IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите „Made in France“ отиват по дяволите

Само два от моделите в Топ 10 се правят на френска територия

От официалната статистика за продажбите на нови автомобили във Франция през изминалата година, цитирана от challenges.fr, става ясно, че от десетте най-продавани леки автомобили във Франция през 2022 г. само два модела... са произведени в страната.


Peugeot


Още по-лошо: в топ шест на най-популярните превозни средства във Франция няма нито едно с щампа „Made in France“. Всички те идват от чуждестранни фабрики, макар марките им да са френски.

Въпреки че френските производители на автомобили триумфират. със своите модели те заемат първите десет места на френския автомобилен пазар и първото място в Европа! Но, уви, това не означава, че щампата "made in France" триумфира! Напротив.

Защото от десетте най-продавани леки коли във Франция само два модела... се произвеждат там. Peugeot 208 , шампионът на френския и на европейския пазар (88 812 регистрации, 5.8% ръст във Франция), се произвежда в Търнава в Словакия и в Кенитра в Мароко. Неговата електрическа версия, e-208, също се внася от Търнава.


френски автомобили


Втората най-популярна кола във Франция, Dacia Sandero (64 293, 4.2% ръст), както добре знаемв е румънска и между другото се прави освен в Румъния и в Мароко. Следващото го Renault Clio (64 012, 4.2% ръст) пък идва от Словения и Турция, а Citroën C3 (58 880, 3,9%) от Словакия.

Малкият SUV на Peugeot, носещ индекс 2008 (51 454, 3,4% ръст), което е сред най-продаваните кросоувъри в Европа се прави в Испания, също както и неговия пряк съперник Renault Captur (45 577, 3% ръст във Франция).

Единствено, що се касае до продажбата на нови автомобили във Франция през изминалата 2022 година, Peugeot 308 ( 41 656, 2.7% ръст) и компактното SUV 3008 (36 281, 2.4% ръст) могат да се похвалят с щампата "Made in France". Първият идва от Мюлуз, а вторият от Сошо. 

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Нормално.Във Франция се произвеждат по-скъпи автомобили, с по-висок марж на печалба.И затова заплатите във Франция са по-високи от тези в Румъния и Словакия.
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Шаро шарения ( преди 1 година )
    Made in France отива в румъния и мароко. А след това по дунава и пред бизнесменския блок на гинчо от младост 69 блок Г вход З
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Станчо куфара ( преди 1 година )
    Радвам се че моят стар passat здрав и надежден слава богу е произведен в германия
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бакалов ( преди 1 година )
    До Калин - напротив, България е водещ световен производител на колелета!
  • #27
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 1 година )
    Колко коли продава Субаро?? Тия и много хвалените Хонда и Мицубиши вече ги няма в Европа.
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Харди ( преди 1 година )
    Така като гледам комемтарите смал Субару се прави в първия си и единствен завод в света fujy heavy industries
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Статия за скудоумници.
  • #24
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До смехурко 24 ( преди 1 година )
    Ми сърди се на жълтите...хубавичко виж къде тие произведена бангията
  • #23
    31 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди години имах възможност да посетя заводите на Пежо във Франция и в Словакия, и видях работниците по конвейрите. Ами предпочитам да ми се сглобява колата в Словакия. Не знам сега как е, ама едва ли се е променило много.
  • #22
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Пенчо ( преди 1 година )
    Абе нали много искахте завод а ФВ у нас?!Щяхте ли да си купите после Пасат, произведен в България?!?!Всъщност, за съвременните автомобили "Произведен в..." означава "Сглобен в...". Щото отделните компоненти се правят из целия свят, а накрая само се сглобяват.У нас например се произвеждат почти цели коли, само дето не се сглобяват тук.Като почнеш от кабелите, през електрониката (на моята фабричният имобилайзер е произведен в Пазарджик) и стигнеш до блоковете и главите на двигателите...