Списъкът с впечатляващия постижения на Tesla продължава да расте, след като компанията на Илон Мъск публикува резултатите си от второто финансово тримесечие на годината, което приключи на 30 юни.
Към момента Tesla е най-голямата автомобилна група в света по пазарна капитализация с пазарна стойност от над 896 милиарда долара. Този резултат означава, че Tesla е шестата най-ценна компания на света след Apple, петролния гигант Saudi Aramco, Microsoft, Alphabet (GOOGLЕ) и Amazon.
За инвеститорите в производителя на електромобили обаче има и други поводи за радост, тъй като се оказва, че Tesla печели повече пари от двата си големи северноамерикански конкуренти – General Motors и Ford. Само за второто тримесечие компанията на Мъск отчита нетна печалба от 2,3 милиарда долара, което е ръст с 98% на годишна база. В същото време GM отчита 1,7 милиарда (спад от 40,3%), Ford – 667 милиона долара (ръст от 19%).
От Ford обаче уточняват, че печалбата му е намаляла от 2,4 милиарда долара заради спад на дяла му в производителя на електромобили Rivian. Акциите на младата компанията паднаха с 49% през второто тримесечие, като за този период Ford е продал 15 милиона акции на Rivian. Производителят от Диърбърн все още притежава 86,95 милиона акции на Rivian, което го прави един от основните акционери заедно с Amazon и легендарния финансист Джордж Сорос.
От документите се оказва, че Tesla не само е значително по-печеливша от Ford и GM, но и че управлява много по-добра разходите си. Компанията не харчи пари за маркетинг, докато конкурентите заливат потребителите с реклами, показващи достойнствата на най-новите им модели. Общите разходи на Ford, например, са се увеличили на годишна база с 39,4% през второто тримесечие.
Представянето на Tesla е още по-зрелищно, тъй като тя произвежда и доставя много по-малко коли от своите двама конкуренти. През второто тримесечие компанията на Мъск е произвела над 258 000 автомобила и е доставила над 254 000 автомобила по целия свят. В същото време GM е доставил 582 401 автомобила само в САЩ, докато резултатът на Ford е 483 688 нови автомобила за клиенти в САЩ.