IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите се обезценяват като смартфоните

Причината е бързото развитие на технологиите на батериите

Електромобилите се обезценяват повече като смартфоните, отколкото като моделите с двигател с вътрешно горене и затова в момента няма особен смисъл от покупката на нова кола, задвижвана изцяло на ток. Това предупреждават експерти на пазара, сред които е и анализаторът на BloombergNEF - Итън Зиндлър.


електромобили


Според него, основният проблем в момента е, че предложенията на пазара на електрически превозни средства са малко, като едновременно с това повечето от тях са прекалено скъпи. Затова и по-добрият вариант е покупката на употребяван електромобил. Това се отнася основно за пазара в САЩ, където предстои да влезе в сила новия закон за инфлация. А той предвижда бонуси само при покупката на електромобил, който е произведен в страната и повечето му компоненти също са американски.

Ценообразуването и наличностите на пазара винаги са правили употребяваните автомобили жизнеспособна опция, но има и друга причина за избягването на покупката на нова кола на ток. Тя е, че технологиите на батериите се подобряват непрекъснато. Така електромобилът губи много по-бързо своята стойност в сравнение с модел с конвенционално задвижване.


електромобили


В същото време френският застраховател AXA проведе нова серия от краш-тестове на електрически превозни средства, в които установи, че инцидентите с нови коли на ток са по-опасни и това може да доведе до по-скъпи индивидуални рискове от страна на пострадалите в тях.

„Електрическите автомобили не причиняват повече инциденти в сравнение с останалите, но при тях може да се стигне до по-големи разходи от страна на застрахователите. Причината е, че електромобилите са пълни със скъпи технологии, които, ако се повредят, трябва да бъдат ремонтирани, а това е по-скъпо“, коментира Нилс Райх, директор на имущественото застраховане в AXA в Германия.


електромобили


Посочва се, електромобилите си имат своя „ахилесова пета“. При повечето модели батериите са в долната част на превозното средство, което при инцидент води до изненадващо скъпи и понякога опасни щети. Застрахователят обаче отбелязва, че рискът от пожари както в електромобилите, така и в превозните средства с двигатели с вътрешно горене е надценен. Статистически е установено, че само пет от всеки 10 000 превозни средства стават жертва на пожар.

Има обаче една област, в която е по-вероятно електромобилите да причинят инциденти и това е при ускорение. Високият мигновен въртящ момент на електродвигателите води до много бързо ускорение и някои водачи губят контрол върху колата и така се стига до катастрофи.


0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой ще ми даде ли Тесла за илядо лева ? Може и на 10 годин да е . Искам да ми е гадно :)
  • #27
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 1 година )
    Да купиш 10 годишна тесла е все едно да купиш 10 годишен GSM. Знаеш, че времето му е изтекло и чакаш да спре да работи. Нова батерия ще струва повече от нова тесла...
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Ами ( преди 1 година )
    Скоро ще почнат да ги подаряват.
  • #25
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Проста проверка по сайтовете показва, че цената на 8-9 годишна Тесла е на 50% процента спрямо цената и като нова. При ДВГ този процент е около 30% от цената като нова. И това до сега, където дизела и бензина бяха сравнително евтини. След 10 години чисто новия автомобил с ДВГ купен сега, може да струва точно колкото ти дадат за него на вторични суровини. Просто защото данъците и горивото за него ще са безбожно скъпи.
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    LiFePO4 дали са изобретени 1985. За един преател питам. И дали са 3.7V. Аман от драскачи
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    И като добавка към объркващото ценообразуване - в белите държави данъците, затраховките, паркирането и потдръжката на автомобила са много по големи като стойност(спрямо БГ примерно) и са много по важни от покупната цена. Застраховка + данък може да са от няколкостотин до няколко хил. евро на година. Всяка година.
  • #22
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    То с тия електрокари всичко се обръща наопаки ден след ден. Цените им и като нови и на старо се влияят от ваичко друго но не и от пазарните принципи - търсене и предлагане, качества и полезност. Особено объркващи са държавното субсидиране, данъчните облекчения, безплатното паркиране и зареждане. Къде , докога , колко... А и всеки разумен човек не би се вързал на обещанията и на политици и на гурута като Мъск. Ясно е че авантите ще отпадат толкова бързо, колкото повече коли се купуват.
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До PLAID ( преди 1 година )
    Говорим за единични клетки. А не такива навързани последователно. Литиева батерия на 3.7V. Макс заредена 4.2V, изтощена 2.5V. Оловно киселинната (Една клетка) 2V, напълно заредена 2.1V. напълно изтощена 1.8V. Акумулатора в колата представлява 6 клетки свързани последователно. 2.1V * 6 = 12.6V при покой. Зареден акумулатор на макс може да се вдигне до 12.8 за кратко време. После се връща постепенно до 12.6-12.7 което му нормалното ниво за съхранение.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До PLAID ( преди 1 година )
    Напълно заредена литиевата батерия (една клетка) може да се вдигне безопасно до към 4.2 волта. Но не е добре да стои на това ниво дълго време. Най дълъг живот има при съхранение на около 3.7 волта. А на 2.5 волта е напълно изтощена. А тези 800 волта за които говориш са съвсем различно нещо... но явно не си наясно с тези неща. Оловно киселинна батерия е напълно заредена при 12.7 волта. На 12.1 волта е на 50% и не трябва да пада под 12 волта.....
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Днешна новина ( преди 1 година )
    Toyota ще утрои планираната си инвестиция във фабрика за батерии за електромобили в САЩ от 1.3 на 3.8 милиарда долара.