IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се справя Tesla Model X след 320 000 км пробег?

Електрическият SUV опровергава твърденията за проблеми с надеждността и качеството (ВИДЕО)

Дълголетието е сериозно притеснение за повечето купувачи на електромобили, като това се отнася най-вече за влошаване на батерията на харесания от тях модел. Затова винаги е интересно да се види как се представят коли на ток с голям пробег, като се разбере какви проблеми са имали през годините техните собственици.


Tesla


В случая Кайл Конър от YouTube-канала Out Of Spec Reviews наскоро имаше шанса да провери Tesla Model X 100D от 2017 г., който е навъртял над 200 000 мили (321 000 км). Собственикът на кросоувъра – Кристиан, живее в Словакия и колата се ползва именно там, при това ежедневно в продължение на 5 години. За разлика от повечето притежатели на Tesla, той зарежда предимно на Superchargers, а не у дома (което е по-евтино и по-добре за батерията).

Кристиан обаче твърди, че пътува много и използва станциите за обществено зареждате през 75% от времето. Той е сменил предната броня на електромобила си, след като е участвал във верижна катастрофа на магистрала, а освен това е заменил 20-цоловите колела с 19-цолови, които са по-удачен избор за лошите пътища в Източна Европа.


Tesla


Естествената кожа в салона е запазена дори след големия пробег, но воланът е много износен и се нуждае от смяна. Кросоувърът няма проблем с вратите, тъй като Кристиян сменя всяка година техните уплътнения.

При покупката на този Model X във версия 100D батерията е имала използваем капацитет 93,7 кВт/ч. Според изчисленията на собственика, 5 години и 320 000 км по-късно капацитетът е 83,8 кВт/ч. Това прави разграждане от около 10%, което е супер впечатляващо. Цифрата е още по-забележителна с оглед на факта, че колата се зарежда толкова често.



Колата му има няколко малки петна от ръжда с напукана на едно-две места боя. Водата е започнала да прониква през багажника, но собственикът планира да отстрани проблема скоро. Той е имал и проблеми с окачването, които са отстранени. По време на шофирането по магистрала не се чува скърцане и дрънчене, което е доказателство за здравината на автомобила.

В крайна сметка, Кайл Конър остава много впечатлен от този Model X. Той препоръчва на всеки, който иска да си купи Model S или Model X на старо, да похарчи повече пари за версията 100D вместо за по-старата 90D.

Снимки и видео: Out Of Spec Reviews


0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чудесно се справя ( преди 1 година )
    Почти като 30 годишно Пежо или Ауди
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Й.Димитров ( преди 1 година )
    Първите Тесли до 2017 са с истински кожен салон, след това почват с веган( пластик) "кожата" .Редовен проблем са полуоските, така наречения( шадър/ shudder). Понеже е използвана базата на MS,но вече повдигната се получава голям ъгъл и по голямо напрежение във връзките се получава хлабина, която при здраво ускорение започва да вибрира. Друг проблем са гонител носачи ( upper wishbone arms), или по точно в (ball joint) смазката се стича надолу и се получава скърцане когато се върти волана...
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    Каква ръжда, при условие, че модел Х е с алуминиево купе. В тази кола няма естествена кожа, моята седалка вече е напукана! Има дребни проблеми, датчици, окачване, иначе е здрава.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това му се казва ползване - 5 години 300 хил км.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до #12 ( преди 1 година )
    Успех значи с бъдещата ти кола с батерия на 300 хил.км.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Точно така. Първите 5% деградация се случват почти веднага след започване на експлоатирането на батерията и се дължи на естествения процес литиизиране на анода. Т.е. от тези 8,2%, реално деградацията от използване е 3,2. Сега добави още 3,2 за следващите 150 хил. и получаваш приблизително колкото е цитирано в статията.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А да си чул, че деградацията е най-голяма при първите цикли, а след това се забавя? Както виждаш, за първите 80 000 7% , а за следващите 80 000 само 1 процент.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    от N/A до #9 ( преди 1 година )
    Мързите да погледнеш нали. Добре, отворих таблицата му и ти диктувам само за Тесла, тъй като това е примера тук. Модел 3 LR 2019 на 165 000км , деградацията е 8,2%. Това е най-добрия резултат, но не е единствения. Същия Модел и година, на 80 000 км, вече е на 7,9% деградация. Много е важно как е експлоатирана батерията, но тия измислените твърдения в тази статия са абсолютно безпочвени. Да, Тесла се справят с управлението на батерията може би най-добре, но тогава какво остава за другите модели.
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Тази деградация се постига още при 150 000 км." - Да, при старите Киа и Хюндай, e-Golf, Leaf и разни такива. Тесла (засега) се откроява рязко с много по-ниска деградация.
  • #8
    3 rate up comment 10 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Model X: "Яйцето на Фаберже в автомобилния свят"