IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова фатална катастрофа на Tesla – автопилотът ли уби двама души?

Model S се удари в паркиран камион, без дори да се опита да спре

Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва нов инцидент с електромобил на Tesla, който катастрофира тежко, докато се е движил на автопилот. Катастрофата е станала на магистрала край Гейнсвил (Флорида), като при нея са загинали и двамата, които са се возили в електрическата кола.


катастрофа


Според полицията, по необясними причини Model S от 2015 г. напуска магистралата и се врязва в ремаркето на камион на веригата Wallmart, който е спрял на паркинг за почивка. Електромобилът е влязъл под задната част на ремаркето, като покривът на колата буквално е отрязан. Намиращата се зад волана 66-годишна жена и возещият се до нея мъж на 67 години са загинали на място.

Проверката е установила, че Model S е направил две маневри, за да се блъсне в камиона. Седанът първо е завил надясно, за да напусне магистралата и след това още веднъж е променил посоката си, за се вреже в ремаркето. Самоличността на жертвите не е установена, но полицията отхвърля възможността случилото се да е по вина на водача, тъй като далеч по-лесно за него е да се удари на магистралата.


катастрофа


На снимките, разпространени от полицията, изобщо не се виждат следи от спиране, което подкрепя твърденията за вина на автопилота. Когато системата не „вижда“ препятствие пред нея, тя продължава да управлява колата и да ускорява. А според NHTSA автопилотът е изключил „по-малко от секунда преди удара“.

От Tesla засега не са коментирали случилото се и не съобщават дали катастрофиралият Model S е използвал усъвършенстваната система за подпомагане на водача (ADAS), част от която е автоматичното аварийно спиране (AEB). Това обаче явно ще бъде и първото разследване на инцидент, при който автопилотът активно управлява колата, докато тя се блъска с пълна скорост в препятствие, без дори да бъде направен опит за спиране.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Специално за *** 1, 2,3 и 4 - има статистика, ама от много отдавна, която доказва, че авмтоматизираните системи са в пъти по-безопасни отколкото човек. Важи за всички автомоболи, особено за Тесла, важи и за самолетите. Но след като концепцията за парниковия ефект е сложна, няма как да разберете смисъла на статистиката. Предвид на случващото се в милата родини напоследък няма шанс да разберете.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Странна работа! А днес скания са пуснали нов камион електрически за дърводобив. Явно някои хора никога няма да се научат, че всяко трърдение трябва да бъде доказано, но е къде по-лесно да се пише в стил - " човек захапа куче/змия/ мечка" . Не че е невъзможно, но звучи абсурдно. Не е като да няма случаи на изсмукани скандали, които се оказват лъжа, защото някои иска да направи скандал или да прибере много пари. Не че изкуствените скандали не генерират пари на борсата де.
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Само да ти кажа, че и да си против прогреса, света ще върви напред с или без твоето одобрение. Машините отдавна са заменили доста професии, като например комбайните отдавна са заменили жътварите, автоматичните централи отдавна са заменили телефонистките, няма и професия машинописка. Обаче от това света е станал само по-добър. Ако беше толкова хубаво да си шофьор, нямаше да има недостиг на международни шофьори въпреки високото предлагано заплащане. Това обаче няма да стане през следващите 20 г.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Преди време имаше някаква голяма еуфория от това, че голям камион е изминал няколко стотин километра по различни пътища напълно автономно. А, сега си представете по магистралите всеки втори тир, примерно, да е един автономен, безпилотен, 40тонен убиец.....Обаче зеленото човечество вярва, че всичко се прави в името на прогреса, а не за да се елиминира човека и да се спестят заплати....
  • #6
    6 rate up comment 10 rate down comment
    До долните ( преди 1 година )
    А кой ви каза, че ползването на автопилота е задължително? Преди да го включиш, всеки път минаваш през диалогов прозорец в който трябва да отметнеш, че си съгласен, че няма да сваляш очи от пътя и ръце от волана и ще поемеш управлението на автомобила при всяко съмнение за опасност и отговорността за злополуки е твоя. Това е при всяко включване на автопилота, като тръгнеш на път. Тоест никой не те задължава да си го включиш. Голяма част са го включвали само от любопитство за малко.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 1 година )
    WiFi блъскащи колички
  • #4
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    До глуп ак 1:Естествено, че вината е на шофьора... Но не, че не е реагирал, а защото се е доверил на някакъв софтуер да го вози. Самата идея, че ще оставя управлнието на софтуера и после ще трябва да следя каво точно прави е уникална тъпотия... А най-лошото е, че много хора дори не го осъзнават това!
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    добре дошли в бъдещето в което бивате убивани от системи които са проектирани да опазват вашия живот и здраве
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Гошо ( преди 1 година )
    Няма шанс да позволя някакъв комютър да ми управлява колата докато аз или други хора сме в автомобила. Друг е въпроса, че това трябва да е забранено със закон, а не да ми лансират някакви нива на автономност в колите...
  • #1
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дрън-дрън. При толкова рязка маневра, дори да е грешка на автопилота, шофьорът би трябвало да поеме управлението и да върне автомобила в пътя и или да натисне спирачките, което автоматично би изключило автопилота много повече от секунда преди удара. Не изключвам грешка на автопилота, дори е твърде вероятно той да е завил към ремаркето, но в случая отговорността за катастрофата е на шофьора, защото не е реагирал на грешката на автопилота, както се е съгласил при включването му с чек на екрана.