IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова фатална катастрофа на Tesla – автопилотът ли уби двама души?

Model S се удари в паркиран камион, без дори да се опита да спре

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва нов инцидент с електромобил на Tesla, който катастрофира тежко, докато се е движил на автопилот. Катастрофата е станала на магистрала край Гейнсвил (Флорида), като при нея са загинали и двамата, които са се возили в електрическата кола.


катастрофа


Според полицията, по необясними причини Model S от 2015 г. напуска магистралата и се врязва в ремаркето на камион на веригата Wallmart, който е спрял на паркинг за почивка. Електромобилът е влязъл под задната част на ремаркето, като покривът на колата буквално е отрязан. Намиращата се зад волана 66-годишна жена и возещият се до нея мъж на 67 години са загинали на място.

Проверката е установила, че Model S е направил две маневри, за да се блъсне в камиона. Седанът първо е завил надясно, за да напусне магистралата и след това още веднъж е променил посоката си, за се вреже в ремаркето. Самоличността на жертвите не е установена, но полицията отхвърля възможността случилото се да е по вина на водача, тъй като далеч по-лесно за него е да се удари на магистралата.


катастрофа


На снимките, разпространени от полицията, изобщо не се виждат следи от спиране, което подкрепя твърденията за вина на автопилота. Когато системата не „вижда“ препятствие пред нея, тя продължава да управлява колата и да ускорява. А според NHTSA автопилотът е изключил „по-малко от секунда преди удара“.

От Tesla засега не са коментирали случилото се и не съобщават дали катастрофиралият Model S е използвал усъвършенстваната система за подпомагане на водача (ADAS), част от която е автоматичното аварийно спиране (AEB). Това обаче явно ще бъде и първото разследване на инцидент, при който автопилотът активно управлява колата, докато тя се блъска с пълна скорост в препятствие, без дори да бъде направен опит за спиране.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 2 години )
    Нивел 2Радара не е решил къкъв точно е обекта,може да е решил че е просто надлез,говорим за евтини и миниатурни радари които тесла вече премахват!Ако е бил ултразвуков сензор просто той решава проблема за някъкви 2-3метра,
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Виж сега, върни се назад и виж какво съм писал. Написал съм: Системата спира напълно или намалява скоростта при сблъсък. Ако няма време за реакция, няма как да спре напълно. Пак казвам зависи как е настроена, има възможност да се настройва разстоянието на което се задейства. В тъмното работи също добре. Представи си аварирал автомобил в изпреварващата лента на магистрала при скорост от 140-150. Системата ще те предупреди, преди да го видиш....
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Когато този който е пред тебе мине в лявата лента, за да заобиколи спрял в платното автомобил, а твоя автомобил спре от 130 до нула, за да избегне сблъсъка, пак пиши, ако можеш! Лично аз се моля да не попадаш в такава ситуация, защото знам какъв ще е изходът.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До До22 ( преди 2 години )
    Аз ти обяснявам реален пример за човек, който видя полицаи на магистрала и намали до 90 км/ч пред мен, системата реагира светкавично и ми изравни скоростта с него, ти ми обясняваш по картинки от нета. По долу са ти го обяснили, ползва се радар, камери или лидар. Спира безотказно. Случвало ми се и, поне 20тина пъти в градски условия. Все същото, спира добре. Ако промениш траекторията, спирането се прекратява. Това с найлоните го обяснявай на седянка пред блока, няма такова нещо.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До22 ( преди 2 години )
    Какво ме караш да чета, като имаше реални тестове на които се видя че нито една марка не може да се справи при скорости над 70 километра в час и отнасят препятствията като стой та гледай. А при повечето марки, над 90 км в час тази система въобще не се задейства, защото става опасна за задните заради фантомно спиране, обикновенно причинено от летящи пред автомобила от вятъра предмети, като найлонови чантички, хартии, листа и подобни, които не са опасни за никого, но заради тях системата спира.
  • #25
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Този е едни гърди пред конглокенцията, някои производители програмират отделни възли да се развалят след определен пробег, а този програмира цялата колата да е консуматил
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    глас От тъдява ( преди 2 години )
    Не може да се отрече че Мъск е с нестандартно мислене, Защо другите се опитват системите за безопасност да се включват при опасност, а той прави точно обратното. напомня ми за онзи епизод на the Simpson, когато беше станал тираджия и автопилота катапултира защото не намери изход от ситуацията.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колкото по-бавно се движи автомобилът, толкова по-вероятно е системата за автоматично аварийно спиране да го спре, за да предотврати сблъсък. Аман от разбирачи, дилетанти, амеби и прочие. Или ще спре, или няма да спре.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Автоматичното аварийно спиране (AEB) е система за безопасност, която може да идентифицира кога е възможен сблъсък и реагира чрез автономно активиране на спирачките, за да забави превозното средство преди удара или да го спре, за да избегне сблъсък. Технологията обикновено използва радар, камери или LiDAR за идентифициране на заплашителни ситуации.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До #19 ( преди 2 години )
    Чети за automatic braking system и ела пак пиши как не спира изцяло. Никакво ниво на автономност не се изисква. Аман от разбирачи