Качеството на услугите на Tesla досега винаги е предизвиквало смесени чувства у клиентите на марката, тъй като основният фокус от създаването на компанията е постоянно увеличаване и разширяване на производството. Въпреки това, американският производител на електромобили твърди, че продължава да се ангажира да подобрява не само качеството на услугата, но и времето, необходимо за извършването ѝ.
По този повод главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск обяви, че компанията му ще внедри техники от Формула 1, за да подобри времето за обслужване на нейните автомобили, докато те са в сервизите на марката. Идеята е колите, на първо време тези в Северна Америка, да бъдат ремонтирани и върнати на клиента по най-бързия начин.
Както е известно, Формула 1 се счита за върха на моторните спортове, като това важи и за спиранията на колите в бокса. Те траят само няколко секунди, по време на които се сменят гумите на автомобила, както и, ако се налага, замяна на повредени части (това, разбира се, отнема повече време). Най-бързата смяна на гуми към момента беше извършена от механиците на Red Bull Honda, които направиха това за по-малко от 2 секунди.
Как обаче тези техники ще помогнат на Tesla, която е известна, че понякога оставя клиентите си без кола за седмици, когато се налага ремонт. Колелата на електромобилите от марката не са с една централно разположена гайка (за по-бърза смяна) и нямат резервоар за гориво, който да трябва да се зарежда. Затова ще бъде интересно да се види какво има предвид Мъск под „взаимстване на техники от Формула 1“.
Най-вероятно подобен подход ще се използва само за тези коли на Tesla, които се нуждаят само от минимална работа - точно като състезателна кола, която влиза в бокса. А автомобилите, които изискват повече работа, със сигурност няма да бъдат върнати на собствениците си в същия ден, дори и екипът на Red Bull да е извършвал обслужването им.