IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla иска пари за използване на навигацията

Без тази опция телефонът не може да се свърже с мултимедията

Компанията Tesla обяви плановете си за въвеждане на заплащане за използване на някои от опциите в електрическите си автомобили. В частност, американците искат да взимат пари за използване на навигационната система, вградена в бордовата информационно-развлекателна система.


Tesla Model S


Неприятното нововъведение касае различни партиди електромобили на марката, включително и всички по-стари от 8 години. Ще припомним, че по-рано от Tesla въведоха и заплащане за използване на станциите за бързо зареждане Supercharger за някои от клиентите си, след като изначално устройствата бяха с безплатен достъп.

Собствениците на електрически автомобили, които са напуснали поточните линии след 20 юли 2022 г., както и на автомобили, сглобени преди 9 януари 2020 година, ще трябва да плащат за използването на навигацията. За моделите, произведени от 9 януари 2020 г. до 20 юли 2022 година, опцията ще бъде налична безплатно.


Tesla


В случай, че собствениците на американските електромобили не плащат за навигацията, функцията автоматично ще изчезне от бордовата система на автомобилите. Освен това няма да работи и свързване на мобилно устройство към мултимедията, тъй като Tesla не осигурява синхронизация чрез Android Auto или Apple Carplay. Така шофьорите ще трябва да чертаят маршрута си със смартфон в ръка.

В началото на юли купувачите на новите Tesla Model X и Model S получиха електрически автомобили без дистанционни ключове. Според компанията, собствениците предпочитат да работят с телефоните си за тази цел. Въпреки това, ключовете вече са налични срещу допълнително заплащане.

0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Без Waze вече не тръгвам никъде, друга навигация не ми трябва. Омръзна ми от глоби за превишена скорост с 5км/ч . И не само, споделя се информация за опасности и катастрофи, което със сигурност помага.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 2 години )
    И не само това.... При ел. колите избора на оптимален маршрут, съчетан с дозареждане по пътя и откриване на свободна станция е от особено значение. От тесла не да глупави.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    В голяма грешка си. Фабричната навигация е много по-добра от която и да е сапунерка, купена за 200 лв. По-добра антена и приемане, по-добра ергономия, пълна интеграция с колата. Не мислиш кога държача ще се предаде от жегата и ще тупне от стъклото. А Гармин е чудесен за България и офроуд, ама я опитай да навигираш по него в чужбина. Особено на преходите на магистралите с по 15 входа и изхода, където докато измисли накъде да те насочи си изпуснал отбивката.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тресла ас а Сървисис, ЕПА ние чи си я хакнем тия па са.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Garmin правят най добрите навигационни системи. Както за суша, така и за море и за оффроуд и за планина. Всичко друго е компромис.
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да му мислят лапнишараните. Норманите хора не карат такива коли. А между другото аз досега не съм виждал фабрична навигация която да е по добра от един обикновен GPS Garmin за 200 лева. Това за мен най доброто и най надеждното. Стара и доказана технология. Другото са някакви глупости. И google maps през смартфона също върши работа но не е толкова добро колкото специализирания GPS.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 2 години )
    И нека стригането започне :)
  • #5
    19 rate up comment 3 rate down comment
    hahahah ( преди 2 години )
    еха каква убава кола.... всичко вътре и е под наем....
  • #4
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да, вместо да кажете, че Тесла правят космически иновации за отрицателно време и че вече имат капацитет за 2 милиона коли годишно ... Правят се на интересни за софтуера, защото могат. Под "навигацията" явно се разбира автопилота. Трябва ли трябва собственик да плаща отделно? Не знам, но ми се струва, че въпросът е правен или политически.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    N/A ( преди 2 години )
    Софтуера за мултимедията е бизнес за милиарди. Всеки производител иска парче от пая. Тесла е в позиция да отказва на Епъл и Гугъл, но другите производители не могат да си го позволят и трябва да се съобразяват с факта, че потребителите държат на Carplay и Android ***.