IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се справя Tesla Model X след 320 000 км пробег?

Електрическият SUV опровергава твърденията за проблеми с надеждността и качеството (ВИДЕО)

Дълголетието е сериозно притеснение за повечето купувачи на електромобили, като това се отнася най-вече за влошаване на батерията на харесания от тях модел. Затова винаги е интересно да се види как се представят коли на ток с голям пробег, като се разбере какви проблеми са имали през годините техните собственици.


Tesla


В случая Кайл Конър от YouTube-канала Out Of Spec Reviews наскоро имаше шанса да провери Tesla Model X 100D от 2017 г., който е навъртял над 200 000 мили (321 000 км). Собственикът на кросоувъра – Кристиан, живее в Словакия и колата се ползва именно там, при това ежедневно в продължение на 5 години. За разлика от повечето притежатели на Tesla, той зарежда предимно на Superchargers, а не у дома (което е по-евтино и по-добре за батерията).

Кристиан обаче твърди, че пътува много и използва станциите за обществено зареждате през 75% от времето. Той е сменил предната броня на електромобила си, след като е участвал във верижна катастрофа на магистрала, а освен това е заменил 20-цоловите колела с 19-цолови, които са по-удачен избор за лошите пътища в Източна Европа.


Tesla


Естествената кожа в салона е запазена дори след големия пробег, но воланът е много износен и се нуждае от смяна. Кросоувърът няма проблем с вратите, тъй като Кристиян сменя всяка година техните уплътнения.

При покупката на този Model X във версия 100D батерията е имала използваем капацитет 93,7 кВт/ч. Според изчисленията на собственика, 5 години и 320 000 км по-късно капацитетът е 83,8 кВт/ч. Това прави разграждане от около 10%, което е супер впечатляващо. Цифрата е още по-забележителна с оглед на факта, че колата се зарежда толкова често.



Колата му има няколко малки петна от ръжда с напукана на едно-две места боя. Водата е започнала да прониква през багажника, но собственикът планира да отстрани проблема скоро. Той е имал и проблеми с окачването, които са отстранени. По време на шофирането по магистрала не се чува скърцане и дрънчене, което е доказателство за здравината на автомобила.

В крайна сметка, Кайл Конър остава много впечатлен от този Model X. Той препоръчва на всеки, който иска да си купи Model S или Model X на старо, да похарчи повече пари за версията 100D вместо за по-старата 90D.

Снимки и видео: Out Of Spec Reviews


0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    N/A ( преди 2 години )
    И къде точно от клипа се разбра това, което пише в статията ? Тази деградация се постига още при 150 000 км. Всеки може да види деградацията на батерията на почти всички известни модели, подредени в таблица от вече станалия доста популярен Bjorn Nyland в каналa му в тубата.
  • #6
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Не става ( преди 2 години )
    Кой нормален си сменя уплътненията на вратите всяка година??? А ръжда на петгодишна кола за над 100бона,няма как да се говори за качество
  • #5
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма проблем с уплътненията защото ги сменя всяка година.... Едно време баща ми имаше жигула така и правеше и не пускаше дъжд.. До известна степен е забавно да видиш как 50 год по-късно някакъв хай-тек фен се гордее че високотехнологичната му талига може същото.
  • #4
    21 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо ми изтрихте коментара. Тогава ме блокирайте пак, защото отново ще ги кача. Волан на попара, за пет години, вече е ръждилник и смяна на уплатнения всяка година. Демек супер качество, което е по-ниско и от на Дачия. Къде чухте друга кола да ръждясва за 5 години. Смях, а е с цяната на s класа 6.3 амг. Докато има овце, ще има и кой да ги стриже.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Разграждане"???? Аман от преводачи.
  • #2
    22 rate up comment 8 rate down comment
    квя ( преди 2 години )
    Това добре, но другото не е. Волан за смяна, всяка година уплътнения на вратите, вода в багажника, напукана боя. И това автомобил на 5 години. Аз ли ще слугувам на колата или тя на мен?
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Ако е зареждал само на бързи зарядни, 11% разграждане за 320 000км. е доста добре! Преди две три години в щатите за първите ес-ки пишеха, че има разграждане към 20% за 300 000км.!