IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Citroën пропада както у дома, така и в Европа?

Френската марка записва един от най-трудните периоди в историята си

Марката с двата шеврона държи само 3.3% от европейския пазар, като през последният месец на миналата година тези проценти падат до 2.3. А през 2010 година Citroen дъроеше дял от 6% в Европа. Във Франция Citroën заема 8.5% от тортата. През 2010 г. този показател беше близо 15%!


Citroen C3


Citroën  държи едва 3.3% от европейския пазар, според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). А френската марка надхвърляше 4% през 2019-а, годината преди Covid пандемията, 5% през 2013-а и 6% през 2010 г. Във Франция Citroën болезнено достигна спад от пазарния си дял от 8.5%. срещу 10.5% през 2015-а и близо 15% през 2010.

Върховното унижение за французите е, че миналата година Citroën беше изпреварен дори и от Dacia... в Европа, а също и във Франция. Нискобюджетният филиал на Renault вече продава 100 000 екземпляра повече от Citroën на Стария континент и хиляда повече във Франция.

Може би заради това, търговският директор на Citroën за Франция ще напусне поста си на 1 февруари. И дори от марката да казват, че това няма нищо общо, търговците виждат ясна причинно-следствена връзка. Същият този Жером Гаутие призна, че пазарният дял на Шевроните във Франция естествено трябва да бъде между 10 и 11%.

Това се случи по време на конференция, организирана през ноември миналата година (отчетена от Journal de l'automobile). 2022 г. ще бъде най-лошата година, откакто AAA Data публикува данни, а именно от 2001 година.

По-лошо: малкият Citroën C3, който е бестселър на марката, пуснат на пазара през 2016 година и чийто заместник ще бъде представен в края на 2023-а, загуби третото място на френския пазар (по модели), в полза на Dacia Sandero. Румъският субкомпактен модел се нареди между Peugeot 208 и Renault Clio! А Citroen е регистрирал едва 375 578 нови автомобила миналата година в Европа, което според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) е спад с  15.7%. Във родната Франция този спад е още по-голям -19.8%.


0 от 500
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    ДА ВИ ОСВЕТЛЯ: ( преди 1 година )
    Ако искаш да изглеждаш като джентълмен,купи си Ситроен.Държиш ли да си на ниво,карай Пежо или Рено.Но не си купувай ФИАТ,защото ще те е яд!
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хахо ( преди 1 година )
    Аиде малко да си пооправят цените.ц5 80000 лв.
  • #24
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Стоян ( преди 1 година )
    Вярно е, в Европа марката затъва, но в Китай не мисля, че е така.., визирам китайския Ситроен (Донгфенг). В поднебесната империя няма даунсайзинг, няма ги и самоубийствените европейски еко норми... Европа е слаба.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Четец ( преди 1 година )
    Прави сте за С-5 и С-6, хидроактива и др. ! Но има още нещо:Хората търсеха бензинови коли, а всеки знае как са нещата с моторите им. Особенно с по-мощтните! Примерно 3.0...Там дупката е огромна !Това ги завлече!Като прибавим у нас и сервизното състояние, нещата си идват на мястото!За съжаление!
  • #22
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Един там ( преди 1 година )
    Вие след последният С5 , да сте видяли хубав Ситроен. Правят накякви кактуси,мактуси ,те на дизайн на нищо не мязат.Китайските са с по хубав външен вид. Отделно и слаби двигатели и само най-върлия фен ще си закупи Ситро.
  • #21
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 1 година )
    Гледам, че доста от вас казват, че карали нов Ситроен.... Приятно съм изненадан. Доскоро тези които караха нови коли в България не можеха да пишат грамотно :)
  • #20
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Тцтцтц ( преди 1 година )
    В продължение на предишния коментар - > DS е най-култувия модел в гамата на Ситроен от създаването на марката, а те го отделят в самостоятелна марка, все едно няма нищо общо със Ситроен!!! Грешките довели до тук са безброй, и всеки запознат дори малко с марката ще ги види. Много е жалко, марката която вози всичките си президентите и е еталон за комфорт и возия да я докарат до тук. Дано се намери по-добър път за Ситроен, и си върне славните години които имаше!!!
  • #19
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Тцтцтц ( преди 1 година )
    Причината е повече от очебийна, да се стигне до тук. Рибата мирише от към главата. От както стана тоя *** Таварес директор на ПСА, а след това и на Стелантис работите не вървят на Добрев!!! Първо махнах хидравличното окачване, БИГ грешка... :Х, второ кой нормален производител прави пауза между моделите да не бъде заместен веднага, Ц5 спря през 2017г., а заместника му дойде през края на 2021г.????? Да не говорим, че Ц6 изобщо няма наследник. Не става с ниския клас само, трябва и нещо за имидж!
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ако не знаеш какво има под капака ds е много шикозен
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    в Ситроен винаги са се стремили да бъдат оригинални...но именно това потопи марката...камерите и екраните са с кошмарна резолюция, но затова пък в жабката има парфюм...французи...