Марката с двата шеврона държи само 3.3% от европейския пазар, като през последният месец на миналата година тези проценти падат до 2.3. А през 2010 година Citroen дъроеше дял от 6% в Европа. Във Франция Citroën заема 8.5% от тортата. През 2010 г. този показател беше близо 15%!
Citroën държи едва 3.3% от европейския пазар, според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA). А френската марка надхвърляше 4% през 2019-а, годината преди Covid пандемията, 5% през 2013-а и 6% през 2010 г. Във Франция Citroën болезнено достигна спад от пазарния си дял от 8.5%. срещу 10.5% през 2015-а и близо 15% през 2010.
Върховното унижение за французите е, че миналата година Citroën беше изпреварен дори и от Dacia... в Европа, а също и във Франция. Нискобюджетният филиал на Renault вече продава 100 000 екземпляра повече от Citroën на Стария континент и хиляда повече във Франция.
Може би заради това, търговският директор на Citroën за Франция ще напусне поста си на 1 февруари. И дори от марката да казват, че това няма нищо общо, търговците виждат ясна причинно-следствена връзка. Същият този Жером Гаутие призна, че пазарният дял на Шевроните във Франция естествено трябва да бъде между 10 и 11%.
Това се случи по време на конференция, организирана през ноември миналата година (отчетена от Journal de l'automobile). 2022 г. ще бъде най-лошата година, откакто AAA Data публикува данни, а именно от 2001 година.
По-лошо: малкият Citroën C3, който е бестселър на марката, пуснат на пазара през 2016 година и чийто заместник ще бъде представен в края на 2023-а, загуби третото място на френския пазар (по модели), в полза на Dacia Sandero. Румъският субкомпактен модел се нареди между Peugeot 208 и Renault Clio! А Citroen е регистрирал едва 375 578 нови автомобила миналата година в Европа, което според Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) е спад с 15.7%. Във родната Франция този спад е още по-голям -19.8%.