IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-продаваните електрически автомобили в Европа?

За първите 6 месеца на годината начело са два модела на Tesla

Нова статистика за продажбите на автомобили в Европа през първата половина на 2022 г. показва, че в сегмента на електрическите номер едно е американската Tesla, като данните съдържат информация и за plug-in хибриди.

 

0-0.jpg (2).jpg

 

Според информацията на cleantechnica най-много продадени коли за първите 6 месеца са Model Y, като има регистрирани 45 240 машини. На второ място с 40 404 бройки е Tesla Model 3, а трети по продажби е Fiat 500e с 33 160 броя. (във втората таблица са продадените автомобили до 20-о място)

 

Europe-Electric-Vehicle-Sales-January-June-2022-CleanTechnica.jpg

Europe-Electric-Vehicle-Sales-January-June-2022-CleanTechnica-1.jpg

Любопитно е, че данните само за месец юни се следните: отново най-много бройки са от Model Y - 16 758 машини. Повече от два пъти по-малко продажби са на Fiat 500e – 7322 броя, а в тройката е отново Tesla - Model 3 с 6408 регистрирани коли, които се доставят основно от Китай.

Едно от обясненията, освен качествата на автомобилите и още други фактори, разбира се, е факта, през февруари Tesla отвори мегазавод в Берлин и така излезе много пред конкуренцията. Защото желаещите електрически коли знаят, че за американските модели ще чакат 4 месеца, а не цяла година, какъвто е срокът на голяма част от другите компании за доставка на нов автомобил.


Tesla
 

И отново само за юни - кросоувърът Model Y има най-добър резултат в Обединеното кралство (4194 единици), следван от Норвегия (2533), Германия (2144), Швеция (1876) и Франция (1964).

 

 

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    ДВГ умира , това е извода
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Показателно за това колко е важно да имаш достатъчно батерии.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Китай се търгуват МНОГО електрички, но това е отчасти заради административен натиск - ако искаш да си купиш кола трябва да имаш регистрационен номер - или трябва да разкараш първо старата кола или да кандидатстваш за нов. За ДВГ отнема до 1 година, а за електричка го получаваш почти веднага. Който не иска да чака, купува електричка.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Само дето вица е напълно неадекватен за ситуацията която е че има много навити
  • #7
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До хехето ( преди 1 година )
    Пълно с откачалки пишещи от името на милиарди хора. В Индия не че никой не ще електромобили просто там почти всички коли са до 4 метра и 90 коня с ниски еко стандарти а и няма инфраструктура за електромобили иначе необратимо и там навлизат макар и по-бавно
  • #6
    5 rate up comment 16 rate down comment
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Дори американците не щат електричните а китайците са смешници и подражатели хубавото е че отичат необратимо и мястото им ще бъде заето от Индия а там никой не ще електрички
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с милионния капацитет на Тесла всеки път ми напомня за соц вица: Завод Cъpп и Чyk Габрово е произвел достатъчно обувки, за да се обуят Белгия и Холандия взети заедно ... ако онези се навият да ги носят.
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Нищо изненадващо.Най-добрият електрически автомобил Тесла е с най-много продажби.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    @1 ( преди 1 година )
    Гоше, става дума за европейският пазар - три пъти по-малък от Китайския и два пъти от Американският. Така че леко с възторга.
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    След скорошното обновяване годишния капацитет на Тесла в Шанхай е над милион което в Европа ще се отрази изцяло през четвъртото тримесечие. Може реалистично да се очаква за последното тримесечие в Европа да продадат колкото през първите 6 месеца когато Берлин тепърва започваше а в Шанхай имаше затваряне