Групата Stellantis поетапно ще ликвидира сегашната си система за дистрибуция в Европа и на практика ще превърне сегашните си дилъри просто в точки за доставка и сервизиране, съобщава Reuters, позовавайки се на официално съобщение от самия концерн. След обединенито на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen, групата се състои от 14 различни марки, от които три - Peugeot, Citroen и Opel, са сред основните играчи и на българския пазар.
При новия модел досегашните дилъри ще имат "поне равни" на днешните си приходи, уверява шефът на Stellantis за Европа Уве Хохгешурц
Според съобщението на Stellantis групата ще премине към т. нар. "агенционен" модел на дистрибуция, при който ще продава директно на крайните клиенти. Сегашните дилъри ще останат като доставчици на автомобили и сервизно обслужване, но без да имат юридически договори с клиентите. Това обаче сериозно ще промени и източниците им на приходи.
От Stellantis уточняват, че промяната ще започне от четири пазара - Австрия, Белгия, Люксембург и Нидерландия. "Останалата Европа постепенно ще ги последва във въвеждането на новата схема за дистрибуция", се казва в съобщението.
Най-голямата част от продаваните в България модели на Stellantis сега се дистрибутира от "София Франс Ауто"
Най-популярните марки на групата в България - Peugeot, Citroen и Opel - са представлявани от "София Франс Ауто", както и премиум марката DS. Представител на Fiat, Jeep и Alfa Romeo за момента е "Витоша Ауто", бившият вносител на Infiniti. Maserati се представлява в България от "Ауто Италия". Внос на марките Ram и Dodge, макар и без официално представителство, осъществява "Индустриал Комерс".
Още преди повече от година Stellantis съобщи, че анулира всички текущи договори на своите дилъри в Европа, смятано от юни 2023. Сега оперативният директор на концерна за европейските пазари Уве Хохгешурц заяви, че се преминава към "по-устойчив" модел на дистрибуция, като всички партньори по веригата ще имат полза от него. Според икономическа симулация, направена от Stellantis, дилърите ще имат "поне равни" на сегашните приходи, но ще са изложени на по-малки рискове. Лекотоварните автомобили на концерна ще преминат към новата схема от 1 януари 2024.