанията вероятно не говори много на широката публика, но в автомобилната индустрия тя е позната и уважавана като доставчик на компоненти за BMW, ZF и още няколко реномирани имена. Освен това Дюмаре е специалист в съживяването на затъващи бизнеси. Навремето той откупи губещия завод на General Motors за трансмисии в Страсбург, и го превърна в основен доставчик на компоненти за 6- и 8-степенните трансмисии на ZF. А през 2020 Дюмаре сложи ръка и върху развойния център на GM в Торино с неговите над 700 инженери, създали в миналото някои от най-успешните дизелови агрегати на Opel и Fiat.
 
 
Punch, Торино, развоен център, GM
Бившият инженерен и развоен център на GM в Торино, Италия, който днес е собственост на Punch
   
    
Именно в развойния център в Торино Punch работи по най-важния си проект: адаптирането на съществуващи дизелови двигатели да работят с водород. Ако Дюмаре успее, това е начин не само дизелите да продължат да съществуват, вече при нулеви емисии, но и спасение за товарните превози в Европа. Белгийският предприемач хвърли повече светлина върху начинанието в разговор с Лука Чифери от AN Europe.
  
   
10 въпроса за бъдещето на дизела към Гидо Дюмаре (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #35
    31 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 2 години )
    Проблеми с дизела - финни прахови частици, които причиняват рак на белия дроб.Проблем на бензина/пропан бутана/метана - засилен парников ефект, което води до промяна в климата.Проблем на електричките - мръсен процес на създаване/утилизиране на батериите и добив на елетроенергия (ТЕЦ, ВЕЦ, ВЕИ, фотоволтаици и АЕЦ - всички си имат проблеми).Проблем на водорода - безопасно му съхранение и голямата консумация на ел. енергия за добива му.Та да започнем с първоизточника - добива на ел. енергия ...
  • #34
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    статията е за водорода, а пак плюете електричките, да не би да имате някакви психични отклонения?
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    толкова сте смотани, че дори не разбирате кога с кой говорите
  • #32
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До 37 ( преди 2 години )
    Ами то има сръвнение бре кресльо!При сегашните условия на добив на суровини и енергия, елктричките стават по-екологични от бензинките след 150 000км употреба. 50 000км преди батерията да сдаде багажа! И в това изчисление не са включени енергията и замърсяването пречинено от рециклиранто на батерията! Изследвания вече бол, ама ги няма в хвалебствените статии за тесла!
  • #31
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Когато направят ток от въздуха може и да стане
  • #30
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Към колелото ( преди 2 години )
    Айде стига приказки от 1001 нощи! Производството на батерии наистина за сега не е достатъчно чисто за да говорим за изцяло чисто средство за предвижване НО тъпотиите, колко по-вредно било от ДВГ лежат на това, че същите "веЕрващи", не смятат замърсяването от обработката и транспорта на фосилните горива! Сложето и него и тогава сравнявайте EV с ДВГ!!!
  • #29
    7 rate up comment 5 rate down comment
    друг път колело ( преди 2 години )
    когато решат проблемите с батериите ще се мине на ток. засега е десетократно по-скъпо и вредно производството и утилизацията на литиййона
  • #28
    3 rate up comment 5 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    До долния . А хубаво виж колко е срока на годност на киселото мляко сега. Че има и по 3 месеца. Ел. камиони ще има, но големи ел. камиони за трансгранични превози /ТИР/ са абсурдни. По голям е проблема със селскостопанската техника - ел. трактор ел комбайн е направо невъзможен.
  • #27
    8 rate up comment 5 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Бъдещето е на трена, деца. Прави се в момента скоростна линия - Виена - Будапеща - Белград. Влака ще се движи с над 160 км/час. България вместо да построи подобни линии прави магистрали. Магистралите бяха артериите на живота в края на миналия век . Влака Барселона - Мадрид -300 км./час. Високоскоростната мрежа на Испания е над 6000 км. Под Ламанша се пътува с 300 км/час В Германия има хиляди км. високоскоростен път. Даже Петербург Москва -250 км/час. Какви тирове - какви каруци.
  • #26
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Армандо ( преди 2 години )
    Ами самолетното лоби къде го забравяме те дали не замърсяват тях на какво ще ги направим и скъпия Мъск как рециклира батериите в Кот де Ивоар има планини от батерии ами старите гуми в Саудитска арабия. Светът е огромен лицемер само парите имат значение така че още години ще си караме тези дизели no smoyk no tdi .