IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето кои са най-продаваните стари коли в България през 2022

Девет от първите 10 в класирането са на германски марки. Пазарът като цяло се е свил от миналата година

България все така си остава страната на старите Golf-ове, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите на употребявани автомобили в МВР. Но разликата между Volkswagen и Mercedes все повече намалява. От десетте най-продавани коли втора ръка у нас първите девет са германски, и цели 6 от тях са от премиум-марки (тъкмо обратното е при новите коли, където в Топ 10 няма нито една от Германия).
     
      
графика, пазар, България, употребявани
   
      
Като цяло пазарът на употребявани автомобили в България се е свил през 2022, най-вече заради порасналото търсене за тях на Запад и значително по-високите им цени. За първите 11 месеца на годината в МВР са регистрирани 183,135 употребявани коли, с над 18,000 по-малко от същия период на миналата година. В същото време пазарът на нови автомобили е пораснал с близо 7,000 бройки. Така съотношението стари-нови е около 5.9 към 1 - най-доброто от повече от десетилетие (преди година беше 8.2 към 1).

Няма обаче съществена промяна във възрастовите категории на пазара. Новите автомобили, на възраст под 6 месеца според дефиницията на МВР, са около 15%. Приблизително 6% от новите регистрации са на коли на възраст до пет години, 13% са между 5- и 10-годишни, и цели 66% се падат на машини на възраст повече от 10 години.
     
     
графика, пазар, България, употребявани, по марка
      
     
Почти половината от пазара втора ръка се пада на германски марки, малко над една пета е за японците, и около една десета - за французите. Все пак доминацията на Германия полека-лека отслабва: докато в миналото всички японски марки, взети заедно, не можеха да стигнат продажбите на Volkswagen, сега съотношението се е подобрило и те са почти равни на VW плюс Opel.

Няма съществена промяна в съотношенията между типовете задвижване. Все още най-популярният двигател по българските пътища си остава дизеловият - близо 55% от всички коли. С бензинов мотор са около една трета, а една десета са с газови уредби за пропан-бутан. Електромобилите са скромните 0.2% от целия автопарк, но за последните две години броят им на практика се е утроил.
     
    
графика, пазар, България, употребявани, по тип задвижване
     
      
Преди да ви представим 50-те най-продавани коли втора ръка в България през 2022, само две уточнения. Първо, статистиката ни се отнася само до автомобили с категории M1 и N1. И второ, моделите с различни имена се разглеждат поотделно - иначе Peugeot 206, 207 и 208 с обединени усилия биха заели 10-ото място в класирането. Изключение сме направили само за Mercedes ML и GLE, защото при тях смяната на името на практика стана по средата на третото поколение.
   
     
Най-продаваните коли втора ръка в България през 2022 (ГАЛЕРИЯ):

  
   

0 от 500
  • #7
    33 rate up comment 10 rate down comment
    До #1 ( преди 1 година )
    А случайно да прочете, че при новите коли, немските ги няма в топ 10. Хората, които имат пари, не избират немско. Другите не избират, а взимат каквото изхвърли германеца. Ти само виж - Голф N1 у нас?! Тая простотия вече отдавна не се продава в Европа така, както преди. А комплексарските наклонности да имаме 15+ премиум е тъжна картинка.
  • #6
    36 rate up comment 7 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 година )
    Няма изненада, в България най-популярни са чалгата и немските автомобили.
  • #5
    23 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Гледам спорите за качество и надеждност, но истината е, че нито българина разбира от автомобили, нито тия, откъдето идват. Дори и журналята са на вие с тая тема. Пазарът не се определя от качество и надеждност. Това е нещо относително. И ако е имало времена, когато някой модел е оглавявал класации, то не са рядкост случаите, модел от следващата година или дори същия "качествен' модел, да изпадне яко в класации, направени от кого ли не по незнайни критерии.
  • #4
    29 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Заради дизела трябва да се емигрира от тук бъгаранът не схфана че дизела е най голямата грешка в инженерната история
  • #3
    33 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До @Вин...Няма как хората да си ги "ВЪРТЯТ" на вътрешния пазар по простата причина че поддръжката на тия премиуми е много скъпа, за разлика от нас -най малко техническия преглед с минимална поддръжа ще минеш -ТАМ НЕ!Те и затова идват у нас!
  • #2
    52 rate up comment 13 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Векове чуждо управление и беднотия водят до тежка комплексарщина и желание да те забележат! Нищо общо няма с "качество", понеже ако беше така, западняците нямаше да ги оставят да заминат в цървуландия, а щяха да си ги въртят на вътрешния пазар втора ръка!
  • #1
    28 rate up comment 38 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всеки момент очаквам коментарите на неколцина "разбирачи", да ми обясняват колко е зле "немското качество"!! Ноо, глас народен - глас божи!! Явно нашенеца знае за какво да си харчи парите!!