IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla ще плати 10,5 млн долара за катастрофа, за която има 1% вина

При инцидента от 2018 година е загинал шофьорът на електромобила (ВИДЕО)

Американският производител Tesla беше осъден да плати 10,5 милиона долара обезщетение заради катастрофа с Model S през 2018 г., въпреки че вината на компанията в случая е едва 1%. При инцидента е загинал шофьорът на електрическия седан – тинейджърът Барет Райли, който е управлявал автомобила си със скорост от 187 км/ч при ограничение от 40 км/ч. Той катастрофира при опит да задмине друга кола, като заедно с него умира и спътникът му.


катастрофа


Съдебното жури във Форт Лодърдейл е преценило, че родителите на Барет – Джеймс и Джени Райли, трябва да получат обезщетение от 10,5 млн долара. В заключението се посочва, че вината на Tesla е 1%, на шофьора – 90%, а на баща му – 9%.

Пред съда родителите на Райли са обвинили Tesla, че без тяхно знание е деактивирала устройството, което ограничава скоростта на електромобила на 137 км/ч. Освен това, те претендират, че в конструкцията на литиево-йонната батерия има дефект, който е причинил пожара.



От Tesla са категорични, че вината е на Барет Байли, чието безразсъдство е причинило катастрофата. Той е подминал предупреждението от сервиза на компанията за деактивиране на ограничителя на скоростта. В изявлението на компанията се посочва, че дизайнът на батерията не е бил дефектен, както и че родителите на Бейли е трябвало да приберат ключа от Model S, след като малко преди това е бил глобен за превишена скорост – 190 км/ч.

Пред съда Джеймс Райли обаче заяви, че няколко дни след катастрофата е разговарял с Илон Мъск, който е признал, че решението на Tesla да деактивира ограничителя е било грешка. Адвокатите на Tesla обаче разговорът да е протекъл така.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ммм,даа ( преди 2 седмици )
    Тесла Корп,не за първи път си позволява да управлява софтуера на продадените от самата нея автомобили.При доказано действие от страна на софта инсталиран на колата или (по-зле) дистанциони команди ,по време на инцидента,вината е споделена.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пепи ( преди 3 седмици )
    Нали само в България караха бързо и яростно .
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хаха, смотаняци, дори не знаете, че всяка държава има собствена правна система.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    По твоята логика шофьора, който е починал и има 90% вина как и на кого ще плати? Бащата с 9% вина колко и на кого ще плати? На тесла единия процент е ясно кой ще го получи. Нещо ти куца логиката.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пешкооо, пак си недоразбрал. Съдията е обявил 10 мил. цялостни вреди, от които тесла дължи само 1%, защото има само толкова вина.
  • #4
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Адвокатите на Tesla обаче разговорът да е протекъл така. Това изречение какво ще рече, неграмотнико. Като ползваш гугъл преводач, поне ако можеш да четеш, прочети какво е станало с този превод. Чакам да изтриете коментара и да ме блокирате, поне това можете да правите.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тя цялата статия е повърхностна. Вината на Тесла е че е премахнат ограничителя на скоростта в техен сервиз, по желание на собственика на автомобила. След катастрофата, в негова памет вече е въведена опция в която собственика на автомобила може лично да ограничи максималната скорост когато си пожелае, като в това меню се влиза с парола. А преди това, тези настройки са ставали единствено в сервиз на Тесла.
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    *** и обезщетението дори да има 100% вина е откачено голямо обезщетение пък ако имаше 100% вина сигурно обезщетиението щеше да е Мъск да прехвърли фирмата и да доплати
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Петре пиши като хора бе човек. Обясни моля те последното изречение. Адвокатите на Тесла какво са казали ?