IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyоta призна, че е в "безпрецедентно" трудна ситуация

Японският гигант се отказва от легендарния си производствен процес, за да намали разходите

Японският гигант Toyota е в "безпрецедентно трудна ситуация" в опита си да пробие на пазара за електромобили, призна шефът на лизинговото поделение на компанията Шиня Котера, цитиран от The Financial Times. Според изданието ръководството на Toyota е под засилващ се натиск от страна на инвеститорите, които се опасяват, че компанията изостава фатално в областта на електромобилите.
     
        
Toyota bz4x
     
        
Първият специално създаден електрически модел на марката, bZ4X, трябваше да бъде изтеглен от пазара на практика веднага след дебюта си, след като се оказа, че заради производствен дефект колелата му могат да се откачат в движение. Производството бе възобновено едва през октомври. Заради гафа цялостната политика на Toyota в областта на електромобилите в момента се преразглежда, твърди FT, цитирайки добре информирани източници.
     
        
Шиня Котера, Toyota
Шиня Котера
       
         
До момента японският гигант бе предпазлив за прехода към електромобили с батерии, залагайки успоредно с тях и на хибриди и водородни модели в стратегията си за бъдещето. Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.

"За пръв път в историята Toyota се стигна до сервизна акция незабавно след ласирането на продукта", подчерта Котера, президент на Kinto, лизинговото поделение на концерна. "Тази акция ни извади от релси. Toyota е в безпрецедентно трудна ситуация", добави той. За да стимулира продажбите на електромобила на японския пазар, компанията намали наполовина първоначалната вноска до едва 385,000 йени (2900 долара). Въпреки това обаче дори скромната цел за 5000 продажби годишно няма да бъде изпълнена, предупреждава Котера.
   
     
Toyota, производство
Главната сила на Toyota в последните десетилетия бе умението да намалява производствените разходи, за да постига по-конкурентни цени и висок марж на печалба. Но досега компанията не е намерила начин да го стори и с електрическите модели, твърдят анализатори, цитирани от FT
     
       
Toyota също така в момента цялостно преразглежда производствения си процес, за да понижи разходите. С тази задача е натоварен Шигеки Тераши, бивш технологичен директор в компанията. Производственият процес на Toyota е нещо като легенда в индустрията заради ефективността и високите стандарти за качество, и от десетилетия е копиран от много конкуренти. Но сега компанията ще създаде изцяло нов процес, който да е по-евтин.
     
         

 

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Предполагам че смяташ за цената на притежание на чисто нов електромобил от висок клас , зареждам само на обществени зарядни станции по левче за киловатчас в сравнение с карането на 10-годишна dacia на газ и минаване не максимум 10 000 км годишно. Защо не сметнеш колко ще ти струва само горивото за пет години, ако минаваш 50 000 км годишно и караш на бензин или дизел както 80% от българите и 99% от останалите по света?
  • #8
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цената да притежаваш електромобил е тройно по-висока от това за нормален автомобил, само това е достатъчно до 2050 година тук да се карат обикновнни автомобили предимно на газ, тогава последните бройки от 2035 ако не се отложи ще са на 15 години.
  • #7
    15 rate up comment 6 rate down comment
    ТВМЛ ( преди 1 година )
    От друга страна, преди 20-25 години около смяната на вековете, Европа беше полудяла по дизелите и всички европейски производители се надпреварваха да ги обявяват за сини, зелени, еко, меко, тетко и всякакви суперлативи. Вагените дори и в САЩ ги пробваха и знаем какво стана. Американците и японците като цяло много-много не се впечатлиха от тази работа и правеха дизели от зор и от немай къде. Кое е различното при електричките днес и дизелите тогава?
  • #6
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Колкото до политиката им за хибриди наместо електромобили с батерии - това е най-разумната политика в условията на ограничени ресурси за батерии. Един хибрид спестява в пъти повече СО2 емисии за кВтч капацитет в сравнение с електромобил. Но светът е обезумял вече напълно..
  • #5
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Да бе, ха-ха, Тойота е в безпрецедентно трудната ситуация да води следващия производител ВАГ с над 2 милиона продажби за периода януари-ноември 2022. Японците винаги си намират кусури и се извиняват, дори когато са най-успешните в дадена област. Затова са и най-добрите в повечето технологии.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    (Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.) То е достатъчно Европа, С. Америка, Китай и Япония да са готови това е повечето световен пазар и сигурно 70% от приходите пък Индия, Африка, С. Арабия, Индонезия и Бразилия едва ли близките 1-2 десетилетия ще въведат нещо по-строго от евро 7 че да се притесняват за тези пазари като че ли трябва да ги изоставят за да правят електрички :D
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Подкрепям, това се виждаше от доста години, дори и след дебюта на Тесла. Добре, видяха на къде отиват нещата и пак, не та не, водород, хибрид и всички други глупости. Сега заедно с фолксваген ще паднат от 1 място по продажби, но немците поне не са *** и почнаха във всеки един клас да бълват електромобили. Щом няма да има наследник на иконата "голф", а само ел. варианти.Вижте и статията по надолу за коли на старо и Авенсис... света нищо ни губи без тях, даже ще стане по-красив!
  • #2
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Глупави японци. Това че половината свят ще продължава да търси автомобили с ДВГ, а другата по развита половина е готова да плаща за скъпи електромобили даваше невероятен шанс на toyota да увеличи продажбите си от 10 на 15-20 милиона, като добави и производство на електромобили към настоящите си модели. Едното по никакъв начин нямаше да пречи на другото, а от toyota имаха както много по-добри технологии от Тесла преди десетина години, така и много по-добри финансови и логистични възможности
  • #1
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За съжаление, повтарям за хейтърите, за съжаление се оказах прав и дойде време да кажа "аз казах ли ви".Повтарям го вече пета година и се надявам когато ви го казаха от най-високо ниво от управлението на toyota, накрая да го приемете за факт, а не защото си мислите че имам някакво негативно отношение към toyota. Единственото за което съм им ядосан е, че не оползотвориха потенциала който имаха с най-добрите електрически технологии. Сега Тесла нямаше въобще да съществува, ако бяха го направили ...