IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyоta призна, че е в "безпрецедентно" трудна ситуация

Японският гигант се отказва от легендарния си производствен процес, за да намали разходите

Японският гигант Toyota е в "безпрецедентно трудна ситуация" в опита си да пробие на пазара за електромобили, призна шефът на лизинговото поделение на компанията Шиня Котера, цитиран от The Financial Times. Според изданието ръководството на Toyota е под засилващ се натиск от страна на инвеститорите, които се опасяват, че компанията изостава фатално в областта на електромобилите.
     
        
Toyota bz4x
     
        
Първият специално създаден електрически модел на марката, bZ4X, трябваше да бъде изтеглен от пазара на практика веднага след дебюта си, след като се оказа, че заради производствен дефект колелата му могат да се откачат в движение. Производството бе възобновено едва през октомври. Заради гафа цялостната политика на Toyota в областта на електромобилите в момента се преразглежда, твърди FT, цитирайки добре информирани източници.
     
        
Шиня Котера, Toyota
Шиня Котера
       
         
До момента японският гигант бе предпазлив за прехода към електромобили с батерии, залагайки успоредно с тях и на хибриди и водородни модели в стратегията си за бъдещето. Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.

"За пръв път в историята Toyota се стигна до сервизна акция незабавно след ласирането на продукта", подчерта Котера, президент на Kinto, лизинговото поделение на концерна. "Тази акция ни извади от релси. Toyota е в безпрецедентно трудна ситуация", добави той. За да стимулира продажбите на електромобила на японския пазар, компанията намали наполовина първоначалната вноска до едва 385,000 йени (2900 долара). Въпреки това обаче дори скромната цел за 5000 продажби годишно няма да бъде изпълнена, предупреждава Котера.
   
     
Toyota, производство
Главната сила на Toyota в последните десетилетия бе умението да намалява производствените разходи, за да постига по-конкурентни цени и висок марж на печалба. Но досега компанията не е намерила начин да го стори и с електрическите модели, твърдят анализатори, цитирани от FT
     
       
Toyota също така в момента цялостно преразглежда производствения си процес, за да понижи разходите. С тази задача е натоварен Шигеки Тераши, бивш технологичен директор в компанията. Производственият процес на Toyota е нещо като легенда в индустрията заради ефективността и високите стандарти за качество, и от десетилетия е копиран от много конкуренти. Но сега компанията ще създаде изцяло нов процес, който да е по-евтин.
     
         

 

0 от 500
  • #29
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    1 милион електромобила, ако бъдат включени в мрежата към най-обикновен 32 амперов монофазен контакт, при команда могат да поемат над 7 гигавата мощност, стига да я има излишна. Към момента България никога не е имала толкова потребление. Могат да приемат тази мощност около десетина часа, а след това да връщат енергията обратно в мрежата с 10% загуба.Сещаш ли се когато това може да стане с водородни станции и колко ще са загубите? А колко ще струва изграждането им? Това никога няма да е решени ...
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Българина ( преди 1 година )
    До #19,Приятел, на теб колко пъти са ти платили след зарядка?Щото на мен - николко...
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Нали точно за тези отрицателни цени при които ти плащат за да си заредиш електромобила те питам каква ще ти е ползата да си купуваш скъп водород вместо това? Защо да не заредят 8 електромобила за по 100 км всеки, като на всеки му бъде платено за това, че е ползвал енергията вместо само един да зареди за 100 км и да си плати за това? В единия случай са необходими само осем контакта по 10 лв всеки, които могат да се използват стотина години, вместо консуматив - водородна станция за милиони.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 1 година )
    Абсолютно нищо не съм преувеличил. Три пъти разлика в ефективността трудно се достига дори и при използване на горивна клетка, а ти ми говориш за горене на водород в дизелов двигател, при който КПД от горивото до колелата е точно нула при работа на празен ход в задръстване, дори когато в същия този момент горивната ефективност при работа на двигателя е около 40%, но горивото се хаби само за да компенсира загубите.
  • #25
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Като е толкова добър този процес и се самоусъвършенства, един обикновен работник на поточна линия може ли да отиде директно при шефа на фабриката, като прескочи абсолютно всичките нива на началство помежду им и да предложи усъвършенстване на производствения процес? А възможно ли е, тази промяна да се случи в рамките на същата календарна седмица, като това включва и промяна на сглобяваните части? Е очевидно не може и това може да се случи в една единствена фирма. Точно затова всички я гонят.
  • #24
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 20: Абе шебек, доставчиците нали също са част от Тойота груп. Те също печелят ефективност от същия Кайзен процес, който не престава да евлюира, защото същността му е постоянното усъвършенстване на производствения процес. Да, разбира се, работи само в Япония, защото обикновения работник японец е високо образован, съвестен и се самоусъвършенства, за разлика от дебелия немец който само чака да стане 5 часа да ходи да набива *** с кисело зеле.
  • #23
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е дори и 3 пъти, защото при водорода кой знае защо се калкулира целият производствен процес, а пък при литиевите батерии се смята направо върху готова батерия, без разход на енергия за добив на суровини, производство и т. н.
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До #19 ( преди 1 година )
    Така е - разликата е около 3 пъти, колегата е преувеличил. Но никак, ама никак не е вярно, че водоводът има "огромен капацитет за съхранение на такъв ток". Всъщност, ефективността на целия кръгов процес е около два пъти по-ниска от технологии като ПАВЕЦ, компресиране на въздух или компресиране на въглероден диоксид (забележи, че това няма нищо общо със "залавянето" на CO2 от въздуха), а същевременно е много по-скъп и опасен.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чисто като разходи няма какво да се лъжем газ или хибрид с ~100 коня като Сандеро, Клио и Ярис няма как да бъдат победени дори дългосрочно но това е за сега. До 1-2 години ще разберем какво ще представляват Тесла 2, ИД2, Рено 5 и дали китайците ще докарат нещо за около 25 хил. Сега електромобилите са средно по 300 коня, често с 2 мотора и размери над средното за Европа просто ползват наличните батерии така че да извлекат максимална печалба
  • #20
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Процесът на Тойота е от преди 40 години... Нужно ли е да обяснявам колко се е променил светът оттогава, особено напоследък? Да не говорим, че основната му цел винаги е била - ние печелим, а несгодите и ниските маржове ги отнасят доставчиците. Това може и да работи в неофеодална-мафиотска Япония, но не и в демократична-правова Европа. Тойотка, както винаги, разчита на стари-лаври, които дори никога не е заслужавала...