IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите батерии на Tesla позволяват по-бързо зареждане

Оборудван с клетки 4680 Model Y се пълни до 80% за 32 минути

От Tesla обещаваха, че новите им цилиндрични клетки 4680 за акумулаторните блокове на електромобилите ще имат подобрени показатели и ще позволяват по-бързо зареждане. И това явно е факт, след като все повече машини Model Y, произведени в завода в Тексас, са в ръцете на клиенти, които докладват какво се случва.


Tesla Model Y


От изданието The Kilowatts, наскоро са имали възможността да проверят Tesla Model Y с новия тип батерии. При зареждане на станция Supercharger на компанията в Калифорния, потребителите са успели да постигнат доста обещаващи резултати.

На зарядното устройство с мощност 250 киловата, автомобилът е успял да попълни 80% от капацитета на батерията си за 32 минути. Това, според бордовия компютър, е отговаряло на пробег от 362 километра. Според данните, най-бърз е бил процесът на зареждане през първите 10 минути, като от до 20% зарядът се качил за 3 минути, до 39% за 6 минути и до 50% за 12 минути.

В по-стар свой доклад, от The Kilowatts посочват, че са успели да заредят батериите на Model Y до 97 процента за 52 минути. Което пък е позволило на електромобила да се сдобие с автономен пробег от 434 километра.


Tesla Model Y


Зареждането от 0 до 80% за половин час е добро постижение, особено с добрия пробег, който дава. Но не е върхово постижение - E-GMP батериите на Hyundai Motor Group могат да бъдат заредени от 10 до 80% за 18 минути (на 800-волтова зарядна станция) или от 20 до 80% за 15 минути.

Въпросът е дали настоящите Tesla Model Y предлагат пълния потенциал на новия тип батерии на производителя. Компанията на Илън Мъск има голям опит в това, да "отключва" различни подобрени характеристики (подобрено зареждане, по-бързо ускорени и др.) чрез безжични ъпдейти на софтуера. Така, че може да се окаже, че и от настоящите резултати има по-добри.

0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Ееми нема да научите нещо ново днес като ви е бъгав сайта :)
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Пaтeнтoвaнaтa oт Тесла tabless
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 25 ( преди 2 месеца )
    Вече има серийно учебни самолети на ток казват се Velis electro. И да за сега е невъзможен голям самолет на ток или поне няма такъв но не значи че и след няколко години ще е така особено с навлизането на по-леките твърди батерии и аксиални електромотори
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Самолета на ток е невъзможен не може да набере скорост и излети
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А защо да я поддържаш на 20? До 80 нямаш никакъв проблем - сериозната деградация идва след тях. А LFP в Стандард Рейндж нямат проблем и до 100 и пак правят 1 млн. км без проблем.
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересно, ако не подържаш батериите постоянно на 90-100%, а примерно е на 20тина и ти се наложи да отидеш максимално бързо до някъде където не е на голямо разстояние, а примерно 50-100 километра. Дали ще е много удобно да чакаш половин час да заредиш, а още повече ако бързата станция е заета, а пък тези в България са от най-бързите. Тези електрички, ако навлязат масово, ще е след много години, защото сега са само и почти единствено за градски условия и задължително трябва да имаш още една кола
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Че кой вече ползва толкова кобалт? Произведените в Китай автомобили на Tesla ползват батерии без кобалт. Танкерите не знам за какво ще се ползват в електрическата ера, но корабите и самолетите ще минат на ток, който най-вероятно ще бъде съхраняван във вид на водород, а водородът ще бъде произвеждан от излишния ток. Да си чул за съхранение в сол през последните години? Дори не знам дали остана някоя тестова централа или ги затвориха всичките.
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не и с кобалта, заир и конго ще останат ад още поне 50 години. А танкери и контеировози на батерии едва ли някога ще бъдат. Излишният ток може да отиде в сол, пясък и да се съхранява там, в батерии или във водород. ОИСР най-вероятно ще избере микс от трите според зависи.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 месеца )
    Че ще има евтини батерии ще има но не е сигурно че ще е след 5 години а най-вероятно повече защото освен леките коли на опашка за батерии чакат и камиони, пикапи, кораби и тока от ВЕИ
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 2 месеца )
    Прав си, но и скъпите батерии ще са поевтинели в сравнение със сега, защото парите които се инвестират в добив на материали за батерии ще започнат да се връщат и недостига ще се превърне в свръхпредлагане.