Всеки месец АСЕА, браншовата организация на автомобилната индустрия в Европа, ни дава актуална статистика кои са най-продаваните марки на Стария континент. Но как се разпределят продажбите им по модели? Кои са най-продаваните коли на Mercedes и Toyota, на BMW и Peugeot? Какво се крие зад рекордните 31 продажби на Bugatti или зад 652-те на Mahindra? Отговорите на тези въпроси ни предлага статистиката на германската аналитична компания DataForce, която леко се разминава като числа с тази на АСЕА заради разлики в методологията, но като цяло ще ви даде добра представа коя компания на какво разчита в Европа, и кои традиционни и познати модели са на път окончателно да отмрат към края на 2022 година. Automedia.bg ще ви предложи данните за всяка отделна марка на европейския пазар в две поредни публикации, като ще започнем отзад напред - с най-малките като продажби компании.
Най-продаваните модели на всяка марка в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Само допреди две години премиум брандът на Nissan играеше доста по-съществена роля - особено на българския пазар, където имаше най-високия си дял от всички европейски страни. Но новите стандарти за емисии накараха Infiniti да зачеркне Стария континент от плановете си и да се фокусира върху Северна Америка. Тази година марката има само 4 регистрации според DataForce. Две от тях са на QX80, очевидно частен внос от Америка, а останалите две се разпределят между Q50 и QX50 - последни изостанали бройки по шоурумите.