От Tesla обещаваха, че новите им цилиндрични клетки 4680 за акумулаторните блокове на електромобилите ще имат подобрени показатели и ще позволяват по-бързо зареждане. И това явно е факт, след като все повече машини Model Y, произведени в завода в Тексас, са в ръцете на клиенти, които докладват какво се случва.
От изданието The Kilowatts, наскоро са имали възможността да проверят Tesla Model Y с новия тип батерии. При зареждане на станция Supercharger на компанията в Калифорния, потребителите са успели да постигнат доста обещаващи резултати.
На зарядното устройство с мощност 250 киловата, автомобилът е успял да попълни 80% от капацитета на батерията си за 32 минути. Това, според бордовия компютър, е отговаряло на пробег от 362 километра. Според данните, най-бърз е бил процесът на зареждане през първите 10 минути, като от до 20% зарядът се качил за 3 минути, до 39% за 6 минути и до 50% за 12 минути.
В по-стар свой доклад, от The Kilowatts посочват, че са успели да заредят батериите на Model Y до 97 процента за 52 минути. Което пък е позволило на електромобила да се сдобие с автономен пробег от 434 километра.
Зареждането от 0 до 80% за половин час е добро постижение, особено с добрия пробег, който дава. Но не е върхово постижение - E-GMP батериите на Hyundai Motor Group могат да бъдат заредени от 10 до 80% за 18 минути (на 800-волтова зарядна станция) или от 20 до 80% за 15 минути.
Въпросът е дали настоящите Tesla Model Y предлагат пълния потенциал на новия тип батерии на производителя. Компанията на Илън Мъск има голям опит в това, да "отключва" различни подобрени характеристики (подобрено зареждане, по-бързо ускорени и др.) чрез безжични ъпдейти на софтуера. Така, че може да се окаже, че и от настоящите резултати има по-добри.