IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyоta призна, че е в "безпрецедентно" трудна ситуация

Японският гигант се отказва от легендарния си производствен процес, за да намали разходите

Японският гигант Toyota е в "безпрецедентно трудна ситуация" в опита си да пробие на пазара за електромобили, призна шефът на лизинговото поделение на компанията Шиня Котера, цитиран от The Financial Times. Според изданието ръководството на Toyota е под засилващ се натиск от страна на инвеститорите, които се опасяват, че компанията изостава фатално в областта на електромобилите.
     
        
Toyota bz4x
     
        
Първият специално създаден електрически модел на марката, bZ4X, трябваше да бъде изтеглен от пазара на практика веднага след дебюта си, след като се оказа, че заради производствен дефект колелата му могат да се откачат в движение. Производството бе възобновено едва през октомври. Заради гафа цялостната политика на Toyota в областта на електромобилите в момента се преразглежда, твърди FT, цитирайки добре информирани източници.
     
        
Шиня Котера, Toyota
Шиня Котера
       
         
До момента японският гигант бе предпазлив за прехода към електромобили с батерии, залагайки успоредно с тях и на хибриди и водородни модели в стратегията си за бъдещето. Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.

"За пръв път в историята Toyota се стигна до сервизна акция незабавно след ласирането на продукта", подчерта Котера, президент на Kinto, лизинговото поделение на концерна. "Тази акция ни извади от релси. Toyota е в безпрецедентно трудна ситуация", добави той. За да стимулира продажбите на електромобила на японския пазар, компанията намали наполовина първоначалната вноска до едва 385,000 йени (2900 долара). Въпреки това обаче дори скромната цел за 5000 продажби годишно няма да бъде изпълнена, предупреждава Котера.
   
     
Toyota, производство
Главната сила на Toyota в последните десетилетия бе умението да намалява производствените разходи, за да постига по-конкурентни цени и висок марж на печалба. Но досега компанията не е намерила начин да го стори и с електрическите модели, твърдят анализатори, цитирани от FT
     
       
Toyota също така в момента цялостно преразглежда производствения си процес, за да понижи разходите. С тази задача е натоварен Шигеки Тераши, бивш технологичен директор в компанията. Производственият процес на Toyota е нещо като легенда в индустрията заради ефективността и високите стандарти за качество, и от десетилетия е копиран от много конкуренти. Но сега компанията ще създаде изцяло нов процес, който да е по-евтин.
     
         

 

0 от 500
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Не знам защо реши, че точно аз живея в блок. Дадох го като пример, защото това е масовият случай. Аз обмислям дали да не инвестирам в пълна независимост от енергото и дори и зимата да мога да си покривам консумацията на 100% от фотоволтаиците. Проблемът е че целият покрив + половината двор ще трябва да окича с фотоволтаици, мазето да го напълня с батерии, а и 80к лв за инсталация не са хич малко пари. Все още проучвам батериите и панелите. И се чудя наистина ли си струва инвестицията ...
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А най *** е когато знаеш какво ти причиняват,защото е за втори път и човека,който може да ти помогне седи гледа мача,кефи се и залага срещу теб. А аз през цялото време правих всичко добро за теб, чувството е неуписуемо тъпо.
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам 15 kW фотоволтаици на покрива. Не съм и питал ония нещастници в регулатора дали да ги поставя. Нямам още батерии, но пък си зареждам колата за 3-4 часа без пари. И не пускам фурната и пералнята след 10 вечер, а след 10 сутрин.
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пак пропусна важното. Любимият ми пример е да питам кой инвестира за вендинг автомата за кафе пред блока ви? По колко пари дадохте и как се разбрахте помежду си? Кой го ползва с предимство? Вашият вход или който дойде първи? Как се разбрахте кой да ви е доставчика за интернет и телевизия на блока? Тези неща ще се случат независимо дали искате да се включите или не. Не може всички да са отпечелившата страна. Ти очевидно обичаш да си от плащащите. Няма лошо! Ще ти продавам ток, щеш или не щеш.
  • #55
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И съвсем случайно пропусна колко ще трябва да се инвестира от апартамент. То сега не можеш да накараш хората да дадат 20 лв. за почивстване, какво остава за хиляди за нещо, което не разбират. Не сме дораснали нито финансово, нито интелектуално за подобни проекти и капитоловложения. За това и обмислям варианта за пълна автономност - с новите литиево-желязни батерии на LG съхраняването на ел. енергията е донякъде решим проблем. Но пак си мнооого остава скъпо начинание.
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А като не може да се разберете, спокойно можете да дадете покрива на някой под наем за да инсталира фотоволтаици поне за част от енергията на блока плюс батерия с размерите на две паркоместа долу на паркинга, за да съхранява излишната възобновяема енергия която ще е на абсолютно ниски до отрицателни цени, за да я ползвате когато цените са високи. Дори ще е един огромен ups който ще захранва блока за няколко часа, ако спре тока. Същата работа могат да вършат и електромобилите пред блока
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никакви батерии не могат да се хранят излишната енергия от лятото за да я ползвам зимата, но пък инсталираните фотоапейци може да ги ползва някой на деветия етаж. А през зимата аз да ползвам тока, който се произвежда в мазетата на блоковете от когенератори на газ или друго гориво, като 30% от енергията от горивото отива за производство на ток, а останалите 60% топлинни загуби, които има всеки ДВГ, отиват да ви топлят жилищата, вместо да топлят атмосферата в автомобили например.
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами точно това ти е проблема. Гледаш всичко на парче и смяташ че всеки сам трябва да се оправя. А мрежата става децентрализирана, като всеки може да купува продава и съхранява енергия, но идеята не е да си независим, а взаимозависим, като се възползваш от всяка възможност. Както ти казах аз мога да инсталирам 15 киловата фотоволтаици, които могат да произведат достатъчно енергия за да ми покрият годишното потребление, но произвеждат когато не ми трябва.
  • #51
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Съжелявам за повтарящите се коментари - не се показваха. На покрива на всеки блок няма място за всички живущи да си сложат фотоволтаици, камо ли да им покрият всички нужди. По терасите не можеш да събереш 3 kW панели. А и това е крайно недостатъчно - сметни климатици, фурни, хладилник и т.н. Само двата комплекта колони с усилвателите вкъщи консумират 1.1 kW електричество. Примерът ми за 80к лв. е за пълна независимост от енергото, без да продаваш/купуваш.
  • #50
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В белите държави връщаш тока и ти го плащат по пазарни цени или ако си на твърди цени, например в Гърция, ти го приспадат от потребяваните киловати от мрежата. Тоест върнатите през лятото киловати можеш да си ги ползваш през зимата, за да не ти работят климатиците през лятото на въглища, а да палят ТЕЦ само през зимата. Нямам никакъв проблем да събера 15 kW на покрива, за да ги ползваш ти на 9 етаж на панелката, в който и да е град, за да не палят въглища посред лято заради тебе.