IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyоta призна, че е в "безпрецедентно" трудна ситуация

Японският гигант се отказва от легендарния си производствен процес, за да намали разходите

Японският гигант Toyota е в "безпрецедентно трудна ситуация" в опита си да пробие на пазара за електромобили, призна шефът на лизинговото поделение на компанията Шиня Котера, цитиран от The Financial Times. Според изданието ръководството на Toyota е под засилващ се натиск от страна на инвеститорите, които се опасяват, че компанията изостава фатално в областта на електромобилите.
     
        
Toyota bz4x
     
        
Първият специално създаден електрически модел на марката, bZ4X, трябваше да бъде изтеглен от пазара на практика веднага след дебюта си, след като се оказа, че заради производствен дефект колелата му могат да се откачат в движение. Производството бе възобновено едва през октомври. Заради гафа цялостната политика на Toyota в областта на електромобилите в момента се преразглежда, твърди FT, цитирайки добре информирани източници.
     
        
Шиня Котера, Toyota
Шиня Котера
       
         
До момента японският гигант бе предпазлив за прехода към електромобили с батерии, залагайки успоредно с тях и на хибриди и водородни модели в стратегията си за бъдещето. Според Toyota много пазари по света няма скоро да са готови за електромобили заради недостъпните им цени или проблеми с електроснабдяването.

"За пръв път в историята Toyota се стигна до сервизна акция незабавно след ласирането на продукта", подчерта Котера, президент на Kinto, лизинговото поделение на концерна. "Тази акция ни извади от релси. Toyota е в безпрецедентно трудна ситуация", добави той. За да стимулира продажбите на електромобила на японския пазар, компанията намали наполовина първоначалната вноска до едва 385,000 йени (2900 долара). Въпреки това обаче дори скромната цел за 5000 продажби годишно няма да бъде изпълнена, предупреждава Котера.
   
     
Toyota, производство
Главната сила на Toyota в последните десетилетия бе умението да намалява производствените разходи, за да постига по-конкурентни цени и висок марж на печалба. Но досега компанията не е намерила начин да го стори и с електрическите модели, твърдят анализатори, цитирани от FT
     
       
Toyota също така в момента цялостно преразглежда производствения си процес, за да понижи разходите. С тази задача е натоварен Шигеки Тераши, бивш технологичен директор в компанията. Производственият процес на Toyota е нещо като легенда в индустрията заради ефективността и високите стандарти за качество, и от десетилетия е копиран от много конкуренти. Но сега компанията ще създаде изцяло нов процес, който да е по-евтин.
     
         

 

0 от 500
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Разбрах те от първия път, нямаше нужда да ми повтаряш три пъти. Към момента съм си инсталирал само три киловата фотоволтаична централа, които ми струваха 3 000 лв, което е по-малко от джантите на автомобила ми без гумите. Сериозен ли си че никой не може да си ги позволи? А са три киловата защото това ми е максималното потребление и няма какво да правя излишъка, а държавата не иска дори да
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И къде по-точно ще си монтират фотоволтаиците живеещите в 9 етажна панелка? Че и ще им покриват максималната консумация? Абсурд! Проблемът с недостига на електроенергия ще се задълбочава и цената само ще расте. Съответно е добра идея в момента да се инвестира във фотоволтаична система, стига да имаш къде да я пльоснеш и с какво да я платиш, че като минимум ти трябват едни 30к, а ако искаш и зимата да можеш да покриеш със 100% собствено производство- 80к лв. Но колко хора могат да си го позволят.
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И къде по-точно ще си монтират фотоволтаиците живеещите в 9 етажна панелка? Че и ще им покриват максималната консумация? Абсурд! Проблемът с недостига на електроенергия ще се задълбочава и цената само ще расте. Съответно е добра идея в момента да се инвестира във фотоволтаична система, стига да имаш къде да я пльоснеш и с какво да я платиш, че като минимум ти трябват едни 30к, а ако искаш и зимата да можеш да покриеш със 100% собствено производство- 80к лв. Но колко хора могат да си го позволят.
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И къде по-точно ще си монтират фотоволтаиците живеещите в 9 етажна панелка? Че и ще им покриват максималната консумация? Абсурд! Проблемът с недостига на електроенергия ще се задълбочава и цената само ще расте. Съответно е добра идея в момента да се инвестира във фотоволтаична система, стига да имаш къде да я пльоснеш и с какво да я платиш, че като минимум ти трябват едни 30к, а ако искаш и зимата да можеш да покриеш със 100% собствено производство- 80к лв. Но колко хора могат да си го позволят.
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И къде по-точно ще си монтират фотоволтаиците живеещите в 9 етажна панелка? Че и ще им покриват максималната консумация? Абсурд! Проблемът с недостига на електроенергия ще се задълбочава и цената само ще расте. Съответно е добра идея в момента да се инвестира във фотоволтаична система, стига да имаш къде да я пльоснеш и с какво да я платиш, че като минимум ти трябват едни 30к, а ако искаш и зимата да можеш да покриеш със 100% собствено производство- 80к лв. Но колко хора могат да си го позволят.
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Разбира се че е изгодно да имаш електромобил. Но само ако си изпълнил двете условия - да караш поне 50 000 км годишно и да имаш къде да зареждаш на нощна тарифа всяка нощ. Само тогава може да ти излезе по-изгодно.Другият вариант е така или иначе да си приготвил 100 000 лв за нов автомобил и имаш гараж. Тогава електромобилът ти излиза по-евтино за поддръжка и зареждане и получаваш повече мощност и ускорение за парите си, в комплект с някои недостатъци които ще трябва да преглътнеш.
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до #41 ( преди 1 година )
    Моля само не се опитвай да изкараш, че е изгодно да имаш електромобил.
  • #42
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    39, водородните наркомани нямат ни най-малка идея, че водородът изхвърча от резервоарите за около месец. Няма резервоар, който да го задържи за повече.
  • #41
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А както съм каза, автомобилът може да е служебен и да е собственост на шефа на бригадата който да си кара работниците с автомобила и да си го зарежда в къщата в Радиново и да си позволява да наема обекти на големи разстояния, защото всяка вечер може да си пълни батерията за 10 лв и да обикаля 400-500 км с тях. Това са 50 лв спестени на ден. Над 1000 лв на месец при пет дневна работна седмица. Спокойно може да си покрива вноската за автомобила с тях.
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А за уморителното шофиране се разбери със себе си и останалите антиелектрици. За които пробегът с едно зареждане е най-важният критерий при избор на автомобил. Щом не можел да изкара поне 1200 км без да спирате дори за пет минути за зареждане, го отхвърляте като опция. Не ви е възможно на всеки 300-400 км да спирате по за 10-15 минути зареждане, а сега ми обясняваш че ще се преумориш от един час шофиране?