IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите „Made in France“ отиват по дяволите

Само два от моделите в Топ 10 се правят на френска територия

От официалната статистика за продажбите на нови автомобили във Франция през изминалата година, цитирана от challenges.fr, става ясно, че от десетте най-продавани леки автомобили във Франция през 2022 г. само два модела... са произведени в страната.


Peugeot


Още по-лошо: в топ шест на най-популярните превозни средства във Франция няма нито едно с щампа „Made in France“. Всички те идват от чуждестранни фабрики, макар марките им да са френски.

Въпреки че френските производители на автомобили триумфират. със своите модели те заемат първите десет места на френския автомобилен пазар и първото място в Европа! Но, уви, това не означава, че щампата "made in France" триумфира! Напротив.

Защото от десетте най-продавани леки коли във Франция само два модела... се произвеждат там. Peugeot 208 , шампионът на френския и на европейския пазар (88 812 регистрации, 5.8% ръст във Франция), се произвежда в Търнава в Словакия и в Кенитра в Мароко. Неговата електрическа версия, e-208, също се внася от Търнава.


френски автомобили


Втората най-популярна кола във Франция, Dacia Sandero (64 293, 4.2% ръст), както добре знаемв е румънска и между другото се прави освен в Румъния и в Мароко. Следващото го Renault Clio (64 012, 4.2% ръст) пък идва от Словения и Турция, а Citroën C3 (58 880, 3,9%) от Словакия.

Малкият SUV на Peugeot, носещ индекс 2008 (51 454, 3,4% ръст), което е сред най-продаваните кросоувъри в Европа се прави в Испания, също както и неговия пряк съперник Renault Captur (45 577, 3% ръст във Франция).

Единствено, що се касае до продажбата на нови автомобили във Франция през изминалата 2022 година, Peugeot 308 ( 41 656, 2.7% ръст) и компактното SUV 3008 (36 281, 2.4% ръст) могат да се похвалят с щампата "Made in France". Първият идва от Мюлуз, а вторият от Сошо. 

0 от 500
  • #11
    33 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В испания работниците са предимно от северна Африка и най-вече от Мароко. Така, че е малко вероятно продукцията да е по-качествена от словашката, където емигранти с тъмен цвят на кожата почти няма.
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    На Пежо 4008 купето се прави в Япония (Нагоя) и в завода в Нидерландия се монтира двигателя на Пежо. От завода излизат брандирани като Пежо 4008, Ситроен С Кросер и Митсубиши аутлендер (оригинала).
  • #9
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да сравниш испански работник със словашки е като да сравниш катър с кон
  • #8
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам кола направена в завода им в Испания, Сарагоса. Засега сякаш сглобката е по-добра от тази на фабриката им в Словакия, от където беше предишната "французойка".
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак сме обща конфедерация то и в САЩ най-масовите модели най-често не се произвеждат в 4те основни щата най-големи пазари Калифорния, Тексас, Ню Йорк и Флорида като единствено изключение е Тесла У в Калифорния и Тексас
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Голяма работа авромобила вече не е технологичен продукт важното е една държава да прави самолети кораби елвктроника и тн.Всички електричевки рена се правят във Франция както и електрическите и хибридни пежа
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И те като премиумите почнаха да се правят в Китай,Турция,Индия.
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както пееше Шамаря, по-добре ми е да съм бандит. Нещо което новите европейци следват точ а точ. Така че няма кой да ги прави тези коли
  • #3
    41 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Деиндустриализацията е в пълна сила. А това дали се прави във Франция или другаде е все тая. В автомобилните заводи в Германия и Франция работят предимно хора от други континенти и са с тъмен цвят на кожата. Така, че произведеното в тези държави не е гаранция, че е качествено. Сигурен съм, че словашките фабрики произвеждат по-качествена продукция от френските. Там обаче няма хора паднали вчера от клона.
  • #2
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Обикновено различните каросерии на един и същ модел се правят на различни места. Например седаните в Турция, комбитата и СУВ в дома на марката (Германия, Франция), хечовете другаде в Европа например в Испания и Словения. Така че статията ви е непълна.