IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Във Франция се купуват най-много електромобили, но харесват ли ги французите?

Отговорът не е еднозначен, но е факт, че големият ръст се дължи на държавни поръчки

Във Франция вече има споразумение между правителството и Националния съвет на индустрията (CNI) за увеличаване на автопарка с всички възможни електрифицирани превозни средства (EV електрически превозни средства, PHEV plug-in хибриди, HEV електрически превозни средства с водородни горивни клетки) до 1 милион, като това трябва да се случи до края на 2022 година. Още по-интересното е, че 600 000 от тези превозни средства, трябва да се движат изцяло на ток, тоест да са BEV.
   
      
Франция, електромобили
   
        
Французите обаче отново изостават от поставените си цели. Казваме отново, защото през 2019 година, например беше планирано да се пуснат по пътищата 100 000 електрифицирани леки превозни средства, но бяха продадени само 69 466 бройки. Тази година разликата ще бъде намалена, но заради въвеждането на строги мерки срещу епидемията от коронавирус в първите месеци от 2022-а планът отново няма да сработи.

Електрификацията бележи рекорден ръст
Въпреки това увеличението на електрифицирани превозни средства във Франция е голямо. През първите два месеца регистрациите се увеличиха с 210% (до 29 496 единици). И най-важното е, че на пазара навлизат много нови продукти с електрически задвижвания в различни класове и ценови ниши, което трябва да подгрее потребителския интерес към изцяло електрическите автомобили.

През 2018 г. на пазара са били налични 60 модела електрифицирани автомобили, а през 2020 г. – те вече  са 176. До 2025 г. се очаква техният брой да се удвои (333). Пазарният дял на електрифицираните превозни средства във Франция през февруари 2020 г. доближи 8%. „Резултатите са още по-окуражаващи, като се има предвид депресираният автомобилен пазар, който е намалял със 7% през първите два месеца на годината“, казва генералният представител на Avere-France Сесил Губе.
   
      
Nissan eNV200
  
    
Какво купуват французите
Към момента този ръст на електромобили се смята за леко изкуствен от анализатори, защото става дума за повсеместна електрификация на всички държавни структури, докато частните клиенти, купуващи си електромобили не са толкова много. Според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) продажбите на всички видове търговски превозни средства във Франция са се увеличили с 4,3%, което е повече от Германия и Великобритания, където има по-големи пазари на леки автомобили), от които LCV - 478 375 (+4,5%). За сравнение: миналата година в страната са продадени 2,2 милиона автомобила (+1,9%).

Електрическият ван Nissan e-NV200 за доставки е наистина лесен за забелязване по улиците на Париж (според Nissan 30 000 e-NV200 са продадени кумулативно в Европа от пускането на модела на пазара през 2014 г.), но това не е най-популярният модел на нововъзникващия пазар на търговски електрически превозни средства. Най-масовото електрическо лекотоварно превозно средство във Франция е Renault Kangoo ZE, въпреки че през последните месеци продажбите на безспорния лидер в сегмента започнаха да намаляват. това е факт заради натиска от нови конкуренти и най-вече най-близкият аналог на Kangoo ZE - електрическата версия на Peugeot/Citroen.
 
  

 

0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Във Франция с вътрешни заповеди карат министерствата и държавните институции да купуват определени коли. Така беше преди с Рено Велсатис за министерствата, Меган за полицията,така е сега и с електричките.
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Французите явно не ги харесват толкова, след като държавата поръчва за да си запълни квотата. Да не говорим, че според статията и предимно са "баничарки". За Париж, че те с този пробег, незнам дали може да направят обиколка на "вътрешния кръг" на околовръстното.