IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Илон Мъск прогнозира бърз фалит на конкуренти

Lucid Motors и Rivian няма да оцелят, ако не намалят разходите, категоричен е шефът на Tesla

Конкурентните компании трябва да променят фундаментално начина, по който правят бизнес, ако искат да оцелеят. Това заяви главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, относно шансовете на две от новите компании в индустрията - Lucid Motors и Rivian.


Илон Мъск


Двата производителя на електромобили от САЩ се опитват да се борят с Tesla през последните години. Според Мъск, те напълно са объркали работните си процеси и рискуват съвсем скоро да се озоват на автомобилните гробище. И единственият път за спасение пред тях е незабавно да намалят разходите си.

„Това трябва да стане възможно най-бързо и то във всички направления. Повишавайки цените, един автомобилен производител намалява броя на хората, за които един продукт е достъпен“, коментира Мъск.

Шефът на Tesla предупреждава, че същата опасност грози не само Rivian и Lucid Motors, но и останалите производители на електрически автомобили. Според неговите прогнози, в сегашната реалност ще оцелеят само Tesla и Ford. Той обаче не пожела да коментира дали прогнозата му засяга концерни като General Motors и Stellantis, както и какви грешки допускат те по пътя си на електрификация.

В момента Rivian търпи сериозни загуби от всяка кола, която продава. През първото тримесечие на тази година стартъпът, който пусна електрическия SUV R1S, загуби около 1,5 милиарда долара. Въпреки големите поръчки, подобна е и ситуацията с Lucid, която от 2020 г. продава Air - първокласен електрически седан, създаден за да се конкурира с Tesla Model S.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой знае ли какво правим с тоя *** след като батериите си отидат?
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За да оцелеят трябва да тръгнат по пътя на ссср-автоиндустрията, а именно висока взаимозаменяемост където "нов" модел се проектираше според наличните части и поточни линии. В днешно време когато големи автокомпании ползват споделени с конk0pенцията платформи ( за да си поделят разходите) няма как да тръгваш от нулата за 10-20 или 100 хил годишен обем
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    "15 години ядохме стъкло, за да стигнем дотук. Предстои ви да видите, че тая работа не е като оная.." - Elon Musk
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ривиан в момента са на нивото на Тесла от 2013 г. Добра кола, сглобена почти ръчно, с много детайли, които използват техники за нискосерийно производство. Тепърва трябва да развиват едросерийното, което я стане, я не.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До първия ( преди 1 година )
    Мъск неведнъж е заявявал, че всеки може да произведе перфектен прототип, но проблемите започват когато се опиташ да организираш масовото му производство. Те имат прототипи на батерии 4680 от няколко години, започнаха тестово производство преди 2 години, но все още не могат да увеличат мащаба в желаните граници, за да им задоволи търсенето. Пазара може да се завладее само от продукт, който можеш да произвеждаш, а не от по-добър продукт, който не можеш да произведеш.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Това не е достатъчно, както и Мъск ти го казва! И Тесла могат да го направят, но важното е на каква цена!
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Rivian пуснаха един модел и той превъзхожда всяка Тесла която някога е създавана.